Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Humoral Patoloji Teorisi. Avrupa’da iki bin yıla yakın hüküm süren paradigma. Hastalığın neden meydana geldiğini ve insanların neden öldüğüne odaklanan, sadece bağlantı değil nedensellik arayan bir çalışma. Jül Sezar, Napolyon, Şarlman bu teoriyi bilir ve inanırdı. Humor özsu anlamına gelir. Bu fikrin popülerleşmesi Yunanlı Doktor Hipokrat ile oldu.
Önerme, Totoloji, Antikahraman
_Önerme (Görüş, düşünce, fikir)_ _Mantıkta, doğrulanabilir ya da yanlışlanabilir ifadelere denir. En az iki terimden oluşan, içinde en az bir yargı ve bir doğruluk değeri taşıyan cümlelerdir. Soru ve emir tümceleri önerme olamaz çünkü bir soru ve emir doğruluk ifade etmez. Önermeler bir yargı bildirmelidir. _Önerme Türleri_ _1- Nitelik bakımından:
Reklam
Birbiriyle Bağlantılı Kavramlar
( Düşünce-Frekans-Müzik-Burç-Bilim-Büyü-Tılsım-Nazar ) _ DÜŞÜNCE _ _Buda: Her şey düşüncedir. Ne düşünüyorsak o oluruz. Bize düşüncelerimiz şekil verir. Hepimiz düşüncelerimizden doğarız. Bu dünyayı yaratan, zihnimizdir. Bu dünyayı bir hava kabarcığı, bir serap gibi düşün. Dünyayı böyle gören kişiyi ölüm görmez. Biz, içselliğimizin meyvesiyiz.
_Psikolojik Harp_ İkna, Hipnoz, Büyü, Algı...
_Psikolojik harp, dünyanın en güçlü silahıdır. İnsan zihnini biçimlendirme sanatıdır. Aldatmadır, hiledir, düşünceleri manipüle etmek ve zehirlemektir. Düşmanı suya götürüp susuz getirmektir. Var olmayanı varmış gibi göstermek, var olanın zihinlerde reddedilmesini sağlamaktır. Başkalarının etkisi altında oldukları halde kendi iradeleriyle hareket
( Bilim Aşkı Üzerine Düşünceler. ) _Bu kitap, evreni ve kendimizi keşfetmek üzerinedir. _BİLİM, bir bilgi bütünlüğünden çok bir düşünme biçimidir. Duyu organlarımızın yetersizligi algılarımızı çarpıtabilir. Bilim deneye dayanır, köhne sabit fikirlere istekte meydan okuyabilmeye, evreni gerçekte oldugu gibi görebilme şeffaflığına yaslar sırtını. Bu
İlkçağda atomcuları her şeyi tesadüfe bağlamakla eleştirmek yaygındı. Oysa, onlar her şeyin doğa yasalarına uygun gerçekleştiğine inanan katı deterministtiler. Demokritos, herhangi bir şeyin tesadüfen gerçekleşebileceğini açıkça yadsıdı.Leukippos, varlığı tartışma konusu olmasına rağmen, bir şey söylediği bilinir: "Hiçbir şey boşuna gerçekleşmez, ama her şey bir zeminden ve zorunluluktan kaynaklanır." Leikippos'un dünyanın başlangıçta neden olduğu gibi olması gerektiğine ilişkin bir neden göstermediği doğrudur; bu, tesadüfe bağlanmış olabilir; ama dünya var olduktan sonra, daha ileri gelişimi değiştirilemez bir biçimde mekanik ilkelerce sabitlenmiştir. Aristoteles ve diğerleri, onu ve Demokritos'u, atomların ilk devinimini açıklamamakla eleştirdiler; ama bu konuda atomcular, kendilerini eleştirenlerden daha bilimseldi. Nedensellik bir şeyden başlamalı ve nerede başlarsa başlasın, başlangıç verisi için hiçbir neden gösterilemez. Dünya bir yaratana atfedilebilir; ama o zaman da Bizzat Yaratan açıklanmaz. Aslında atomcuların teorisi, ilkçağda öne sürülen diğer teorilerden çok, modern bilime yakındı.
Sayfa 138Kitabı okudu
Reklam
Nedensellik, illiyet, causality
Bu fizik teorisinin (Sosyal Domenler Teorisi) sosyal bilimlere uyarlanması, ana hatlarıyla, şu şekildedir: Fizik dünya'da olduğu gibi sosyal-dünya'da da, bir haricî kültür ve medeniyetin etki alanı (ki bu, yazar tarafından "Sosyo-magnetik Alan" olarak isimlendirilmiştir) diğer kültür üzerine etki ederek kendi yönüne çevirmek üzere onların üzerine bir kuvvet uygular. Eğer bu kuvvet yeteri kadar büyük olursa, onları kendi istikametine çevirmeye muvaffak olur. Bu zorlama esnasında, herbir bireysel kültürün domeninde zorlanmalar olur; eğer kuvvet çok yüksek olursa bu domenlerin duvarları tahrip olur, hattâ hemen hemen bütünüyle çökebilir. O takdirde de bu prosesin nihayetinde, hâkim kültür diğer kültürlerin bireyselliklerini ve kişiliklerini yıkarak onların çoğulluklarını -kısmen veya tamamen- ortadan kaldırır ve ortamı, yani dünyayı, kendi istikametinde oluşmuş olan bir tekillik alanı haline getirir. Bu güçlü kültür alanı bir gün tam olarak yok olsa dahi, geride bırakacak olduğu bakiye alan tesiri, pratik olarak hemen hemen daima, münferit kültürlerin tam olarak eski hallerine avdet etmelerine mani olur.
Sayfa 42 - KOCAV Yayınları, Ocak 2014 İstanbul, "Çağdaşlık" ve "Modernlik" Üzerine Kavramsal Bir Analiz, 1.2. "Çağdaşlaşma" Kavramına Giriş: Domenler Teorisi ve Potanisyel Teorisi, 1.2.1.2. Sosyal Domenler Teorisi
292 syf.
·
Puan vermedi
Anlamlı Varoluşumuzun Noktası
Anlamlı Varoluşumuzun Noktası               ❆❆❆ Algıları duyum gücümüzle zihnin etkisi altında olduğu bilgi, deneyim, düşünce, ihtiyaç, keyif gibi her türlü etki altından geçme süreci dil, zihin ve beden etkileşimlerinin geniş bir konusudur. Zihin, dil ve beden ilişkisi tanımlama ve yorumlama meselesi soyut kavramlar ve tanımı olmayan
Zihin
ZihinJohn R. Searle · Albaraka Yayınları · 202114 okunma
118 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Evrim yalanı
Sosyal mecralarda, evrim tartışması hâlen devam etmekte. Bu kitapta evrimin zayıflıkları ve eksikleri hatta yer yer biyolojiye ters gelen yerlerini anlatıyor kendince. İstediğiniz nitelikte birisi olun bunu çürütmeniz epey zor olur. Çünkü çürütmesi zor bir "teori" Sözler Köşkü'nün Evrimi çürütüyoruz demesi gibi İslamla bağdaşmaz
Darwin ve Evrim Teorisi
Darwin ve Evrim TeorisiŞemseddin Akbulut · Yeni Asya Neşriyat · 198020 okunma
70 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.