Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Nasıl bireyin kendisiyle ilgili anlamadığı ve anlamak istemediği her şeyi bir başkasına yükleyerek başından atmak gibi vazgeçemediği bir eğilimi varsa, kötülüğü daima karşı tarafta görmek de politik oluşumların doğasında vardır. Bu sorumsuzluk ve kayıtsızlık kadar toplum üzerinde bölücü ve yabancılaştırıcı bir etki yaratan başka hiçbir şey yoktur."
_Eğer birinin ruhunu görmek istiyorsanız, ona hayallerini sorun. _İnsan doğasındaki en derin prensip, "takdir edilme" isteğidir. _Alaycı tiplerin aslında acılarını gizlemeye çalıştığı gerçeği doğrudur. _İnsanın dünyadaki durumu, kedinin kitaplıktaki durumu gibidir; görür ve duyar ama hiç bir şey anlayamaz. _Yanlış anlayanlar tarafından
Reklam
Kendini Bil
Eski bir Japon masalına göre, kavgacı bir samuray günün birinde bir Zen ustasını cennet ve cehennem kavramlarını açıklamaya davet eder. Ancak rahip onu küçümseyen bir tavırla, “Sen eşeğin tekisin. Senin gibilerine zaman harcayamam,” der. Onuru zedelenen samuray, öfkeden köpürerek kılıcını kınından çıkarıp, “Seni bu küstahlığın için öldürebilirim,”
Kayıtsızlık kişi ve şeylerin anlamı olduğunu inkar eder. Taşlaştırma, hatırlayalım, Perseus'un düşmanlarını öldürme yöntemlerinden biriydi. Meduza'nın başındaki gözleri aracılığıyla onları taşa dönüştürüyordu. Taşlaştırma bir öldürme yöntemidir.
Sayfa 93
Buda’ya göre temel sorun, hoşnutsuzluk ve tatminsizlik yaratan arzu ve isteklere saplanıp kalmayı teşvik eden cehalettir. Ve sorun cehaletse, çözüm de bilgi olmalıdır. Öyleyse kurtuluş içgörüde, kavramadadır. Anlamak, kurtuluştur. Cehalet sorunu mantıkla kavranabilir ama Buda’nın sunduğu çözüm, sadece meditasyon yoluyla erişilebilen çok daha
Kadın ve erkeklerin benlik kavramlarının farklı olup olmadığı sorusu
Erkek ve kadın deneklerin sıfatları seçerek yaptıkları kendilik değerlendirmelerinin sonuçları iki cins arasında, kendilik kavramları açısından, farklılıklar bulunduğunu göstermektedir. Bkz: DAHA ÇOK KADINLARA ÖZGÜ ÖZELLİKLER Sosyal empati (başkalarının duygularını paylaşarak anlama) Sosyal canayakınlılık Sosyal özgecilik Sosyal ahlaklılık Sosyal dürüstlük Kayıtsızlık Fevrilik Kişisel korku Mutluluk Örtük düşmanlık Demokratik duygular Evcimenlik duyguları DAHA ÇOK ERKEKLERE ÖZGÜ ÖZELLİKLER Sosyal sertlik Sosyal adaletsizlik Açık saldırganlık Kişisel olgunluk Tekniğe yönelik duygular
Sayfa 14 - Kaynak :Bennet ve Cohen, 1959 verilerine dayanmaktadır.Kitabı okuyacak
Reklam
"Diğer güdü, bireyin tek başınalığını yenme umududur. Bununla birleşen ise boşluk duygusundan ve kayıtsızlık tehdidinden kaçmak için verilen umutsuz çabadır: ... bir benlik olarak söylüyorum ki, buna aşk denir."
Sayfa 63
cinsel istismar yaşantısının travmaya neden olan 4 faktör ile açıklanabileceği ileri sürülmekte ve bu faktörlere "travmajenik dinamik" adı verilmektedir. Söz konusu faktörler: 1; travmatik cinselleşme: Bu faktör ile cinsel istismar sonucu çocuğun cinselliğinin, gelişimsel olarak uygun olmayan bir yönde gelişmesi ve kişiler arası
19 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.