Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Müslüman olmayanlardan bazı meşhur kimseler İslâm hakkında güzel görüşler ileri sürdüklerinde, Müslümanlar bu kimselerin İslâm'ı güzel bulmalarının İslâm'a bir üstünlük ve doğruluk kazandıracağı zannıyla onların bazı sözlerinin propagandacısı oluyorlar. Bunu yaparken de şeref ve iftihar duyuyorlar. Fakat unutmamalıyız ki, İslâm'ın üstünlüğü, doğruluğu, hak oluşu sadece ve sadece Allah'tandır."
Bir İslâm devleti olarak Osmanlı devleti, esas itibariyle Şeî'at'ın üstünlüğü ilkesini izlemiştir.
Sayfa 50 - Kronik Yayıncılık
Reklam
İbn Sina'ya göre okullarda verilen din dersinde İslam'ın temel ilkeleri ve bilimin üstünlüğü öğretilmeli, cahilliğin kötü bir şey olduğu anlatılmalıdır. Kaynak: Prof. Dr. Yahya Akyüz, İbn Sina'nın Türk ve Dünya Eğitim Tarihindeki Yeri.
Cahiliye devri;Araplar;Asabiyet
Araplar neseplerine son derece düşkün bir milletti ve nesep, kabileler arasında asıl övünç kaynağıydı.“ Bu nedenle Hz. Peygamber(sav) soy üstünlüğü ve asabiyet davası gütme fiillerini kınamış, bunun lslâm’ ın ruhuna aykırı olduğunu açıkça ifade etmiştir: "Asabiyet, bir kişinin kavminin haksız davranışına arka çıkmasıdır”.Asabiyet duygusuyla öfkelenen, asabiyet uğruna savaşırken veyahut asabiyet davası güderken körü körüne açılmış bir bayrak altında ölen kimsenin ölümü Câhiliye ölümüdür”.
Sayfa 89
254 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Peygamberin 33 aynası onlar. Her biri birbirinden güzel sahabiler. Kimi efendi, kimi köle; kimi siyah, kimi beyaz; kimi sükut ehli kimi ise cevval; kimi İlmin kapısı kimisi ise Allah'ın kılıcı... Hiçbirinin birbirine üstünlüğü yok. Onlar arkadaşlarından önce kendilerinin ölmesini temenni eden mü'minler. Onlar Peygamber yoldaşı, Peygamber sırdaşı. Hayatlarından ibret alınacak o kadar şey var ki... İffet için, huy güzelliği için örnek alınacak Müslüman kadınlar. İslam için maldan, mülkten vazgeçen ilk öğretmen Mus'ab bin Umeyr. Gözlerinden âma ama kalp gözü açık başka bir sahabi İbn Ummu Mektum. Ve Şehr-i İstanbul topraklarından şehit olan Ebû Eyyûb El- Ensari...Temennimiz odur ki Allah şu ahir zaman vaktinde bize de onlar gibi bir iman nasip etsin. Kalbiniz için azıcık ferahlık umarsanız çok güzel bir eser. Keyifli okumalar.
Peygamber'in Aynaları
Peygamber'in AynalarıA. Ali Ural · Şule Yayınları · 20222,393 okunma
Kur'an-i Kerim'in ilk emri oku - dur. Okumak , bilgi sahibi olmak insan için bir üstünluktur. Çünkü Cenabi Hak , bilenlerle bilmeyenlerin bir olmadığını bildirmistir. Kur'an-i Kerim'de söyle buyrulmaktadir; 》 DE Kİ ; Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu ? (Zümer süresi / 9. Ayet ) 》Allah , içinizden iman edenlerle ,kendilerine ilim verilenlerin derecelerini yukseltir. (Mücadele süresi / 11. Ayet ) 》 ALLAH ' tan kulları içinde ancak bilgi sahibi olanlar korkar. ( fatir süresi / 28. Ayet ) Peygamber Efendimiz ise ; 《 Bilgi öğrenmek için yola çıkan kimse , evine dönünceye kadar Allah yolundadir. 《 Her kim bilgi öğrenmek için yola çıkarsa, Allah Teâlâ ona Cennet yolunu kolaylaştırır. Şüphesiz melekler de ilme talip olanlara , hoslandiklarindan dolayi , kanat gererler. Göklerde ve yerde bulunan varlıklar ,hatta sudaki balıklara varıncaya kadar , hepsi ilim sahipleri için Allahtan af dilerler. Bir ilim sahibinin , bir ibadet üzerine üstünlüğü , Ay'in diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir. Alimler, Peygamberlerin varisleridir. Peygamberler , ne bir Altun ve ne de bir gümüş miras birakmamislardir. Ancak ilmi miras birakmislardir. İşte o mirasa konan , sonsuz bir haz ve nasip almış demektir.
Sayfa 236 - Diyanet İşleri BaşkanlığıKitabı okudu
Reklam
İslamda Bilginin Önemi
"Allah Adem'e bütün isimleri öğretti" (Kur'an 11,31) Bu ayet-i kerime'deki "isimler'le kastedilen husus açık değildir. Muhtelif tefsirciler onu değişik şekilde yorumlamışlardır ama, bununla eğitimin kastedildiğinde şüphe yoktur. Melekler o zaman şikayette bulunup şöyle dediler: "İnsan çamurdan yaratılmışken biz dumansız ateşten yaratıldık. Onaböyle üstün bir nitelik vermenin sebebi nedir?" (Kur'an 11; 30) Bunun üzerine Allah:"Sizin bilmediğinizi ben bilirim. " buyurdu. İblis hariç bütün melekler Allah'ın emrine uydular. 'İblis secde etmemiş dayatmış ve kibirlenmiş ti. O kafirlerden olmuştu. " (Kur'an 11-34) Yukarıda anlatılanlar gerçek hümanizmin ne demek olduğunu açıkça göstermektedir, insana uygun görülen şeref ve değere bakılıyor. Menşe olarak, insanlar çamurdan, melekler nurdan yaratılmış olmasına ve soy olarak meleklerin insandan üstün olmasına rağmen, melekler insanın Önünde secde etmişlerdir. Melekler, Allah'ın emirlerine itiraz edince Allah onlara "isimleri" sorarak imtihan etti. Onlar cevap veremediler, ama Hz. Adem (as) cevapladı. "İsimleri" bilmekle Adem (as) soy ve menşe olarak kendisinden üstün olan meleklere •karşı üstünlüğünü ve şahsiyetini te'yid etti. Bu insanın İsla-mi açıdan şahsiyetini tayin etmektedir; o meleklerin bilmediği şeyleri bilmektedir. Melekler ve şeytanın üstünlüğü açıkça görüldüğü halde insan saygıdeğerdir. Bütün bunlardan sonra insan şu neticeye varabilir: İnsanın üstünlüğü ve soyluluğu soyundan ve menşe'inden değil bilgisinden kaynaklanmaktadır
undefinedKitabı okudu
416 syf.
10/10 puan verdi
·
9 günde okudu
Ulusun hayatı tehlikeye girmedikçe, savaş bir cinayettir. (Gazi Mustafa Kemal Atatürk) Savaş... İnsanlığın başına gelebilecek en büyük felaket ve gelmeye de devam ediyor. Acı, gözyaşı, keder, hüzün... Huzurun, mutluluğun, sevinçlerin, en güzel hayallerin her zaman karşısında durmuştur savaş ve onu çıkaranlar. İlk önce eski bir şarkı ile başlamak
Huzursuz Hayaletler
Huzursuz HayaletlerGlenn Meade · Kırmızı Kedi Yayınevi · 2017384 okunma
“Arab'ın Arap olmayanın üzerinde, zencinin beyazın üzerinde ve beyazın zencinin üzerinde hiçbir üstünlüğü yoktur. En iyiniz en çok iyilik yapanınızdır.”
Şaban ÖZ
SA: Unuttuklarımız ve hiç unutmadıklarımız... UNUTTUKLARIMIZ... 1. Saygı, 2. Paylaşmak,
Reklam
İnsan Dramının Mükemmeliyetten Üstünlüğü
Meleklerin, Allah'ın bütün şeylerin isimlerini öğrettiği insana secde etmesinde (Kur'an 2/30-34) hayatın, insanın ve dramın, hareketsiz ve ebedi olarak düzenlenmiş mükemmeliyetten üstünlüğünün teyidi vardır.
Sayfa 258 - Yarın Yayınları
Yine bunun gibi Muhammed, yıl ve ay hesabını, Arap geleneklerine, Arabi n niteliklerine ve yaşam koşullarına dayalı olarak “Arabi takvim” sistemine ve dolayısıyla “Kameri ay” esasına bağlamıştır. Örneğin, bir yılda on iki ay olduğunu anlatmak üzere, “...Allah katında aylamı sayısı on iki(dir)...” (Tevbe Suresi, ayet 36) derken ve ayın
Allah Rasûlü(s.a.v.); " Kim ırkçılığa çağırır, onun için savaşır ve o yolda ölürse benden değildir" buyurdu. Önceden ırkının üstünlüğü meselesini konuşmayı bile zaid gören Sahâbe, Başka bir milleti aidiyetinden dolayı aşağıladığı siyah Müslümana, "Ey siyah kadının oğlu! Siyah ayaklarıyla başıma çiğnemeden secdeden kalkmam!" Diye özür beyan etti.
Sayfa 190Kitabı okudu
571 öğeden 556 ile 570 arasındakiler gösteriliyor.