Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Yeni Uygarlıklar Kurmak
Kristal Bedene-Girenler, D042102, San Diego, CA. Soru: Benim genel bir sorum var. Ben dünyaya barış getirmek için insanların düşünüşlerinin uyum içine sokulmasına yardımcı olmakla ilgileniyorum. Bunu kolaylaştıracak uygarlıklar kurmakla ilgili olarak bize bir perspektif verebilir misiniz? Grup: Bunu yapacak olan biz değiliz, bunu yapmakta olan
E-Titreşimli Diğerleri Ruhsal Güvenin Gülümseyişi, 013, Edmonton, Kanada Soru: Ben bu ruhsal enerjiyi bilinçli olarak barındırmasam bile, sırf onu barındırmak yeterli midir? Grup: Bazılarınız bu enerjiyi bilinçli olarak yazıya aktaracaksı­ nız. Bazılarınız konuşmalar yapacak, kitaplar yazacak, dersler vereceksiniz. Bazılarınız da sadece enerjiyi
Reklam
ATLANTİS VE LEMURYA
Tektonik Tabakalar, Atlantis, Zümrüt Kent Kim Olduğunuzu Biliyor musunuz ? D020903, Atlanta, GA. Soru: Bize, Atlantis Kıtası'ndan söz eder misiniz? Grup: Binlerce yıl boyunca, gezegeninizin tektonik tabakaları hareket ederken, bazı yerlerde kırılmalar ve yeniden birleşme­ ler meydana gelmişti. Yaşadığınız bölge tektonik bir tabaka­ nın
Yeni Ağ Sistemi Atlantis'in Kalpleri, D101802, Mt. Shasta, CA. Soru: Benim gezegenimizin üzerinde bulunan ağlar ile ilgili bir sorum var. Ben onlarla ilgili bir çalışma ve araştırma yapıyor­ dum ve bu konuda her türlü fikirle karşılaştım. Bu konuda ba­ zı sonuçlara vardım ve şimdi bunların doğru olup olmadıkları­ nı sormak istiyorum: Bu
AGLAR & YERÇEKİMİ
Yerçekimi Amor - Zümrüt Kent, D041402, Bemidji, MN. Soru: Yerçekimini neden yarattığımızı açıklayabilir misiniz? Grup: Yerçekimi sizin için garip bir şeydir, çünkü o normalde mevcut değildir. Yerçekimi, Oyununuzu gezegenin yüzeyinde oynamanızı sağlamış olan bir şeydir. Başlangıçta, siz eterik formdayken, yerçekimine ihtiyaç
Yaşam devinim demektir. Olduğumuz yerde kalmamız imkansızdır. Ya daha yüksek bir bilinç düzeyine doğru evrim geçiririz ya da gerileriz. Seçim bizimdir. Seçmememiz söz konusu değildir. Seçmemek bile bir seçimdir. Çoğu insan hiçliği seçer. Bu bilinçsizliğe dönüştür.
Reklam
Hani o genç yiğitler mağaraya sığınıp: “Ey Rabbimiz! Bize tarafından bir rahmet ver ve işimizde bizim için bir kurtuluş yolu (ve başarı) hazırla.” demişlerdi. Bunun üzerine mağarada, nice yıllar onların kulaklarına (perde) vurduk (derin uykuya daldırdık). [bk. 18/25] Sonra (uykuda ne kadar kaldıkları hakkında ihtilaf eden) iki taraftan hangisinin süreyi daha iyi hesap ettiğini belirtelim diye onları uyandırdık. Biz sana (şimdi) onların haberlerini doğru olarak anlatıyoruz: Doğrusu onlar Rablerine inanmış birtakım genç yiğitlerdi. Biz de onların hidayetini (iman güçlerini) artırmıştık. Onların kalplerini (sebat ve metanetle hakka) bağlamıştık da o zaman (putlara/put heykellere tapmayı reddederek, kral Dekyanus’un önünde takiyye yapmayarak)[3] ayağa kalkıp: “Bizim Rabbimiz göklerin ve yerin Rabbidir. Biz O’ndan başkasına asla ilâh diye yalvarmayız. (Onun sözünü Rabbimiz Allah’ın sözünden üstün tutmayız. Böyle yapmazsak) o zaman haktan uzak, (pek saçma) bir söz söylemiş oluruz.” dediler.
Aynı deneyi dinin öğretilerine uygulayalım. Bu öğretilere inanma gerekliliğinin nereden kaynaklandığını sorduğumuzda kendi aralarında fark edilir derecede uyumsuz üç yanıt alırız. Birincisi, bu öğretilere ilk atalarımız inandığı için bizim tarafımızdan da inanılmayı hak ederler; ikincisi, bu konuda aynı ilkel çağlardan bize aktarılmış olan
Amerika’ da eşlerine duydukları tutku ve aşkın etkisiyle başarının do­ruklarına tırmandıktan sonra yeni biri için eski eşlerini bir kenara bırakan ve mahvolan erkeklerin hikâyelerinden söz edebiliriz. Napoleon doğru kaynaktan gelen cinsel etkinin yerine hiçbir şey konulmayacak kadar güç­lü olduğunu keşfeden tek erkek değildi...
Sayfa 169 - Napoleon HillKitabı okudu
Yaklaşık 100 çalışmayı kapsayan bir üst-analiz çalışmasında Wendy Wood ve meslektaşları azınlık etkisinin nasıl işlediğini tanımladılar (Wood, Lundgren, Ouelette, Busceme, & Blackstone, 1994). Çoğunluk diğer grup üyelerini normatif etki yoluyla uymacı davranışlara yönlendirebilir. Asch deneylerinde olduğu gibi, söz konusu uymacı davranışlar özel kabul olmadan kamusal boyun eğme yoluyla meydana gelebilir. Azınlıktakiler ise başkalarını normatif yollardan nadiren etkileyebilirler -çoğunluk, azınlık tarafından nasıl görüldüğüne pek fazla aldırmaz. Aslına bakılırsa azınlığın fikirlerini herkesin önünde benimseme fikri, çoğunluk üyelerinde nefret uyandırır; azınlığın sıra dışı, tuhaf görüşlerine uyduklarının görülmesini istemezler. Bu nedenle azınlık üyelerinin grup üzerindeki etkisi diğer temel yöntem, yani bilgilendirici sosyal etki yoluyla gerçekleşir. Azınlık üyeleri gruba yeni ve beklenmedik bilgiler sunar ve grubun meseleyi daha dikkatlice ele almasını sağlar. Bu dikkatli inceleme çoğunluğun azınlık görüşündeki doğru yönleri görmesini ve böylece bu görüşün tamamen ya da kısmen kabul edilmesini sağlayabilir. Kısacası, çoğunluk normatif sosyal etki yoluyla kamusal boyun eğme sağlarken azınlıklar genellikle bilgilendirici sosyal etki yoluyla özel kabul görürler (De Dreu & De Vries, 2001; Levine, Moreland, & Choi, 2001; Wood, Pool, Leck, & Purvis, 1996).
Sayfa 465Kitabı okudu
Reklam
Ben pek yazı mazı bilmem ama, bir kere kilisede İsa'nın bir sözünü duydum. Bu söz beynime işlendi, artık çıkamıyor: 'Neyin var, neyin yoksa satıp sav ve Büyük İnci'yi al' Büyük İnci nedir? Ruhun kurtuluşudur oğlum. Sen Büyük İnci'ye doğru gidiyorsun patron..." Büyük İnci! Kaç kez karanlıkta, büyük bir gözyaşı damlası gibi kafamda parlamıştır?
Sayfa 199 - Can YayınlarıKitabı okudu
Grup İçinde Bir Müttefik Olmadığında Normatif sosyal etki gruptaki herkes aynı şeyi söylediği ya da aynı şeye inandığında en güçlü durumundadır -örneğin, arkadaş grubunuz 101 Dalmaçyalı'nın gelmiş geçmiş en iyi film olduğuna inanıyor olabilir. Bu tipte oy birliğiyle gerçekleşen bir sosyal etkiye karşı koymak, eğer bir müttefikiniz yoksa, çok
Sayfa 460Kitabı okudu
kurallar
O sırada Fugui öküzünü sürerek onlara doğru yaklaştı ve şöyle dedi ; İnsanların unutmaması gereken dört kural vardır : Yanlış söz söyleme , yanlış yatakta uyuma , yanlış eşikten girme , elini yanlış cebe atma . / ..
Sayfa 143Kitabı okudu
SOKRATES - O zaman söyle bana, sence dine uygun ve dine aykırı olan nedir? EUTHYPHRON - Kanımca benim şimdi yaptığım gibi, cinayet işleyen, bir tapınağı kirleten ya da herhangi başka bir suç işleyen kişi hakkında, baban, annen ya da herhangi başka biri olduğuna bakmaksızın dava açmak dine uygun bir davranıştır. Bunu yapmamak ise dine aykırı bir davranıştır. Sokrates, kim yaparsa yapsın hiçbir saygısızlığa izin vermemek gerektiği hakkında söylediklerimi desteklemek için vereceğim güçlü kanıta dikkat et. Böyle davranmanın doğru olduğunu daha önce başkalarına da anlatmıştım. İnsanlar Zeus'un tanrıların en iyisi, en adili olduğuna inanırlar ve haksız yere oğullarını yuttuğu için kendi babasını zincire vurmasını, babasının da zamanında kendi babasını benzer nedenlerle hadım etmesini doğru kabul ederler. Ama aynı insanlar, suç işlediği için babamı dava ediyorum diye bana kızıyorlar. Demek ki tanrılar söz konusu olduğunda farklı, ben söz konusu olduğumda farklı şeyler söyleyerek kendi kendileriyle çelişiyorlar.
"Görüntü aldatıcıdır." derler; ne kadar doğru bir söz.
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.