Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Kabul edenler? Etmeyenler? Kabul edilmiştir
Her gün belirli sayıda insanı tutuklamak zorunda filan olmalı.
Sayfa 21 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okuyor
Said Nursi'nin her suale cevabı varmış(mış).
HER SUALE CEVAP VERMEK, HİÇ KİMSEYE SORU SORMAMAK Sormaz ki bilsin, sorsa bilirdi. Bilmez ki sorsun, bilse sorardı. Atasözü "Herhangi ilme sorulan suale bila-tereddüd derhal cevap verirdi."(1) "Sorulacak suallere cevap vermeye hazır bulunduğu gibi kimseye sual sormayacağını da beyan ederek bu kararda yirmi sene sebat
Sayfa 56 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Reklam
Demokratik Oylama Sahnesi
- Kabul edenler 12 - Çekimserler 2 - Red edenler 1 - Red edilmiştir... # BMGK TİYATRO
Nasûh Tevbe
İnsan hem iyilik hem de kötülük yapmaya uygun yaratılmıştır. Onun için zaman zaman isteyerek veya istemeyerek günahlara girebiliyor. Bu konuda Kur’an-ı Kerim'de, “Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki, istediği kimselerin bütün günahlarını bağışlar." (Nisa, 4/48, 116) Buyurarak, hangi günah olursa olsun affedebileceğini
327 syf.
·
Puan vermedi
Ali Şeriati, İran'da şahlık rejimin baskın olduğu bir dönemde hayata gözlerini açmış, ilim ve fikir dünyasındaki ilk gelişimi köy öğretmeni ve tefsir alimi olan babasından başlayarak Fransa'ya kadar uzanmıştır. Ali Şeriati'nin İran'da yozlaşmış din algısını eleştirdiği konferanslarına halkın ve öğrencilerin yoğun ilgisiyle
Dine Karşı Din / Anne Baba Biz Suçluyuz
Dine Karşı Din / Anne Baba Biz SuçluyuzAli Şeriati · Fecr Yayınları · 20091,333 okunma
Safsata inancın özeti
“Peygamberin kızı Fatma’yı Ali’yle evlendirmiş olması onun kendisinden sonraki halife olarak Ali’yi seçtiğini ortaya koyar. Ama ölümünün ardından kayınpederi Ebu Bekir bu vasiyete karşı çıkıp düzenbaz bir tutumla kendisini halife seçtirdi. İşte o anda peygamberin inşa ettiği o muhteşem yapı ikiye ayrılmış oldu. Sol tarafta Ebu Bekir’i meşru halife
Reklam
Devletin yönetimde, yargıda, işlerin güdülmesinde ya da benzeri konularda tebaanın fertleri arasında herhangi bir ayrım yapması caiz değildir. Bilakis ırk, din, renk ve benzeri özelliklere bakmadan herkese tek bir bakışla bakmalıdır. Bu iki madde, ister Müslüman isterse zimmet ehlinden olsun İslâm tâbiyetine sahip olan kimselerin hükümlerini beyan
Sayfa 26 - Köklü değişimKitabı okuyor
"Türk ordusunu aciz ve yeteneksiz sanarak (yabancıların y.n.) ayaklarına kadar gidip rica ile ülkemize davet edenler, bizim devlet başkanımız ve özellikle devlet adamlarımızdır. Türk milletinin yeteneksizliğinden ve beceriksizliğinden açık olarak söz edilerek, yabancılara adeta gelip bizi adam etmeleri teklif edilmiştir. Böyle bir başvuru ile gelen heyet, katıldıkları çevreyi ve bu çevrede egemen olanları aciz, hatta haysiyetsiz kabul ederlerse haklı görülürler. "
Şiilik mezhebi İsmaili meşrebi
Sol tarafta Ebu Bekir'i meşru halife kabul edenler vardır. Başkentleri Bağdat'tır. Abbasi soyundan gelen sahte halifelerce yönetilirler. Abbasilerin şu anki lideri, Yecüc ve Mecüc ülkesinden İran'ı işgal etmeye gelen göçebe halkın komutanı da olan, bir Selçuklu Türk'ü Melikşah'tır. Sağ taraftaysa bizler yani Ali'yi
Hayırlı Cumalar
اِهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقٖيم "Bizi dosdoğru yola ilet" . Hidayetin manası - Allah'ın- hidayeti bizim için yaratmasını isteme manasında olmasıdır; çünkü hidayet, fiili olması açısından Allah'a nisbet edilmiştir. O'nun fiilinin eseri olan her şey yaratılmıştır. Bir bakıma kul şöyle demektedir: "Hidayetimizi yarat!" Bu da hidayeti bizim kabul etmemizden ibarettir. Başarıya ulaşmak ancak Allah'ın yardımıyla mümkündür. Allah Tealanın mümin olmayı nasip etmek suretiyle zaten hidayete erdirdiği kimsenin onu talep etmesinin iki yorumu vardır. Birincisi Allanın lütfettiği hidayetten ayrılmamayı istemektir. İmanın artmasının manası da bu çizgi üzerinde seyreder: Daima iman hali üzere olmak. Diğer bir yorum ise şöyledir: Hayatın her kademesinde insanın hidayet karşıtı davranışlar sergilemesi endişe edilen bir husustur. Fatihada yer alan bu niyaz vesilesiyle Cenab-ı Hak kişiyi daima hidayet noktasına iletir. Bu onun için yeniden hidayeti benimseme anlamına gelir, çünkü mümin her zaman dilimi içinde bir iman hamlesi yapmak suretiyle zıddı olan bir davranışı reddeder. Allah Teala'nın, "Ey iman edenler! Allah'a ... olan imanınızı yeni hamlelerle tazeleyin"43 mealindeki beyanı ve benzeri diğer ayetler de aynı durumdadır.Başarıya ulaşmak ancak Allah'ın yardımıyla mümkündü
Reklam
“Peygamberin kızı Fatma’yı Ali’yle evlendirmiş olması onun kendisinden sonraki halife olarak Ali’yi seçtiğini ortaya koyar. Ama ölümünün ardından kayınpederi Ebu Bekir bu vasiyete karşı çıkıp düzenbaz bir tutumla kendisini halife seçtirdi. İşte o anda peygamberin inşa ettiği o muhteşem yapı ikiye ayrılmış oldu. Sol tarafta Ebu Bekir’i meşru halife
Ey Rabbimiz ve her şeyin Rabbi! Beni ve ailemi dünya ve ahirette her an sana ihlasla bağlı kıl. (Ebû Dâvûd, Vitr, 25)  SAHİHAYN Muhammed b. İsmâil el-Buhârî ile Müslim b. Haccâc’ın el-Câmiu’s-Sahîhleri “sahih hadisleri ihtiva eden iki kitap” anlamında Sahihayn diye anılmış ve İslam âlimleri tarafından Kur’an-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilmiştir Buhârî ile Müslim’in adı geçen eserlerine aldıkları hadislerde en üstün güvenilirlik şartlarını aramışlardır. Bu hadisler baştan sona nadir olamayan ve hadisleri rivayet edenler arasında bir kopukluk olamayan senetlerle rivayet edilmiştir. Buhârî ve Müslim özelikle râvilerin adalet ve zabt özelliklerine sahip bulunmasını şart koşmuşlardır. Bu yönü itibarıyla Sahihayn İslam dünyasında büyük ilgi görmüştür. Buhârî ile Müslim’in, yaşadıkları yüzyılda hadisleri en iyi bilen âlimler olması da esere ayrıcalık kazandırmış, hadis otoriteleri bu iki eserde yer alan rivayetlerin sened ve metinleriyle sahih güvenilir olduğuna dair görüş birliğine varmışlardır. Bazı âlimler bir râvinin hadisinin Sahîhayn’da yer almasını o râvinin hadisleri için yeterli görmüşlerdir. Diyanet haber
430 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.