Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
_Her şey algıdır. Herhangi bir şeyi itici ya da çekici kılan tamamen senin zihnindir. Karar veren faktör sensin. _Zihin, aldatıcıdır. Gerçekte ikilem yoktur. Gerçekte sorun yoktur. Hiç olmamıştır, hiç olmayacaktır. Zihinde sorunlar vardır ve sen gerçekliğe zihnin aracılığıyla bakarsın. Böylece gerçeklik sorunlu olur. _Sağlıksız bir zihinle ne
Reklam
Ama Mesih’e iman ettiğimizde günahın esaretinden kurtulduk ve gerçek anlamıyla özgür olduk. Şimdi özgür olduk diye istediğimiz gibi davranabilir miyiz? Hayır! Bakın başka bir yerde ne yazıyor: ‘Kardeşler, siz özgür olmaya çağrıldınız. Ancak özgürlük benlik için fırsat olmasın (Galatyalılar 5:13).’ Mesih’te özgürlük demek nasıl istersek yaşayabiliriz demek değil. İncil şöyle devam eder: ‘Şunu demek istiyorum: Kutsal Ruh’un yönetiminde yaşayın, o zaman benliğin tutkularını asla yerine getirmezsiniz(Galatyalılar 3:16).’
Çocuk terbiyesi denilen şey, aslında benliğin zarara uğratılmadan çocuğu hayata hazırlamaktır.
Sayfa 132Kitabı okudu
_Rüyamda bir kelebek olduğumu mu gördüm, yoksa şu an insan olduğumu düşleyen bir kelebek miyim, bilmiyorum. Chuang Tzu _Mükemmel bir insanın zihni ayna gibidir. Hiçbir şeyi kavramaz ve hiçbir şeyi ummaz. Böylece mükemmel insan hayatın içinde hiçbir çaba harcamadan hareket eder. ****** _Kalpteki incelik sevgi yaratır; sözlerdeki incelik güven
_Olmak sözüyle, kişinin hiçbir şeye sahip olmadığı ve istek de duymadığı, yaratıcı bir varoluş biçimini anlatmak istiyorum. _Sahip olmak(olmamak) eğilimi, yaşamlarının ana konuları; para hırsı, şöhret ve yönetim gücüne erişmek olan batı toplumlarına özgüdür. _Sahip olmak eğilimindeki bir insan, mutluluğu başkalarına üstün olmakta ve fethetme,
Reklam
_Psişe, insan zihninin, bilincinin ve bilinç dışının tamamıdır. Galaksilerin ardında tanrıyı aramayı hayal edemeyiz. Her şey psişenin ürünüdür. Eski yunanca'daki psyche sözcüğü, "kelebek" anlamına gelir." Latince'deki animus ruh ve anima can, eski yunanca anemos rüzgar sözcüğüyle aynı köktendir. _Vücudun merkezi de başta
Mahkeme … Kolektif beyin diye bir şey var mıdır?
"Yüzyıllar boyunca ortaya çıkan bazı adamlar, yepyeni yollara doğru ilk adımları atmışlar, bunu yaparken de kendi vizyonlarından başka bir silaha sahip olmamışlardır. Amaçlar farklıdır ama hepsinin bir ortak noktası vardır. Atılan adım ilk adımdır, yol yeni bir yoldur, vizyon kimseden ödünç alınmış değildir ve bu kişilere tepki olarak da her
Sayfa 966 - Kitabın mahkeme bölümü ve kitabın vermek istediğinin en belirgin şekilde verildiği kısım ,kendime not..Kitabı okudu
Holmes için yabancı olmayan, James'in sıkça kullandığı ve Menand'ın dikkat çektiği klasik bir pragmatik problemi ele alalım. Bir arkadaşınızın sır kalmak üzere size bir şey söylediğini düşünün. Daha sonra, bir başka arkadaşla konuşurken iki şey fark ediyorsunuz. İlki bu arkadaşınız sizinle paylaşılan sırdan haberdar değildir, ikincisi de eğer sizin bildiğinizi bilirse tabi bu sizin görüşünüz, vermek üzere olduğu kötü kararı vermeyebilecektir. Ne yaparsınız? Birinci arkadaşınıza sadık kalır ve sırrı saklar mısınız? Yoksa ikinci arkadaşa yardım etmek için sırrı açık edip onun yaralanmasını ya da kendini küçük düşürmesini önler misiniz? James sonucun hangi arkadaşı tercih ettiğinize bağlı olacağını öne sürüyordu, bu görüşünün bir kısmıydı. Romantikler "gerçek" benliğin insanın içinde yer aldığını söyleseler de James, böyle basit bir durumda bile insanın içinde birden çok benlik olduğunu - yada hiçbir benlik olmadığını söylüyordu. Aslında söylemek istediği insanın belli bir hareket biçimini seçene, belli bi davranışı sergilemeye başlayana dek aslında hangi benlik olduğunu bilmiyor olduğuydu. "Sonuçta doğru olduğuna inandığınız şeyi yaparsınız ama 'doğruluk' dediğiniz aslında kafanızdaki tartışmaların sonucuna verdiğiniz güzel bir isimdir." James'e göre düşünceyi anlamanın tek yolu, onun davranışla olan ilişkisini anlamaktir.
Sayfa 987 - Yapi Kredi Yayinlari (7. Baskı)Kitabı okudu
Bakmayı bildiğimiz zaman, her şey bir ibret levhası, hakikat habercisi haline gelir. Çoğu insan bu bakışa sahip olmadığından sahte bir benliğin esiri olarak, bir kaşık suya o koca dünyasını hasta eder ve ömrünü boş yere tüketir. Öyleyse varlığın sırrı, bu bakışlarımızdan ve niyetlerimizden gizlidir.
Sayfa 156Kitabı okudu
Reklam
“Bakmayı bildiğimiz zaman, her şey bir ibret levhası, hakikat habercisi haline gelir. Çoğu insan bu bakışa sahip olmadığından sahte bir benliğin esiri olarak, bir kaşık suya o koca dünyasını hasreder ve ömrünü boş yere tüketir. Öyleyse varlığın sırrı, bu bakışlarımızda ve niyetlerimizde gizlidir evlat.”
Geride bırakmanın sırrı,, yalnızca istenmeyeni sonlandırmanın anahtarlarını elinde bulundurmuyor, aynı zamanda bu yüce sırrın içinde, yeni yaşamınızın başlangıcı da zaten kendisi her şey olduğu için hiçbir şeye tutunup kalması gerekmeyecek yeni bir benliğin doğumu kilitli. İlerlemeye cesaret edin..
Acıları kullanmayı, küçümsemeyi, alaya almayı ya da dramatize etmeyi isteyen bir kültürde onlarla ne yapabiliriz? Eğer korunmak için bir sırrı saklamak yeterliyse, onun açığa çıkması da savunmasız kalmamıza yetecek demektir. Tabii eğer öncesinde uzun zaman kendimizi güçlendirmemişsek, tıpkı şöyle diyen kişi gibi: "Artık bunu dile getirebilecek kadar güçlü olduğuma göre, gelip karşıma çıkabilirsiniz." Işte bu yüzden sırf dile getirebilmek için benliğin otuz ila elli yıl boyunca kas geliştirmiş olması gerekir.
Sayfa 152
Psişizm
Pek çok kişi, belirli durugörü güçleri geliştirilmediği sürece Görünmeyen'le ilgili herhangi bir araştırma yapmanın imkânsız olduğunu düşünür. Fakat bu doğru değildir; belirli bir eğitim seviyesine ulaştığımızda, meditasyon yoluyla Görünmeyen'in derinliklerine erişebiliriz. Okült meditasyon iki yöntemin bir birleşimidir: serbest çağrışım
50 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.