Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
216 syf.
·
Puan vermedi
·
7 günde okudu
"Hâlık’ın şefkat nazarıyla mahlûkâta bakış tarzı"
Kitabın uygulama üzerindeki ilk okuma kaydını ve ilk alıntılarını eklemiş olmak :) ilk incelemesini de yazma isteğini gönlüme düşürdü. Bu isteğin verdiği güçle yazıyorum, hâsıl olacak kusurlarımız için şimdiden affola... Yine "Eser, Müessir'in şâhididir. Sanat, Sanatkâr'ın kudretini gösterir." cümlesiyle başlayalım söze.
Tasavvufî Bakış
Tasavvufî BakışH. Kamil Yılmaz · Erkam Yayınları · 20111 okunma
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Reklam
Benzer bir biçimde, felsefeci Julia Kristeva, tüm cinsiyet kavramının "metafizik" -tam cinsel kimlik istegi ve istikrarsızlıǧının taklit biçimde kendi kimliǧini bulma özünde şiddetle istikrarsızlıǧını- olduǧunu iddia etti. Bir feminist politikacının amacı, bu yüzden "kadın kimliǧi"nin onaylanması değil, bütün bu tür cinsel deli gömleğinin araştırılması ve bozulmasıdır. Buna karşın, kadınların kadın olarak ezildikleri - - ontolojik olarak boş olmalarına karşın bu tür cinsel kategorilerin amansız bir siyasal güç uygulamaya devam ettikleri - - gerçeği değişmeden kalır. Dolayısıyla, kadınların şimdi yalnızca cinsel kimliklerini aşmaya yapışıp kalmaları, diğer tarafın bir yerinde ortaya çıkmak için bu yabancılaştırıcı tanımları aşmaya - - bir kez daha - - çalışmak yerine yalnızca özel ve farklılığı kutlamaları, prematür ütopyacılıǧın en kötü biçimi olurdu.
Eğer hiçbir varlık tümellerden oluşmuyorsa, çünkü tümel belirli bir şey değil ama belirli bir türe işaret ediyorsa ve hiçbir varlık gerçeklik halinde varlıkların bir birleşimi olmayı içinde taşımıyorsa her varlık birleşmemiş olabilir dolayısıyla da hiçbir varlığın hiçbir ifadesi olmayabilir. Ama herkesçe düşünülen ve en azından evvelden beri söylediğimiz yalnızca ya da özellikle varlıkların tanımları olduğuydu. Şimdi ise onun bile tanımının olamayabileceği çıktı ortaya. Bu durumda ya hiçbir şeyin tanımı olmayacak ya da bir anlamda olacak, bir anlamda olmayacak. Bu da daha sonra söylenecek olanların ardından daha açık olacak.
Sayfa 243
 Batılı Düşünürlerin Toplumsal Değişim Kuramları ve Bunların İslam Dünyasına Etkileri Batılı düşünürler, bilimsel düşünme yönteminin eşya (niteliği) hakkında kesin sonuç vermesiyle birlikte dogmatik düşünce sisteminden kurtuldu. Düşünürler, Burjuvazi sınıfından aldıkları destek ve teşviklerle, kilise ve aristokrasiye karşı bir devrim icat etmek
Kapitalizme karşı: Sosyalist sağlık için notlar
1.Kapitalizm sağlığı bireysel bir sorun olarak görür. Sosyalizm sağlığı toplumsal bir sorun olarak görür. 2.Kapitalizm sağlık sorunlarını salt sonuçları itibarıyla ele alır. Toplumsal-sistemik nedenlerini kitlelerin gözünden gizlemeye ve normalize etmeye çalışır. Sosyalizm sağlık sorunlarının sonuçlarını, toplumsal,ekonomik, siyasal, kültürel,
Reklam
345 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları
Kutadgubilig’in 2005 yılında vefat eden Mermi Uygur’a ithaf edilen 8. sayısı, toplam 17 içerik yazısından oluşuyor. Bu yazıların arasından değerli bulduğum 3 yazıdan bahsedeceğim. 1. Çalışma ve Erdem Kavramları Arasındaki İlgi Üzerine – yaz. Oktay Taftalı Çalışma kavramına Antik Yunan döneminden itibaren tinsel ve ahlaki bağlamda özel bir önem
Kutadgubilig Sayı 8
Kutadgubilig Sayı 8Kolektif · Dergah Yayınları · 20051 okunma
Sosyolojik Din Tanımları
Din sosyolojisini, esas itibariyle, dinin mahiyeti değil, onun toplum içerisindeki yeri ve diğer toplumsal kurumlar ile olan ilişkileri ilgilendirmektedir. Diğer bir ifadeyle din sosyolojisi, dini toplumsal bir fenomen olarak ele almakta ve insanın dinden kaynaklanan sosyal faaliyetlerini incelemektedir. Sosyal bilimlerde pozitivizmin etkili
BİREY=ÖZNE-ÖTEKİ-BAŞKASI?
samimiyet; insanın ruhsal denklemine en etkin ve yetkin edime sahip kavramdır. bu kavramın ışığında insan olgusal ve kurgusal erdemlerini düzenlediğinde hem varlık hem de yokluk alemi üzerinden bir mana ve yükleme sahip olabilir. samimiyet; varlık ve yokluk alemi insanın oluş-bozuluş sentaksına dair tanımları, anlamları ve yüklemleri
Mutluluk Arayışı:
Kuşkusuz mutluluk, bizzat sadece mutluluk olduğu için ya da özünde istenen bir şey olduğu için talep edilse de neredeyse insan, mutluluğun gerçekten ne olduğunu tam olarak idrak edemez veya mutluluğa götürecek sebeplerin ne olduğunu kesin olarak bilemez veya mutluluğu devam ettirmeyi garanti edemez. Çünkü gerçekte mutluluğun üzerinde ittifak edilmiş bir tanımı yoktur. Hiç kimse bu tanımı yapmaya muvaffak olamamıştır. Hiç kimse mutluluğu tam olarak elde etmeye muvaffak olamadığı gibi onun ellerinden kayıp gitmeyeceğiniden de emin olamaz. Nihayetinde mutluluk nadir kimselerin sahip olabileceği şeylerden biridir. O, kâh tam bir doyum noktasına ulaşma hissi, kâh doyumsuz bir lezzet, kâh nihai bir coşkunluk, kâh huzur ve sükûnet bulma, kâh bir erdeme erişme hazzı, bazense bilgeliği elde etme ya da nefsin arındırılması olarak tanımlanır. İşte mutluluk tanımları bu iki uçta gidip gelmektedir. Bir uç, metafizikten yoksun fiziki alemi; diğer üç ise fiziki alemden yoksun bir metafizik alemi temsil etmektedir. Tanımlama, kişinin konumlandığı yere göre bir değişmektedir.
Sayfa 137 - Pınar YayınlarıKitabı okudu
Reklam
360 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Nasılsın bakalım, kedi yavrusu?
Yakın zamanda Sartre’ın Bulantı’sını okumuştum. Bilmem o incelemede bahsettim mi, Sartre, yaşamın içinde ve yaşamdan beslenerek felsefesini geliştirmiştir. Bulantı yapıtının mahiyeti de esasında Sartre’ın metafizik düşüncelerinin yaşam içinden bir betimlemesi olmasıdır. Roquentin’in kendini çakıl taşıyla kıyasladığı ve kıyas yaparken fark ettiği
Sevgi Yönetimi
Sevgi YönetimiAzra Erhat · İnkılap ve Aka Kitabevleri · 198021 okunma
Çeşitli saltık kavrayışları ile metafizik tanımları arasında yapılacak bir karşılaştırma, filozofların aralarındaki açık ayrılmalara karşın, bir şeyi bilmenin birbirinden tamamıyla ayrı iki yolu olduğu konusunda anlaştıkları bulgusuna götürür. Birincisi, nesnenin çevresinde dolaştığımızı, ikincisi ise onun içine girdiğimizi imler. Birincisi bulunduğumuz noktanın bakış açısı ile kendimizi dile getirdiğimiz simgelere dayanır. İkincisi ise ne bakış açısına dayanır ne de her hangi bir simgeye bel bağlar. Birinci tür bilginin görece‘de durduğu; ikincininse olanaklı olduğu durumlarda, saltık‘a ulaştığı söylenebilir. Metafiziğe Giriş,
Henri Bergson
Henri Bergson
, Çev: Barış Karacasu, Bilim ve Sanat Yay., Ankara, 1998
Kişisel Avunuş Kitapları
Kişisel gelişim kitaplarından da kişisel gelişim kitaplarıyla ‘aydınlanan’lardan da hiç mi hiç hoşlanmıyorum. Kişisel Gelişim kitapları… Mutlu olmanın 12 yolu, Başarılı olmanın sırları, Nasıl kendim olabilirim? İnsanları etkilemenin yolları vs vs vs… Evet oradan buradan aparma -çoğunlukla Hint ya da Uzakdoğu mistisizminden- bir takım söylemleri
30 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.