Özgür irade Savunması, Tanrı'nın varlığının, kötülüğün varlığıyla hem mantıksal hem de olasılık dahilinde uyumlu olduğunu gösterir ve böylece ana felsefi kötülük problemini çözmüş olur.
Düzgün ve dürüst bir insan olmadıkça hiç kimse hakikatin mabedine giremez çünkü özgür bir akla sahip olmanın yolu kişinin kendisine hükmetmesinden geçer. Diğerleri aylaklığın, tembelliğin, zevklerin ve tutkuların kölesidir ve mabede giriş iznini elde ettiğimiz zihnin saflığından yoksundurlar.
"Aşkta ve hayatta seçim şansı yok."
"Haklısın. Yok. Seçim şansın olduğunu düşündüğünde bile aslında yok. Ama insanlar özgür irade yanılsamasına bayılıyor"
Allah bizi kendisine itaat etmeye zorlamak istemez. Bizim kendisine sevgiyle itaat etmeyi seçmemizi ister. Bu nedenle insanlara özgür irade verdi. Özgur irademiz olmasaydı, yalnızca ibadet etmek için yaratılmış melekler gibi olurduk. Bu nedenle bizim ibadetimiz ve iyi davranışlarımız Allah tarafından gerçekten sevilir ve takdir edilir.
Zihinde mutlak ya da özgür irade diye bir şey yoktur, sadece zihnin bir nedene bağlı olarak şu ya da bu seçimi yapması belirlenmiştir; aynı şekilde bu neden de başka bir nedene bağlı olarak belirlenmiştir, bu başka neden de yine başka bir nedene bağlı olarak belirlenmiştir ve bu böyle sonsuzca sürer gider.
Kötülüğün dolayı ve doğrudan seçimi, özgürlük ve sorumlulık ile ilişkilidir. Özgür seçim ve irade olmaktasızın ahlaki sorumluluktan söz edilemeyeceği gibi özgür bir tercihinin sonucu olmayan davranışı yargılamamaz da mümkün değildir.
Rita sinsice gülümsedi. “Hiç de değil. Daha önce seni aradığını duydum. Şu Jedrek çok yakışıklı, değil mi? Ve tam bir avcı. Kendi evi de var hem, eşi daha ne ister.”
“Sevgi, özgür irade, hakkı olan orgazmlar…”
Sayfa 48 - Olimpos yarınları/ Rita ve FinleyKitabı okudu