Sevgili Dost
Sefiller kitabında attığımız adımlardan dünyanın ne kadar küçük olduğunu anlıyoruz. Yeğenlerini beslemek için ekmek çalan ve 19 yıl boyunca kürek mahkumuna dağılan Jan Valjin, iyilik ve kötülük gibi en iyi intikam alma kavramlarının arka planında gerçekleri görmeye katkıda bulunuyor. Victor Hugo, yolunun ona bir iyilik yapmak olduğunu, geçmişten ayrıldıktan sonra sizi terk etmeyeceğini vurgular. Ve aşk ... Aşk, 1 liraya dişlerinizi pense ile yırtmaktır.
"Sefiller" tam bir klasikti.
Peki neden tam olarak klasikti? Kitabın olumlu ya da olumsuz özellikleri nelerdi?
Başlayalım efendim.
1. Cesaret
Yazar, kitabın yazıldığı döneme göre çok cesur bir iş çıkardı. Sürgün ve hapishane hayatı yaşasa bile, o zamanın karanlık Avrupa'sında bile "Özgürlük, Adalet, Eşitlik" gibi meseleleri ele almak cesarettir. Cesur yazar her zaman takdiri hak eder. Buna ek olarak, "Hugo" onu takip eden birçok yazar için bir örnek olmuştur. Yerel yazarlarımız, açtıkları çizgi boyunca yürürken, “Tanzimat Dönemi” ile bu meseleleri ele almaya başladı.
2. Evrensel Konular
Kitabın ana konusu sefalet. Ama sefalet çeşitleri yok mu? Örneğin, yaşayan bir kadının sefaleti, bir mahkumun sefaleti, yetim bir kızın sefaleti, bir dilencinin talihsizliği, ters bir liderin kötü davranışı, bir kaçakın sefaleti, bir hırsızın talihsizliği, talihsizlik devrimci, vicdan sefaleti. bir şeyi sıralayabiliriz. Kitabı sevmemin bir nedeni, düşünebileceğimiz tüm bu alt dalları başarıyla işlemiş olması. Özellikle kitabın bir bölümünde, "Cosette" adlı kadının sefaleti o kadar iyi açıklanmış ki şaşıracaksınız.
Kitabın güzel yanlarından biri de "Lezyon" etrafında pek çok konu içermesidir. Evrensel denek sayılabilecek tüm konular neredeyse kapsanmıştır. Bu çok iyi bir iş yapmak demektir. Örneğin, kitabı bitince bir