Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İlim yolu peygamberler yoludur. Bu yol saadetin yegane yoludur. Ve bu yolun esası Ehli Sünnet akidesidir. Ehli sünnet akidesi enbiyayı izamın muselselden takip ettiği, nihayet Rasulullah Efendimize şahikaya ulaşan en mükemmel, en muazzam yoldur.
Epiktetos'un da dediği gibi, "Bir kişinin halihazırda bildiğini düşündüğü şeyi öğrenmeye başlaması imkânsızdır." Eğer bugün mükemmel, dâhi ve herkes tarafından hayranlıkla izlenen biri olduğumuzu düşünürsek ne gelişebilir ne bir şeyler öğrenebilir ne de başkalarına saygı duyabiliriz. Bu açıdan bakıldığında ego ve kendini kandırmak sahip olmak istemediğimiz her şeyin önündeki engellerdir. Çünkü bizi çoktan her şeye sahip olduğumuza inandırırlar.
Sayfa 90
Reklam
Hepimiz her şeyin harika olmasını isteriz. Her kadın geniş etekli elbiseler giyinmiş bir halde sonsuz yeşil ve şehvetli ormanın içine atını sürmek ister. Tüm insanlar Cennet'i erkenden, henüz dünyadayken bulmak ister. Sorun şudur ki, ego kendini mükemmel hissetmek ister, ama bu şiddetli cennet arzusu safdillikle birleştiğinde, bizi doyuramamanın ötesinde, yok edicinin yiyeceği haline de getirir.
Orgazm olmak üzereyim, birazdan rahatlayacağım. Onunlayken bu nasıl bu kadar çabuk oluyor? Eli ve parmakları mükemmel bir şekilde işliyor, zirveye varmak üzereyim... Tam tepeye... O enginliğe... O sessizliğe... Bütün farkındalığın unutulduğu o ana... Ve onun bedenime yapabildiği bu güzellik ve muhteşemlik karşısında patlamak üzereyim. Bedenim onun yaratmış olduğu ritimle titrerken önce başımı sonra da ellerimle dirseklerimi aynaya yaslıyorum, ardından birden beklenmedik bir misafirin içime girdiğini hissediyorum, şoke edici, sıcak, kaygan bir işgalci, hem de anüsümde.
Gerçek hayatta hiçbir ebeveyn, bir sera gibi, her türlü konuşmaya ve sahici sesimizin gelişmesine elverişli mükemmel duygusal iklimi yaratamaz. Her ailenin, güncel gerilimler ya da geçmişte yaşananlar nedeniyle verimli bir biçimde konuşulup çözülemeyecek -hatta sözü edilemeyecek- kendi sıcak konuları vardır.
Sayfa 32
Frantz Fanon'un iddia ettiği gibi, "Avrupa doğrudan Üçüncü Dünya Ülkelerinin yarattığı bir yer" ise, Said bunun mükemmel bir özetini yapmaktadır. Ona göre oryantalizm hiçbir zaman Doğu'ya, onun kimliğine ve kültürüne ilişkin değildir. Batı'nın kimliğinin ve kültürünün inşasıyla ilgilidir. Kısacası, "bir tür Batı projeksiyonudur."
Sayfa 34 - Joseph Massad
Reklam
Piyasalar,sevgi ve dostluğun vefalı yoldaşı özveri dürtüsünü sermayeye çevirme fırsatını mükemmel bir şekilde fark etmiştir. Özveriye duyulan istek, tıpkı tatmin edilmesi, insan mutluluğu için elzem olarak kabul edilen birçok başka ihtiyaç ya da arzu gibi ticaretleştirildi. Özveri şimdilerde çoğunlukla, bilhassa tercihen, gitgide daha büyük bir miktar paradan vazgeçmek anlamına geliyor.
Amigdalamızın tehlikeleri algılamak için nöronlarının yaklaşık üçte ikisini kullandığını anlatmaktadırlar. Sonuç olarak acı ve korku dolu olaylar, güzel olaylara göre uzun süreli hafızamıza daha kolay alınabilmektedir. Bilim insanları bu mekanizmaya, "olumsuzluk önyargısı" demiştir ve bu terim, durumu mükemmel şekilde ifade etmektedir. Hayatta kalmamız, muhtemel saldırıları fark edip elememize bağlıdır. Nöropsikolog Rick Hanson, "Zihin negatif anılar için bağlayıcı bir bant gibiyken pozitif anılar içinse teflon gibidir." demiştir.
Aristoteles'e göre bilim, nedenlerden çıkarsama yoluyla edini­ len bilgidir. Özellikle, kanıtlanamayan ilk nedenden çıkarılmış bir bilgidir. Nedenden çıkarsanmış bilimden başka, Aristoteles, kaynağım deney ve tümevarımda bulan ve olaylardan çıkarılan bir bilim olduğunu da söyler. Ama bu bilim, nedenden çıkarsa- nan bilimle boy ölçüşemez. Çünkü bu bilim, düşüncenin kav­ ramlardan kalkarak temel ilkeye, yani kanıtlanamayana varma­sını sağlamayan bir yöntemden türemiştir. Gerçekten de, apodiktikin olabilmesi için kanıtlanamayan kesin ilkelerin bulun­ması gereklidir. Bu çeşit ilkeler arasında çelişmezlik ve üçüncü şıkkın imkânsızlığı ilkelerini sayabiliriz. Belli bir içeriği olumla-mak (tasdik etmek) ya da olumsuzlamak (nefy etmek), bunlar­dan birinin doğru ötekinin yanlış olduğunu söylemek demektir. Yani birbiriyle çelişen iki önerme hakkında üçüncü bir yargı ileri sürmek imkânsızdır. Bir kanıt, nedensellik karakterini ta­şıdığı ve yukarıda sözü geçen son ilkelere yakın olduğu ölçüde mükemmeldir. Bundan başka, en mükemmel kanıt, en basit ve en olumlu olan ve eksiksiz bir kanıtlama sağlamak için en az terim gerektiren kanıttır.
Çağ imaj,kandırma,vitrin,reklam,tüketme ve tükenme çağı. Çılgınlık,azgınlık ve isyan hiçbir sınır tanımıyor. Nice insan, İslam'ı mükemmel yaşayanlara şahit olamadığı için İslam'ın dışında kalıyor; hatta görmediğine bilmediğine düşman oluyor.
Sayfa 11
Reklam
Düşünceler mükemmel, ancak davranışlar kusurludur.
“Allah salt biz onun( sav) örnekliğini takdir edelim diye onu mükemmel bir örnek kılmadı. Elimizden geldiğince o örneğe yetişmeye çalışalım diye onu yüksek bir yaradılış üzere kıldı. “
Sayfa 90
Yeterli hissetmek üzerine
Ona ne kadar zamandır takı tasarımcılığı yaptığını sorduğumda yanakları kızardı ve "Keşke, ben yeminli mali müşavirim gerçek bir takı tasarımcısı değilim." dedi. Şu anda senin küpelerini takıyorum abaküsünü değil, diye geçirdim içimden. Kulaklarımı işaret ettiğimde ve "Elbette siz bir takı tasarımcısısınız." dediğimde gülümsedi ve "Bu işten fazla para kazanmıyorum sadece sevdiğim için yapıyorum." karşılığını verdi. Bu bana ne kadar saçma gelse de anlıyorum. Kendime yazar demekten nefret ediyorum çünkü bana haklı gelmiyor. "Yeterince" yazar değilim. Kendinden süphenin üstesinden gelmek, tamamen yeterli olduğumuza inanmak ve dünyanın olmamız gerektiğini ve kendimizi adlandırmamız gerektiğini söylediği şeyi bırakmakla ilgilidir.
Bu uzun, engebeli ve acı bir yol. Devam etmek için güçlü olmak gerek.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.