Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
iyilik değil, insanlık evren için varolan tek doğru olabilir. iyilik toplumun doğruları değildir, iyilik insanın içindeki temiz ve saf yüreğin dışa vurumudur. olaylar, insanlar ve zaman bizi değiştirir bazen içimizdeki iyilik dışarıya çıkamaz. ama bu asla yok olduğu anlamına gelmez. herkesin içinde ufak da olsa iyilik vardır. ve bu iyilikler dışarıya çıkmak için can atar. karşılıksız yapılan bir yardım, söylenen güzel sözler, iltifatlar ve birinin hakkında iyi şeyler düşünmek bile içimizdeki iyiliği büyütür ve karamsarlığı azaltır. bu sayede hayata karışır mutluluğu her bir zerresine kadar hissederiz. çünkü insanın doğasında bu var, iyi birisi olmak.
Bizi yalnızlık hapishanesinden çıkarıp özgürlüğümüze kavuşturacak tek gardiyan yine kendimiziz. Fakat yalnızlığında bir tür özgürlük olmadığını kim söyledi? Yalnızlık, dış kalabalıkların içindeyken iç kalabalıkları seçme bilincidir. Dışımızda her geçen gün genişleyen bir evren olduğunu herkes bilir. Peki, ya o içimizdeki evren? O da gün geçtikçe ruhumuzun sınırlarına mı göz diker durur yoksa? İç daralması bir çeşit genişleme midir? Nereye kadar Haddini aşmaya devam edecektir bu içimiz dedikleri?
Reklam
_Biz kimiz? Nereden gelip, nereye gidiyoruz? _Biz insanlar, bir kapının önüne bırakılmış yeni doğan bebekleriz. Sepetlerimize bebeklerin kim olduğuna, nereden geldiğine dair ya da atalarının kimler olduğuna dair bir not da iliştirilmemiş. Bu yetim bebeklerin sicilini öğrenmeyi özlemle bekliyoruz. Pek çok kültür sürekli olarak ebeveynlerimizle
Dışımızda her geçen gün genişleyen bir evren olduğunu herkes bilir. Peki, ya o içimizdeki evren? O da gün geçtikçe ruhumuzun sınırlarına mı göz diker durur yoksa?
" Yokuş aynı zamanda bir iniş. İleri giden yol aynı zamanda bir dönüş. İçimizdeki evren dışarıda fakat dışarıdaki evren içimizde. " Robert Wilson
Sayfa 308Kitabı okudu
Evren değişimdir; yaşamsa kanı.
Zihninde tuttuğun ve sık sık başvurduğun ilkelere şu iki ilkeyi de ekle: Birincisi, dışsal şeyler zihnini etkilemez, her zaman onun dışında, devinimsiz kalırlar; bütün tedirginlikler içimizdeki düşünceden kaynaklanır; ikincisi, şu anda gördüğün her şey çok kısa bir zamanda değişime uğrayacak, artık var olmayacaktır. Senin kendinin de böyle ne çok değişikliğe tanık olduğunu sürekli olarak düşün. “Evren değişimdir; yaşamsa kanı.”
Sayfa 19 - Yapı Kredi Yayınları / 2. Baskı: İstanbul, Haziran 2020 - Çeviren Şadan KaradenizKitabı okudu
Reklam
225 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
"Kan ve kemik tüm insanlarda bulunur. Farklı olan yürek ve niyettir."
》Kitapta doktor olan Amerikalı bir kadının (yazarın kendisi) Avustralya'da kendilerini "gerçek insanlar" diye tanımlayan Aborjinlerle yaptığı dört aylık bir çöl yolculuğu anlatılıyor. 》Bu yolculuk kadının alışık olduğundan çok farklı. Teknolojiden ve birçok imkandan yoksun, maddiyatsız, maddi nesneler ve hırslardan uzak, doğayla iç
Bir Çift Yürek
Bir Çift YürekMarlo Morgan · Dharma Yayınları · 200123,4bin okunma
Dünyada geçireceğimiz zamanı kullanmanın en iyi yolu bu mu? Zaten yoğun, sürdürülebilir olmayan ve bizleri tatmin etmeyen yaşam biçimlerimizi daha verimli hale getirebilmek için mi günlerimizi parçalara bölüyoruz? Herkesin para kazanması gerekiyor, ama bu süreç duyarlılıklarımızı ve daha derin ihtiyaçlarımızın önüne binlerce soyutlama ve dikkat
_Yaşam, ufacık şeylerden, küçük mutluluklardan oluşuyor. Hiçbir şey büyük ve kutsal değil. O yüzden sözde büyük olan şeylere ilgi duyarsan yaşamı ıskalarsın. Yaşam bir bardak çayı yudumlamak, bir dostla sohbet etmek, sabah yürüyüşe çıkmaktır, ama illa belli bir yere doğru değil, amaçsız, son belirlemeden hareket etmektir. Böylece herhangi bir
"Evren değişimdir; yaşamsa kanı"
Zihninde tuttuğun ve sık sık başvurduğun ilkelere şu iki ilkeyi de ekle: 1.Dışsal şeyler zihnini etkilemez, her zaman onun dışında, devinimsiz kalırlar; bütün tedirginlikler içimizdeki düşünceden kaynaklanır; 2.Şu anda gördüğün her şey çok kısa bir zamanda değişime uğrayacak, artık varolmayacaktır. Senin kendinin de böyle ne çok değişikliğe tanık olduğunu sürekli olarak düşün.
Sayfa 59 - IV KitapKitabı okudu
Reklam
Anlamın ve otoritenin kaynağı göklerden insan duygularına kaydıkça tüm kainatın doğası da değişmeye başladı. Dışarıdaki evren, yani şimdiye dek tanrılar, ilham perileri ve hortlaklarla dolu bu alan, bir anda boşaldı. İçsel dünyamız, yani ilkel tutkularımızı çevreleyen bu önemsiz alansa ölçülemeyecek kadar derin bir zenginlikle dolup taştı. Melekler ve şeytanlar, ormanlarda ve çöllerde dolanan varlıklar olmaktan çıkıp kendi psişemizin iç kuvvetlerine dönüştüler. Cennet ve cehennem, bulutların üzerinde ya da volkanların derinlerinde yer alan mekanlar olmaktan uzaklaşıp içimizdeki zihinsel durumlar olarak yorumlandı, öfkeyle oturup kalkan, kalbinde nefreti hisseden cehennemi; düşmanlarını affeden, kabahatleri yüzünden tövbe eden, zenginliğini yoksulla paylaşansa cennetin sonsuz mutluluğunu yaşamaya başladı.
Schopenhauer'a göre "Eğer evrenin iç özünü bir irade olarak kabul edersek, bu iradenin doğanın karanlık gücündeki bilinçsiz dalgalanmalardan insanların tamamen bilinçli yaptıkları eylemlerine kadar tüm fenomenlerdeki tarafsızlığıni kabul ettiğimizde, bütün bu fenomenlerin iradenin serbestçe inkârı, kendini imhası sonunda ortadan kaybolacağı sonucundan kaçamayız. Hedefsiz, dinamik doğasıyla tarafsızlığın oluşturduğu evreni ve peşinden oluşacak çeşitli benzer yapıları yok edecektir, yapı yok olduğunda, uzay ve zaman dâhil, yapısı olan her şey de yok olacaktır, ta ki yapının esas temeli olan süje ve objeler tamamen yok oluncaya kadar. İradenin olmadığı yerde fenomen de yoktur, evren de. Önümüzde kalan tek şey hiçliktir. Doğamızdaki hiçliğin karşısında duran sey, evreni olduğunu gibi bizi de yöneten, içimizdeki yaşama iradesidir (Wille zum Leben). Hiçlikten bu denli korkmamızın, yaşamayı bu kadar çok istememizin sebebi, sadece bu yaşama isteğinden ibaret olduğumuzu, bu istek haricinde hiçbir şey bilmediğimizi gösterir. Bu nedenle, iradenin imhasının ardından, bu irade sayesinde var olan bizden geriye kalan hiçlik olacaktır. Diğer yandan, bu iradenin değiştirdiği kişiler için güneşleri ve galaksileriyle çok gerçek olan bu evren, asInda zaten bir hiçliktir."
Şeytanını bilen, Tanrısını da bilir.
Bütün evren insan varlığında özetlenmiştir. Şeytan bizi tuzağa düşürmeyi bekleyen bir canavar değil, içimizdeki bir sestir. Şeytanınızı başkalarında değil, kendinizde arayın. Unutmayın ki şeytanını bilen, Tanrısını da bilir."
Şems-i Tebrizi
Şems-i Tebrizi
359 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.