Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
CNT öncelikle yerel sindicatos únicos'u (tekil sendikalar) temel aldı. Bu sendikalar tek bir fabrika ya da şehirdeki bütün işçileri bir araya getirerek, bölgesel ve ulusal düzeyde gevşek bir federasyon oluşturdu. Sürekli büroları yoktu ve idari düzenlemeleri asgari düzeydeydi. Görevliler ücret almıyor ve her yıl rotasyona tabi tutuldukları
Sayfa 633
Artık açık seçik anlamıştım ki, mutsuzluğun büyük bölümü yanlış yol seçmekten kaynaklanıyordu. Çok dar -ya da çok geniş- ayakkabılarla birkaç kilometre yürüdükten sonra dünyaya lanet etmeye başlanır. Benim çözemediğim, insanın neden en baştan kendi ayağına uygun ayakkabıları seçemediği sorusuydu.
Reklam
Yahudi Padişah'ın Taasubu
Yahudiler arasında, Hz. Îsâ (a.s.) düşmanı ve hristiyanları öldüren zâlim bir hükümdar vardı. Halbuki peygamberlik zamanı ve nöbeti Hz. Îsâ’ya gelmişti. Hz. Mûsâ (a.s.) devri geçmişti. Öyle olmakla beraber o Mûsâ’nın, Mûsâ da onun rûhu gibi idi. “Allah’ın peygamberlerinden hiçbirini diğerinden ayırt etmeyiz.” (Bakara Sûresi, 285) O şaşkın
"Həyasız hər yerdə bimərifətdi, tanımaz qohumu-qardaşı tapsa. O ki, bir sifətdə neçə sifətdi, özünü təriflər bir naşı tapsa. Daş daşa söykənsə, daş divar olar, daş şikəst eyləyər ayağa düşsə. Yol getsən, yol uzaq, dünya dar olar, keçinin axsağı qabağa düşsə"
Sayfa 125 - Mən bir ömür sürdümKitabı okudu
Esmâ Kadının, karnında bir, sağ elinde bir, sol elinde bir, evinde de iki çocuğu.. Hepsi 5 çocuk... Kocası isyanda: - Bu kadar çok doğurma, hanım; biliyorsun, benim elim dar, besleyemiyorum onları!.. Esmâ Kadın daha büyük isyanda: - Onu sen düşün! Hem ne diye rızk korkusu çekiyorsun? Rızk korkusu çekmenin günah olduğunu bilmiyor musun?
Sayfa 259 - ZELZELE-1971
Bir papağandan farksızdım. Sonraları, bitip tükenmeyen kendi yolumda yürümek istediğimde, tek bir dar patikadan başka bir yol bulamadım;bir de tam manasıyla anlayamadım hiçbir şeyi. Sonsuzluğu seyretmek için çıktığım yerden, cahilliğimin uçurumuna yuvarlandım yeniden.
Reklam
Tesettür vs Defile
Ama işin daha da garibi İslami mahremiyet anlayışının bir gereği olan tesettürün de modern zihniyette kurban edilmiş olmasıdır. Maalesef tesettür anlayışı bugünün dünyasında büyük oranda şekilciliğe indirgenmiş durumdadır. Vücudun hatlarını olanca çekiciliğiyle ortaya koyan dar veya dekolte giysilerle kombine edilmiş tesettür, parklardaki ve yol kenarlarındaki bankları, metroyu, otobüsleri yatak odasını çağrıştırır tutum ve davranışlarıyla işgal eden tesettürlü tutum ve davranışları; aralarında herhangi bir nikah bağı olmaksızın sevgilisi, erkek arkadaşı, flörtü ile el-ele, kucak kucağa görünüm vermekten çekinmeyen tesettürlüler istisna olmaktan çıkmış durumdadır. Artık İslami defile veya tesettür defilesi kavramları günlük hayatın sık işitilen, okunan kavramları olup çıkmıştır. Hâlbuki tesettür örtmek, gizlemek defile ise göstermek içindir. Defileler bu yönüyle, değerler hiyerarşisinde maddi olanı en tepeye oturtan tüketim kültürünün billurlaştığı modernite dininin, kapitalist tüketim kültürünün ayinleridir. Defileler, göstererek böbürlenmeyi, ifsat etmeyi, her an başka ve yeni güzelliklerin peşine düşerek vücut merkezli yaşamayı ve dünyevi olana tapınmayı sembolize eden moda çılgınlığının insanlara pazarlandığı tezgâhlardır.
Sayfa 123 - Pınar Yayınları
Gece
Zihnin dar ve soğuk sokaklarında üşüyerek dolaşan düşünceler. Avare ve biçare hayaller gönülün kapısında, ne içeri gire biliyor ne de kapıdan vazgeçipte çekip gide biliyor. Bir zamanların bir sözü vardı hatırımda " dünyanın en büyük uçurum insanın gözleriymiş, düşenin parçası bile bulunmazmış." Garip cümle bu mu dünyanın en büyük
1. Sistem'in Özellilderi
• izlenimler, duygular ve eğilimler üretir; 2. Sistem tarafından desteklendiğinde bunlar inançlara, tutumlara ve niyetlere dönüşür • otomatik olarak ve hızlıca, az çabayla ya da çaba gerektirmeden ve istemli bir kontrol duygusu olmaksızın işler • belirli bir model saptandığında, 2. Sistem tarafından dikkati seferber etnek üzere programlanabilir (arama) • ustaca tepkiler gösterir ve yeterli bir eğitimden sonra ustaca sezgiler üretir • çağrışımsal bellekte etkinleştirilmiş fikirlerin tutarlı bir modelini yaratır • bilişsel rahatlık duygusuyla doğruluk yanılsamaları, zevkli duygular ve azaltılmış bir uyanıklık hali arasında bağ kurar • şaşırtıcı olanı normal olandan ayırt eder • nedenler ve amaçlar çıkarsar ve icat eder • belirsizliği göz ardı eder ve kuşkuyu bastırır • inanmaya ve doğrulamaya eğilimlidir • duygusal tutarlılığı abartır (hale etkisi) • mevcut delillere odaklanır ve eksik delilleri önemsemez (GNHO) • sınırlı bir temel değerlendirmeler kümesi üretir • kümeleri normlar ve prototiplerle temsil eder, kaynaştırmaz • değişik ölçeklerdeki yoğunlukları eşleştirir (örn. büyüklük ve ses düzeyi) • amaçlanandan fazlasını hesaplar (zihinsel çifte) • bazen zor bir soruyu daha kolay bir soruyla ikame eder (kısa yol ) • değişikliklere karşı durumlara karşı olduğundan daha duyarlıdır (beklenti teorisi) * • düşük ihtimallere gereğinden fazla ağırlık verir* • niceliğe azalan bir duyarlılık gösterir (psikofizik) * • kayıplara, kazançlardan daha güçlü bir tepki verir (kayıptan kaçınma) * • karar alma sorunlarını birbirinden yalıtarak dar bir çerçeveye oturtur
Aşkın çıkmaz sokaklarında Kalbi dar olan yarda, türlü belalarla Yol aldım yol ayrımına Geride bir tek ben kaldım Viran yurt da aş kaynamaz barınakta Tek kaldım terk edilmiş mezralarda
Sayfa 27 - HestiaKitabı okudu
Reklam
Sonsuz gerçeğe ulaşma hevesiyle insanlık, önünde onu görkemli tapınağa, hükümdar sarayına götüren dolambaçsız, açık, aydınlık bir yol dururken, kim bilir hangi cehennemlere uzanan ne ıssız, dar, karanlık, çapraşık yollara sapmıştır!
Sayfa 255 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Dar bir kutudan çıkabilmeniz için tek yol, çıkış yolunu keşfetmenizdir. | Jeff Bezos
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.