Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kocaları tarafından öldürülen kadınların ortak "suçları" sürekli dayak yedikleri, hakarete uğradıkları kocalarından boşanmak istemeleridir. Kadının bu isteği şüphesiz ki suç değildir. Diyelim ki kadın suçlu, kocasına hareket etti. Bu durumda kadının öldürülmesindeki sorumlu kadın mı?
Sayfa 65 - 2. Basım, Eylül 2022Kitabı okuyor
Reklam
Her bir ırkın ve milletin kendisine ait özellikleri ve güzellikleri vardır. Bunları ortak bir amaç için kullanabilirsek o zaman İslam dünyasının da çehresi değişecektir.
Müslümanların hepsi, “ümmet” dedğimzi ana gövdenin bir parçasıdır. Ümmet, biz Müslümanları bir araya getiren, kapsayan, kucaklayan ve barındıran çatıdır. Ümmet, bizim ortak paydamızdır.
TEVBE SADECE ALLAH'A YAPILIR
İmam Ahmed rahimehullah Musnedin'de şöyle nakletmiştir: "Günah işlemiş bir adam Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yanına getirildi. O'nun önünde durduğu vakit dedi ki: 'Allah'ım ben Sana tevbe ediyorum, Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'e tevbe etmiyorum!' Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: 'O hakkın sahibini bildi.' buyurdu." 📚İmam Ahmed Musned 3/435; Hakim Mustedrek'te Senedi sahih olduğunu söyleyerek nakletmiştir 4/255 Bu hadis Allah'ın hakkı olan bir şeyi Allah'tan başkasına vermenin Allah'a ortak koşmak olduğunu açıkça göstermektedir. Şüphesiz ki her türlü ibadet sadece Allah'a yapılmalıdır. Çünkü Allah'tan başka ibadete layık ilah yoktur. İbadetin tamamı Allah'a yapılır. Dua, tevekkül, sığınma, tevbe, korku, ümit, yardım isteme, kurban kesme, adak adamak, kanun koyma/egemen olma vb. tüm bunlara hak sahibi olan yalnızca Allah'tır. Bu sözler üzerine iyice düşünün ey akıl sahipleri.
İnsan olmak birbirimizi anlamaktan geçer ,derdine ortak olmaktan geçer , cidden önemli .
Reklam
352 syf.
·
Puan vermedi
Polisiye kitaplarda ikilim arasında kalmayı, fikirler yürütmeyi çok severim. Bir de yillar önce okuduğum bir kitap sayesinde mahkeme salonlarında yapılan savunmaları okumaktan aşırı keyif alırım. Ve bu kitapta öyle başladı benim için. Sonuna kadar o kadar çok olay yaşanıyor ki elbette diyordunuz, bir yerde birleşecekler. Belki konular değil ama karakterler hep bir yerde buluştu. . Alexandra Quinlan, henüz on yedi yaşındayken annesi babası ve erkek kardeşinin cinayete kurban gidişine tanık olur. Zekice bir hamle ile katilin gazabından kurtulur lakin, tek hayatta kalan kendisi olduğu için McIntosh Polis departmanının gözünde katil damgası yer. Gerçekler ortaya çıktığında yaşadığı şimdi Alex, Polis departmanı ve Virginia eyaletine dava açar. Buradan gelen tazminat ile de bundan sonraki hayatını tamamen değiştirerek yaşamaya başlar. . Aradan geçen zamana rağmen ailesine olanları araştırmayı hiçbir zaman bırakmaz. Son araştırma görevi, Laura adlı öğrencinin okuduğu okuldaki tec..vüz olaylarını açığa çıkaracağı bir programa hazırlanırken ortadan kaybolmasıdır. Alex, bu kaybolma vakasını araştırırken ailesine olanlarla benzer bir durumla karşılaşır ve daha da derinlere indikce ve yeni arkadaşlarının desteği ile ortak bir bağlam bulur. . Bundan sonrası o kadar hızlı okunuyor ki konduramadıklarınız ile karşılaştığınızda oldukça şaşırıyorsunuz... . Kitaba tek olumsuz yorumum çok fazla olayın gerçekleşmesi. Yani bir yerden sonra 2-3 kitap okuyorum falan sandım. . En iyi Gizem Gerilim kitabı seçilmiş olması boşuna değil arkadaşlar. Tavsiye Ederim... . Okumak Iptiladir Müptelalara Selam Olsun...
Donuk Gözler
Donuk GözlerCharlie Donlea · Orman Kitap · 04 okunma
432 syf.
·
Puan vermedi
·
27 günde okudu
Sadece romantik kitap değil, kendini bulmanın, özgüven yüklenmesinin ve biri otizmli diğeri anksiyete sahibi İki karakterin keyifli ve bir o kadar da eğlenceli hikayelerini okudum. Offf, Jamie Westenberg sen okuduğum en çekingen, en tatlı en mükemmel karakterdin. Bea, kendi dünyasında bir hayat kurmuş bir ressam. Çizdiği resimler oldukça cüretkar olsa da aslında gerçek hayatta kendisi hiç öyle değil. Bea'dan on iki dakika büyük ikizi sevgilisinin arkadaşını Bea'ya ayarlamak ister. İlk karşılaşmaları oldukça olaylı olur zira zerre ortak noktalarının olmadığına karar verirler. Ama Bea'nin ikizi ve erkek arkadaşı fake isimlerle ikiliye randevu ayarlar ve gerçekte kim olduklarını bilmeden keyifle mesajlaşmaya başlar. Ve gerçekler ortaya çıktığında bu kez oyun oynayan taraf Bea ve Jamie olur. Sahte bir ilişkiye başlarlar ve sonunda kendi iradeleri ile ayrılmak üzere anlaşırlar. Ama lütfen şimdi, kim Jamie'i bırakabilir bi anlatın bana sarıp sarmalayasım geldigi o kadar çok an geldi ki. Ahh o naiflik . Tavsiye Ederim... Okumak Iptiladir Müptelalara Selam Olsun...
İki Yanlış Bir Doğru
İki Yanlış Bir DoğruChloe Liese · Artemis Yayınları · 2024118 okunma
Ne güzel türküler yakarmış eskiler! Her türkü tek başına bir tarih sanki. Öyle içten, öyle canlı ki, insan türküyü yakanları, söyleyenleri karşısında, yanıbaşında görür gibi oluyor. Onlar gibi yaşamak, onların acılarına ortak olmak, onlar gibi sevmek istiyor. Daha yakından tanımak istiyor onları..
Erotizm, pornografi ve hardcore'la zerre kadar ilgili değilken, sevme / çiftleşme birbirleriyle karıştırılırken, üreme yöntemlerinin sancılı ve ağrılı olduğunu da unutan akıl, erotizmin trajediye uzanabilecek yollarında pornografik hezeyanların baş göstermesini insani bir durum olarak algılamak yerine, kolay— ortak— çoğunluğun tahakkümünde olana yönelir ve gösterilenin hastalık içerdiğine işaret eder. Bireyin erotizm macerası, devletçe denetlenmeye başlar böylece. Hatta, resmi bir cinsel portföy şemsiyesi altında yaşanır, ürenir, üretilir.
Reklam
Birçoklarıyla aynı fikirde olma kötü beğenisini kendi kendinden uzak tutmalı .Komşu da onu ağzına aldığında "iyi"artık iyi değildir.Hele ki"ortak iyi"diye bir şey nasıl olabilir!Ortak olabilen her zaman düşük bir değere sahiptir .
Herkesçe malumdur ki Yunanlıların anlattıkları, inandıkları, dünyanın da seve seve okuduğu mitoslarının yazarı Hesiodos ile kör şair Homeros'tur. Yunan mitolojisi bilimden halka, yazıdan söze doğru bir yol katetmiştir. Sözden kitaba değil, kitaptan söze geçmiştir. Bugün dünyanın her köşesinde sevile sevile okunan, çizgi filmlerin, macera filmlerinin sevimli kahramanlarına dönüşen Yunan mitosları Ege kıyılarında, Anadolu'da yaşayan Firiglerin, Hititlerin, Hurrilerin vb. eski halkların ortak malıdır.
Sonra 2003 'te Hollanda'nın Drachten kasabasında, "sezgilere aykırı bir trafik mühendisi" olan Hans Manderman "ortak alan" adını verdiği şeyin yaranna trafik ışıklannın kaldırılmasını teklif etti. Öneri denemeye tabi tutulduğunda sonuçlar sıradışıydı; böy lece Avrupa ve Amerika'da "kırmızı ışıkların kaldırılması projesi" adı verilen bir dizi eylemin önünü açtı. Scott şöyle devam eder: Monderman trafik lambaları bir elektrik arızası nedeniyle çalışmadığında, sonuçta bir sıkışıklık yerine akıcılığın arttığı gözleminden yola çıkmıştı. Bir deney olarak, Drachten'de günde 22 bin aracın geçtiği en işlek trafik kavşağının yerine bir döner kavşak, geniş bir bisiklet yolu ve yaya yolu koydu. Trafik ışıklarının kaldınlmasını izleyen iki yıl içinde, daha önceki dört yıl boyunca gerçekleşen 36 kazaya kıyasla sadece iki kazayla sınırlı kalındı. Tüm sürücüler tetikte olmaları ve sağduyulannı kullanmaları gerektiğini bildiklerinde trafik çok daha akıcı ilerlerken, yol verme kavgası ve sıkışıklık neredeyse ortadan kalkıyordu. Monderman kalabalık bir buz pistinde diğerlerinin hareketine göre kendi hareketini ayarlamayı başaran patencilere benzetiyor bu durumu. Aynı zamanda haddinden fazla işaret ve tabelanın sürücülerin gözünü yoldan ayırmasına, kavşakların daha emniyetsiz hale gelmesine katkıda bulunduğuna inanıyor.
Dedikleri doğru, ortak kederin ağırlığı ya sizi birbirinize yaklaştırır ya da sizi birbirinizden uzaklaştırır.
Solcuların “özgürlük” ten anladığı
Yeni düzenin iki özelliği, bu düzenin peşinde koşmayı haklı ve meşru kılıyor: özgürlük ve "sosyal adalet". Bunlar kabaca Fransız Devrimi'nde savunulan özgürlük ve eşitliğe karşılık gelir, ancak yalnızca kabaca. Bugün sol hareketlerin savunduğu özgürlük, yalnızca siyasi baskıdan kurtulma veya kişinin işini rahatsız edilmeden yapma hakkı anlamına gelmez. Buradaki özgürlük, "organlardan” kurtulma anlamına gelir; "burjuva" düzenini sekillendiren ve batı toplumunun kalbinde ortak bir normlar ve değerler sistemi kuran kurumlardan, geleneklerden ve sözleşmelerden kurtulma. 1960'ların liberteryenizminden kaçınan solcular bile, özgürlüğü sosyal kısıtlamalardan kurtulmanın bir biçimi olarak görürler.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.