Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Puan vermedi·505 syf.··
2025 26. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2025 22:50
Hikaye çok sade başlıyor. Yoksul, korkak, suskun bir anne Pelageya... Hayat onu fazla hırpalamış, o da sesini kısmayı öğrenmiş. Ama oğlu Pavel’in fikirleriyle birlikte onun dünyası da yavaş yavaş değişecek...1900' lü yılların Çarlık Rusya' sında geçen  olayları konu alan kitap sadece işçi sınıfının sömürülüsünü, ağır şartlar altında çalışmalarını,  adaletin (her zaman olduğu gibi) zenginlerden yana oluşunu,  yoksul halkın ezilisini anlatmaz aynı zamanda  bir annenin, bir insanın, hatta bir toplumun yavaş yavaş gözünü açmasını anlatır.  Gorki' nin anlatımı sade ve abartısız.. Yorulmadan ve sıkılmadan okuduğum bir dönem romanı oldu. Esasında güncel bi kitap da diyebiliriz.  Gorki' nin kendi hayatı da yokluk ve mücadele içinde geçtiği için yazdıkları son derece sahiciydi. Politik bir mücadeleden ziyade güçlü bir dönüşüm hikayesi okudum.  Okuyup kapattıktan sonra bile insanın içinde konuşmaya devam eden kitaplardan biri daha. İnsan galiba  en çok sevdikleri için degisir ve bir kadının kalbinde filizlenen cesaret koskoca bir düzeni sorgulatır.
AnaMaksim Gorki · İlya Yayınevi · 201234,4bin okunma
10/10
·505 syf.··
Beğendi
·
2022 69. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2022 16:36
Satır aralarının buram buram sosyalizm koktuğu bu kitapta ezilen işçi sınıfının burjuva karşısında günden güne nasıl örgütlendiği, devrim için verdikleri mücadeleleri ve direnişleri, küçük bir aile üzerinden anlatılmış. Yazar kitapta sıradan bir gencin adım adım sosyalizme geçiş sürecini başarılı bir şekilde okuyucuya aktarmış. Tabi buradaki asıl karakter bu gencin annesi. Ana başta oğluna karşı çıksa da sonradan en büyük destekçisi oluyor
AnaMaksim Gorki · İlya Yayınevi · 201234,4bin okunma
Puan vermedi·505 syf.··
2022 15. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Şubat 2022 21:03
" Söz veriyorum, senin gibi çalışacağım ben de, yorulmak bilmeden... Kuşkuya kapılmadan... Ömür boyunca... Acı çekenler uğruna... Elveda... Elveda!" #sosyalistgerçeçilik akımının kurucusu #alekseymaksimoviçpeşkov yani bildiğimiz adıyla #maksimgorki Rusça anlamı 'acı' olan Gorki ismini kendisi seçmiş.. Acı'nın belki de en bütünleştiği yazarlardan birisi... Nasıl bütünleşmesin ki 5 yaşında babası,11 yaşında annesi ölmüş, okula fukaralığından gidememiş, sevgiyi sadece büyüannesinin anlattığı hikayelerde bulmuş... 14 yaşında kendi kendisine okuma yazmayı öğrenmiş ve büyük annesi de ölünce yürüyerek Rusya'nın pek çok yerini dolaşmış. 8 yaşında çalışmaya başlayan Gorki kitaplarının asıl malzemesini de oluşturan işçi sınıfının içinde yer almış çocukluğundan beri. Bitmeyen okuma aşkı ile deli gibi kitap okurken, yazarlığa da öykü yazarak başlamış. Yazılarının basıldığı gazeteler, dergiler kapatılmış, kendisi bir kaç defa hapse girmiş, bir intihar denemesinde bulunmuş. Dönem dönem İtalya'nın Kapri adasına kaçmış ve Amerika'ya sürülmüş. 1905 yılında binlerce kişinin Çarın askerleri tarafından öldürüldüğü, işçi sınıfının ezildiği düzenin değişmesi uğruna yapılan , Rus devriminin ardından yazmış Gorki bu romanı. Gerçek olayları kurgu ile anlatmış... Bir Ana karakteri var ki, ezilen bir kadından ülkesinin refahı için oğlunu ve kendi canını ortaya koyan bir devrimciye dönüşüyor. Pek çok satırı derin hisler veriyor romanın... Emekçinin ve ezilenin yanındaysanız siyasi görüşünüz ne olursa olsun mutlaka Ana'yı okumalısınız .
AnaMaksim Gorki · İlya Yayınevi · 201234,4bin okunma
9/10
·505 syf.··
2023 34. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 14 Ocak 2023 11:59
"Dünyada kırılmadık ruh var mıdır acaba?" diyen müthiş eser...Gördüğü şiddet ve yoksulluktan insanlığını unutmuş bir kadının, sosyalist dünya görüşünü benimsemiş genç bir işçi olan oğlunun tutuklanmasından sonra, dünyanın değiştirilebilir olduğunu one süren muhteşem bir kitaptı benim için. Bazı sözler o kadar güzel anlatıyordu günümüz çağını ve insanların ruh yapısını işte bu diyip tekrar tekrar okumak istiyordum o dizeleri. Yer yer alıntılara da yer vererek sayfamda paylaştığım bu kitaptan,en çok etkilendiğim,tekrar tekrar okumak istediğim o dizelerden sadece bir iki tanesini okumayan arkadaşlarımız varsa incelemesinde onlar için de yer vereceğim ki hem eserin ruhunu görmeleri adına hem de çok fazla dile getirerek büyüsünün de bozulmaması adına.. İşte o dizelerden birkaçı: “biliyor musun, Andrey, en çok şaka yapanlar, yüreği en çok sızlayanlardır.” 'İnsanların ruhunu öldürüyorlar anne. İşte asıl cinayet bu…" Keyifli okumalar dileğiyle : huzunuz ve kitaplarınız bol olsun arkadaşlar.Sevgiyle kalın...
AnaMaksim Gorki · İlya Yayınevi · 201234,4bin okunma
Puan vermedi·505 syf.··
2021 11. kitabı
Bu kitabı okulumun kütüphanesinden alıp okudum ve içine geçmeden kapak baskısıyla bile beni çok heyecanlandırdı. Belki çok sanatsal görünmeyebilir ancak bende çok güzel bir hissiyat bıraktı ve aynı yayınevinden aynı kitabı kitaplığımda da bulunmasını istediğim için hemen sipariş ettim. İçeriğine gelecek olursam öncelikle çevirisini çok beğendim. Bana kültürümüzle harmanlanmış sıcak bir üslup gibi geldi. Ayrıca sürekli konuşma halinde oldukları için kitap hiç sıkmıyor. Akıcı bir şekilde sürdürülüyor. Ben içerisinde ülkemden birçok insan buldum. Bence bu kitap, içerisinde günümüz Türkiye'sinden de birçok şey barındırıyor. İçerisinde haklarını arayan insanların cahilliğe karşı verdiği mücade işlenmiş. Kitapta çok büyük ve çok güzel bir mücadele için uğraş veriliyor ve insanların haklarını araması cezalandırılıyor. Düşünce özgürlüğü olmayan bir yerde insanların körelmiş zihniyetlerini uyandırmaya çalışıyorlar. Bir ayaklanma ile haklarını aramaya çalışıyorlar ve bu zorlu yolculukta yalnızca adalet istedikleri için eziyet görüyorlar. Bence çok güzel bir kitap bana soracak olursanız ben çok beğendim. Okuduğum ilk Maksim Gorki eseriydi. İyi ki ön yargılı yaklaşmayıp okumuşum...
AnaMaksim Gorki · İlya Yayınevi · 201234,4bin okunma
Ana
8/10
·505 syf.··
2022 36. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 07 Haziran 2022 10:35
Maksim Gorki'nin sosyalizmi savunduğu bu kitapta; başta Pavel ve Pavel'in annesi olmak üzere onunla aynı düşüncede olan arkadaşlarıyla birlikte çar rejimini devirmek için o dönemde yasaklı kitapları okuyup, bunu halka anlatma çabasını anlatan, akıcı ve sade bir dille yazılmış bir eser.
AnaMaksim Gorki · İlya Yayınevi · 201234,4bin okunma
Puan vermedi·432 syf.··
2023 11. kitabı
Ana Maksim Gorgi'nin Çocukluğum, Ekmeğimi Kazanırken, Benim Üniversitelerim eserlerinden sonra şimdi gelelim Ana'ya.. Pavel'in babası fabrikada ağır şartlar altında çalışan bir işçidir. Çok çalışır ama emeğinin karşılığını alamaz. Akşam işten eve dönüp geldiğinde patronlarına olan öfkesini karısından çıkarır durmadan, onu döver, hırpalar. Yanlız "Pavel'in babası mı?" bu durumda dersiniz. Tabii ki de hayır. Fabrikada çalışan işçilerin hemen hemen hepsi, akşam eve geldiklerinde içip içip karılarına şiddet uyguluyorlardır. Baba bir gün vefat eder. Artık tüm sorumluluk evin geçimi Pavel'in omuzlarına binmiştir. "Şimdi ne olacak?" dersiniz.. Bu kez babası ölünce, Ana'ya şiddeti Pavel mi uygulayacak? Gel zaman git zaman.. Pavel de babası gibi fabrikada çalışmaya başlar. Eve gelip tüm kazancını annesinin eline sayar. Annesine her gün nazik bir şekilde, hak ettiği gibi davranır. Ana şaşkındır. Benim oğlum, neden diğer gençler gibi değil? Neyse.. Pavel'deki bu değişimin kısa zamanda farkına varır. Oğlu gece geç saatlere kadar okuyor, bilinçleniyordur. Babasının ve çevresindeki işçilerin neden böyle proletaryanın kölesi durumunda izbe bir yaşam sürdüğünü anlıyor ve içerliyordur. Ana'sına der; Ana, babamın durumunu ben anlıyorum. İşten gelince onun neden öfkesini sana kustuğunu, yoğun iş yükü altında neden ezildiğini.. Evet evet hepsini biliyorum. Ana, babamın sana kustuğu öfke.. Hakkını alamadığı için.. Ana, yeni öğrendiklerini kanıksamaya çalışır. Peki şimdi ne olacak? Aklından sis perdesini kaldıran Pavel, "şimdi eli kolu bağlı mı duracak?" dersiniz. Hayır.. İşçi haklarının mücadelesi için kendisi gibi düşünen arkadaşlarını da yanına alarak haklarını kazanmak için büyük bir mücadeleye girişicektir. Bu hususta Pavel'e en büyük destek, oğlunu canı gibi seven Ana'dan
AnaMaksim Gorki · Can Yayınları · 201834,4bin okunma
10/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2025 33. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2025 15:01
Selamlar efenim! İnceleme biraz uzun olabilir ama anlatacaklarım önemli :) İşçi haklarını zaten biliyoruz, kitabı da anlatma sürpriz olsun ,başımızı şişirme derseniz . Buyurun, çıkışlar sağda :) Okumak isteyenler, girişler SOLDA efendim!!️️ Maksim Gorki'nin Ana (1906) adlı romanı, Rus edebiyatının ve sosyalist gerçekçiliğin önemli eserlerinden biridir. Kitap, devrim öncesi Rusya’daki işçi sınıfının yaşamını ve devrimci hareketin doğuşunu konu alır. Gorki, bu romanı Önce bir dergide bölüm bölüm yayımlanmış. Sonra yetkililer okumuş, kaşlar çatılmış, “bu ne anlatıyor böyle?” deyip yasaklamışlar. Çünkü bu romanın içinde sadece hikâye değil, fazlasıyla gerçek var. "Ana" - Kapitalizme karşı sessiz ama kararlı bir direniş (Ve anneler, aslında çok şey biliyor). Maksim Gorki’nin Ana adlı romanı, sadece devrimci bir anlatı değil; aynı zamanda kapitalizme ve sisteme karşı bir kadının yükselişi. Pelageya, her ne kadar ilk başta sıradan bir taşra annesi gibi görünse de, oğlunun devrimci faaliyetlerine tanık oldukça birdenbire sistemin çarklarını anlamaya başlar. Hani biz de hep “Annem anlamaz, işleri bilmez” deriz ya, işte Pelageya, “Anladım, o zaman ben de bu işin içinde varım!” diyerek devrime atılıyor. Yani anlayacağınız, bu romanda “Annene söyle devrim yapsın” düzeyindeyiz. Kapitalizmin günlük yaşamımıza hâkim olduğu şu dönemde, Pelageya’nın değişimi bir tür uyanış gibidir. Bir gün oğlunun gizli toplantılarından şüphelenirken, ertesi gün onu desteklemeye karar verir. Kapitalist düzenin baskılarına karşı verdiği savaş, aslında işçi sınıfının sistemin yükünü omuzlarında taşımasına ve buna karşı durmasına dair güçlü bir simgeye dönüşür. Ve evet, oğlunun devrimci mücadelesine katılmak, bir annenin de hayatını değiştirebilir. (Şimdilerde anneler oğullarına TikTok videolarını
AnaMaksim Gorki · Evrensel Basım Yayın · 201634,4bin okunma
Aklı kanla söndüremezsiniz!!!
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2025 7. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 10 Mart 2025 11:04
Ezilen, sömürülen, hakları çiğnenen işçilerin var olan düzene karşı çıkışını, ideolojin her ne olursa olsun zalimin değil mazlumun yanında, ezenin değil ezilenin yanında olup, hak, adalet, eşitlik ve özgürlüğün savunulmasını, en aydınınından en cahiline kadar bilinçlenip tek yürek olması gerektiğini dile getiren müthiş bir kitap. Pavel'in annesi Palegaya, kocası tarafından ezilmiş, dövülmüş ve hep boyun eğmek zorunda kalmış cahil bir kadındır. Kocasının ölümünden sonra da oğlu Pavel babası gibi davranmaya başlamıştır. Ama kısa bir süre sonra davranışları değişmiş. Kitaplara yönelmiş. Babasının ve babası gibi davranışlarda bulunanların ezilip sömürüldüğü için bu kadar sert, öfke dolu olduğunu anlamış ve daha iyi şartlara sahip olsalardı böyle davranmayacaklardı kanaatine varıp, varolan düzene başkaldırış hikâyelerini başlatmışlardır. Yasaklı kitaplar okuyorum ben anacığım. Bizlerin, işçi yaşamımızla ilgili gerçekleri yazdıkları için okumaları yasaklanan kitapları okuyorum. Herşeye boyun eğmeye alışmış olan Ana korkuyor oğluna zarar gelecek diye. Ama oğlu başımıza ne geliyorsa korktuğumuz için geliyor. Bizi yönetenler korkumuzdan yararlanıyorlar, bu daha çok korkutuyor bizi diyor. Ve Ana başlarda her ne kadar korkuyor olsa da sonrasında sadece Pavel'in annesi olmaktan çıkıyor diğer yoldaşların da anası, ablası, kardeşi oluyor. Oğlunu bu dava da yalnız bırakmıyor. Bir de şartlar değişince Ana oğlunun yerine geçip mücadelenin meşalesini devralıyor. Ana Palegaya her ne kadar cahil, herşeye boyun eğmiş biri olsa da verdiği mücadele, bir anne olarak oğlunun yanında yer alması ve cesareti takdire şayan. Pavele hakim soruyor: itiraf ediyor musunuz suçunuzu? Ve cevap veriyor; **Suçum neymiş ki, itiraf edeyim? Kimseyi öldürmedim, kimsenin bir
İnceleme
AnaMaksim Gorki · Can Yayınları · 201834,4bin okunma
8/10
·432 syf.··
2025 18. kitabı
Bir fabrikada işçi olarak çalışan karakterimizin hak ve adalet yolunda arkadaşlarıyla(yoldaşlarıyla) çıktığı yolu anlatıyor eserimiz.Halkın yenilen hakkının , cahilliğin bilgili cahillere karşı bilinçlenmesi mücadelesi.Baş karakterimizin annesi oğlunun bu durumu uğruna herşeyini ortaya koyuşu,mücadelesi ve yılmayan azmi kitaba ismin veren olay oluyor.Hak ve mücadele kişiye göre değişen yollarda aranır.Bu yol kimine göre kendi arzuları yani nefsiyle kimine göre de nefsini verenle olur.Bir savaş ancak ne için mücadele ettiğini bilmekle kazanılır.
AnaMaksim Gorki · Can Yayınları · 201834,4bin okunma

Yazar Hakkında

Maksim GorkiYazar · 96 kitap
Aleksey Maksimoviç Peşkov, en çok bilinen adı ile Maksim Gorki, Sovyet Rus yazar, sosyalist gerçekçi yazımın öncüsü politik eylemcidir. 1892 yılında Tiflis'te, Kafkasya Gazetesi'nde çalışmaya başladı. Yoksullukla ve acıyla dolu bir hayat sürdüğü için Rusça'da acı anlamına gelen Gorki takma adını kullanmaya başladı. 1895'te St. Petersburg'da yayınlanan bir dergide çıkan Çelkaş adlı öyküsü ile ünlendi. Ardından Yirmi Altı Erkek ve Bir Kız öyküsü yayınlandı. Ünü hızla yayıldı. Bu öyküler kadar başarılı olmayan bir dizi roman ve öykü daha yazdı. Gorki'nin 1898 yılında yayınlanan ilk kitabı Hikâye Denemeleri (Очерки и рассказы) çok beğenilir ve yazarlık kariyerinin başlangıcı sayılır. İlk romanı Foma 1899'da basıldı. Bu dönemde sağlam bir olay örgüsü kuramaması ve yaşamın anlamı üzerine uzun felsefik tartışmalara girmesi romanlarının başarısını düşürür. 1906'da yazdığı ve Rus Devrimi'ne adadığı Ana en başarılı romanıdır. 1899-1906 arasında St. Petersburg'da yaşar. Gorki, Çar rejimine açıkça karşı çıkmış ve bu yüzden birçok kez tutuklanmıştır. Çarlık tarafından kontrol ve baskılara maruz kalmıştır. 1901'de Fırtına Kuşunun Türküsü isimli kısa şiiri yüzünden tutuklandı. Kısa sürede serbest kaldı, Kırım'a gitti. Gorki birçok devrimci ile tanıştı. Lenin'le tanıştığı 1902 yılından itibaren aralarında yakın bir arkadaşlık oluşmuştur. 1902 yılında Rusya Edebiyat Akedemisi'ne seçilir. Ancak Çar II. Nikolas buna izin vermez. Anton Çehov ve Vladimir Korolenko bu tavrı protesto eder ve Akademiden ayrılır. Başarısız olan 1905 Rus Devrimi sırasında Peter ve Paul Kalesi'nde kısa bir süre daha hapis kalır. Gorki Güneşin Çocukları adlı oyununu yazar. Oğlunun Mayıs 1935'teki ani ölümünü takiben Gorki de, 1936 yılında Haziran ayında öldü. Her ikisinin de ölümü şüphe altındadır. Zehirlendikleri iddia edilmiş, ama bu iddia hiçbir zaman ispatlanamamıştır. Gorki'nin cenaze töreninde tabutu taşıyanlar arasında Stalin ve Molotov da yer alacaklardır. 1938'de Buharin'in mahkemesinde Gorki'nin NKVD başkanı Yagoda tarafından öldürüldüğü itiraf edilmiştir.