Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İşte "Hareket" in Felsefesi (^_^)
𝙃𝙖𝙧𝙚𝙠𝙚𝙩, insanın başkalarını ve kendi eliyle kendini değiştirmesidir.
308 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Mutlak seveceksin beni bundan kaçamazsın
Ideolojisi hatta Türkçeyle ifade etmek gerekirse ülküsü maalesef edebiyatçı ve Türkolog kimliğinin önüne geçmiş bir yazar Nihal Atsız. Siyasi yazılarından ve özellikle Sabahattin Ali ile olan olaylarından dolayı tanımama rağmen kitaplarını "ha okudum, ha okuyacağım" diye diye bugüne geldim. Yani sonunda da okudum. Kitabın yorumuna
Ruh Adam
Ruh AdamHüseyin Nihal Atsız · Ötüken Neşriyat · 201926,8bin okunma
Reklam
76 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Savaş Karşıtı Hümanist Bir Manifesto: Tatlı Gelir Yaşamayana Savaş
“Sonunda insanların yaptıklarının tümüne budalalık oyunu diyebiliriz.” (Deliliğe Övgü – Erasmus) 1. Erasmus Kimdir? Avrupa’nın en önemli hümanistleri arasında gösterilen
Desiderius Erasmus
Desiderius Erasmus
, 1466 yılında Hollanda’nın Rotterdam kentinde doğdu. Teolog ve klasik filolog kimlikleriyle önemli çalışmalarda bulundu ve Yeni Ahit’in ilk editörlerinden biri oldu.
Tatlı Gelir Yaşamayana Savaş
Tatlı Gelir Yaşamayana SavaşDesiderius Erasmus · Can Yayınları · 2020927 okunma
904 syf.
·
Puan vermedi
·
18 günde okudu
Yaşasın Yüce Düşünce! Sonsuz, sınırsız Düşünce!
Orada, dağın yamacında büyük bir domuz sürüsü yayılıyordu ve cinler domuzların içine girmelerine izin vermesi için ona yalvardılar. O da onlara izin verdi. Adamdan çıkan cinler domuzların içine girdiler ve cinler sürüyü sarp göl kıyısına sürüp götürdü, göle atlayan sürü burada boğuldu. Bütün bunları gören çobanlar, gördüklerini köyde, kentte
Ecinniler
EcinnilerFyodor Dostoyevski · Türkiye Kültür İş Bankası Yayınları · 20195,5bin okunma
"ruh su ile dolu bir çanağa benzer. İzlenimlerde o suya düşen ışık demetleri gibidir. Su çalkalandığı zaman aslında hareket­siz olan izlenimler hareket ediyormuş gibi görünür" Epiktetos
176 syf.
·
Puan vermedi
Kendime Notlar
Benim açımdan pek çok konuda referans kaynağı olan Sapiens’te herkesin doğuştan getirdiği bir mutluluk skalası olduğu belirtiliyordu. İster acı ister tatlı ne yaşarsak yaşayalım mutluluk seviyemiz bu skalanın içerisinde hareket ediyor ve olayın üzerinden belli bir süre geçtikten sonra ortalama seviyesine geri dönüyor. Okuyana kadar bunun farkında
Mutlu Olma Dertli Ol!
Mutlu Olma Dertli Ol!Ömer Güçlü · Sufi Kitap · 201528 okunma
Reklam
Her bir tekimiz ölmeye önceden belirlenmişizdir. Olmamız bir ölüme-doğru-olmaktır. Ölüm kim olduğumuzun olumsuzlanmasıdır ama aynı zamanda daima kendisine doğru hareket ettiğimiz [şey]dir. Ölüm bireyselleştirir. Ölecek olan benim kendimimdir. Kimse, (...) benim ölümümü benim yerime ölemez.
Sayfa 157 - Redingot KitapKitabı okudu
Doğa felsefesinde, tıpkı dünyevî cisimlerin dört farklı yöne göre kendinde ve kendi için oluşumunda tüm güneş sisteminin tam bir imgesine sahip oluşumuz gibi, gökyüzündeki benzer yapıların altın, gümüş vb. çeşitli metal yapılara karşılık geldiği kanıtlanmıştı. Takımyıldızların canlığığı fikri ve yörüngelerinde içsel ruhları tarafından hareket ettirildikleri fikri, Platon ve Aristoteles’ten beri korunan düşüncelerdir. Copernicus’a dek dünya evrenin merkezi olarak görülmüştür. Bu aynı zamanda Aristotelesçi astronominin dectemeliydi ki Dante’nin şiirsel eserinin arkasında yatan tam da budur. Copernicus’un teorisinin Hristiyanlık açısından, yani Katolik sistem açısından sonuçları kolayca tahayyül edilebilir; Roma kilisesinin bu doktrine saf formunda bu denli karşı çıkmasının sebebi, tabii ki sadece Yeşu’daki pasajlar değildir. Dopu’da insanlar genel olarak taşlar ve bitkilerdeki gizemli güçlerin varlığını kabul ederlerdi. Bu inanç Avrupa’ya tıpkı tıp bilimi gibi Araplar vasıtasıyla gelmiştir. Aynısı, Doğu’daki insanların kendilerini eski zamanlardan beri zehirli yılan ve kötü ruhlara karşı korumak için kullandıkları muska ve nazarlık için de geçerlidir. Hayvan dünyasına dair mitolojik görüşlerden pek çoğu moderniteye özgü değildir.
Sayfa 146Kitabı okudu
204 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
İslâm Ahlâkının Formüllendirilmesi Yolunda Felsefî Bir Yaklaşım
Eser İslâm geleneğindeki îman ve İslâm esaslarının formülesine benzer bir formülasyonun İslâm ahlâkı için de yapılması gerektiği fikrini hareket noktası olarak alıyor. Bu çerçevede üç türlü ahlâkı irdeleyerek bu ihtiyâca ne kadar cevap verdiklerini sorguluyor: Dînî ahlâkın pek çok ahlâkî ilke belirlenmesine rağmen sistematik olmadığını, tasavvufî
İslam'da Ahlak'ın Şartı Kaç
İslam'da Ahlak'ın Şartı KaçCafer Sadık Yaran · Elif Yayınları · 20055 okunma
XIX. yüzyılın ilk üçte birine, çok çok 1848'e kadar uzanan evre klasik burjuva felsefesi dönemidir. Burjuvazinin dünya görüşünün en yüksek ifadesine kavuştuğu bu dönemde, burjuvazinin çöken feodal topluma karşı ayaklandığı görülür. Bu dönemin felsefesi, nihai ilkelerin ve genel dünya görüşünün esaslarını ortaya koyar ve bu sayede toplumu temelden değiştiren kapsamlı bir ilerici ve özgürleştirici hareket ortaya çıkar. Gene bu dönemde, mantık, doğa bilimleri ve toplum bilimleri devrimci bir dönüşüme uğradı. Felsefenin doğa bilimlerinin ve sosyal bilimlerin büyük sorunlarına müdahalesinden verimli sonuçlar çıktı ve felsefe artık en yüksek soyutlama düzeyine ulaştı. Felsefe böylece evrensel bir özellik kazandı ve bilimlere maya olarak yepyeni perspektifler açmayı başardı.
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.