Başka Bir Evrende Kardeş Olacak Kitap Karakterleri
Merhabalar! Bugün başka bir evrende kardeş olacak kitap karakterlerinden konuşacağız. Martin Eden'dan Martin Eden ve Lilith'in Gözyaşları'ndan Uygar Kar(a)şah İkisini de o kadar çok seviyorum kii. 😭😭 Ve çok benziyorlar. İkisi de sevdiği kadın için olduğu kişiden vazgeçti, serseriden büyük iş adamları oldular, ikisi de sanatçı ruhlu ve ikisinin de fedakarlıklarının sonu nankörlük oldu. İkisinin tanışmasını çok isterdim. Harry Potter ve Felsefe Taşı'ndan Hermione Granger ve İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi'nden Pippa Fitz Amobi Yine çook sevdiğim bir ikili. Zekaları, akademik odakları, problem çözüm yetenekleri bana bu ikisini hatırlattı. Aklıma bu kadar geldi, daha gelirse başka bir ileti yapacağım. Kitapların o tatlı ağırlığı hep omuzlarında olsun!
1000Kitap
Okusam mı Okumasam mı?
Haziran Ayı için, Fırtına : HAYIR (demiştim) Ama okudum ve güzeldi. Sadece Shakespeare oyunlarının çoğu biraz fazla cinsiyetçi olduğundan ön yargılı davranıştım. Bazı diyologlar harici çok cinsiyetçi değildi Anna Karenina : BELKİ Okumak çok istesem de bir türlü okumaya başlayamıyorum. Umarım bu ay başlarım Kuşların ve Yılanların Şarkısı : EVET Beklentiyle aldığım bir kitap. Başkan Snow'un hikayesi olduğu için ayrı bir heyecanlıyım. Pek beğenilmiyor ama ne yapalım? İyi Kız Ölüme Çok Yakın : EVET Pippa ve Ravi'ye bayılıyorum. Başlayacağım sanırım. İyi Kız Karmaşası : BELKİ Daha önce okudum diye hatırlıyorum ama hiçbir fikrim yok. Arkadaşım şiddetle öneriyor bana Levana : EVET Seride bir okumadığım bu novella kaldı. Bunu da bitirirsem her şey tamamlanıyor. Yakıcı Sır : HAYIR Stefan Zweig ne kadar sevsem de başlamaya korkuyorum açıkçası Nil'de Ölüm : BELKİ Hercule Poirot stoğum biterse okurum diye düşünüyorum Eklemem gerektiğinde devamını da ekleyeceğim
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi Karakterleri Bir Kitap Olsaydı
Merhabalar! Bugün İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi karakterleri bir kitap olsaydı hangi kitap olurdu onu konuşacağız. Netflix'te ikinci sezonu yani ikinci kitap İyi Kız Kötü Son çıktı. Kitabı öneririm. Pip (Pippa Fitz Amobi) Agatha Christie'den #k:268631. Adalet arayışında olan Pip buna çok uygun bence. Kitapta bir suç işlemiş insanlar bir adaya toplanmış ve teker teker ölmeye, öldürülmeye başlar. Çok sevdiğim ve kendimi bulduğum bir karakterdir. En büyük farkımız benim bir Ravi'm olmaması. 😪 Andie Bell Franz Kafka'dan #k:4088. Spoiler vermemek amacıyla çok detaya girmeyeyim ama babasına söyleyemedikleri...😭😭 Başta hiç sevmesem de sonradan çok sevdim. Ravi William Golding'den Prenses Gelin olabilir. Çok emin değilim kitabı sevmesem de Ravi'nin kişiliğine uygun bence. Stanley Forbes Franz Kafka'dan #k:1310. Kimsenin onu anlamaması, ona kötü gözüyle bakmaları... 😭😭😭 Kitapların tatlı ağırlığı hep omuzlarınızda olsun!
Hayatımda İz Bırakan Karakterler ve Bana Fısıldadıkları
Bazı kitaplar biter ama içindeki karakterler sizinle yaşamaya devam eder, düşüncelerinize yön verir. Şımarıkça bir hayranlıktan öte, bana gerçekten bir şeyler katan ve duruşuna saygı duyduğum o favori karakterlerimmmm💖: 🏹 Katniss Everdeen ( Açlık Oyunları ): Bana her ne olursa olsun, sistemin seni değiştirmesine izin vermemeyi ve sessiz kalmanın da bazen en güçlü isyan olabileceğini öğretti. Onun o sarsılmaz, dik duruşu her zaman ilham vericiii.🌧️ 🔎 Pippa Fitz-Amobi ( İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi ): Gerçeğin peşinden giderken ne kadar inatçı ve cesur olunması gerektiğini... Kimse sana inanmadığında bile kendi zekana güvenmenin önemini her sayfada hissettirdi. 🕵🏼‍♀️ 🌙 Cinder ( Scarlet ): Hayat seni en dipten, bir tamirci atölyesinden alıp bir kraliçe koltuğuna hazırlayabilir. Önemli olan geçmişin değil, o sorumluluğu aldığında ne kadar güçlü kalabildiğin. 👑 🚀 Kaptan Thorne ( Cinder ): Hayatın o çok ciddi ve karanlık anlarında bile bir parça mizahın, neşenin ve o hafif umursamaz tavrın insanı nasıl ayakta tutabileceğini... Maskelerin arkasındaki o gerçek sadakati gösterdi. 🪐 çoook acelece yazdıım😔😭💖
İleti
Bayadır bir ileti hazırlamak istiyordum ama içeriğine karar veremiyordum (aslında Rus klasikleriyle ilgili kafamda bir şeyler var ama elimdeki kitabı bitirmem lazım önce). Şu an akışımı dolduran book boyfriendilerim iletilerini görünce ben de bunun kadın versiyonunu yapmak istedim. Çünkü sevdiğim birçok kitaptaki harika kadın karakterlerin erkek karakterlerin gölgesi altında bırakıldığını düşünüyorum. Cinder genel olarak tüm Ay Günlükleri serisini baz alarak konuşacağım, bu seride inanılmaz kadın karakterler var ama şöyle bir dönüp baktığımda favorim olanın ana dörtlüden ziyade Levana olduğunu fark ettim. Ben zeki ve sadece hedefe odaklı kötü karakterleri seviyorum ya. Muhalifler NOVA ARTİNO zeki ve amaçlarına düşkün karakterleri seviyorum Tırpan Citra'yı ben ilk kitapta aşırı odun bulmuştum ve pek sevememiştim ama serinin devamında onunla bir şeyler daha çok oturdu veya ben onu öyle kabul ettim bilmiyorum jgsjzgskj Hainin Mührü Lunulata'yı o kadarr seviyorum ki. Zihnindeki engelleri kaldırdığı için hiçbir engeli kabul etmeyen harika biri, onu çok seviyorum Wonder Woman: Savaşgetiren Diana benim zaten çocukluğumdan beri aşırı sevdiğim bir süper kahraman ve bu kitapta da süper yansıtılmıştı Gölge ve Kemik Alina salağın teki olduğu için Genya Safin'i görmezden gelmeniz büyük haksızlık Kargalar Meclisi okuduğum dönem tamam kabul ediyorum Kaz'a fena kafayı takmıştım ama şu an bir üzerine düşününce aklımda en net kalan karakter kesinlikle INEJ GHAFA ondan çok etkileniyorum ve kendimi ona çok benzetiyorum Yara İzi Kralı Zoya Nazyalensky ana seride sevdiğim biri değildi ama kendi kitaplarında o kadar iyi yazılmış ve gelişmiş bir karakter ki Açlık Oyunları ne Peeta ne de Gale ben hep Katniss Everdeen'e aşıktım, sevgiler Haşhaş Savaşı bu serinin devamını acil okumam lazım çünkü Rin'e bayıldım ve onun
Önerdiğiniz dizi veya filme uyarlanan kitaplar var mı? Hem filmi hem kitabı güzel olan? Benim bu tarz şeyler dikkatimi çekiyor, merak ediyorum. Ve kısaca izlediklerimi puanlama kararı aldım... 1984 Kitabını okudum, filme başladım ancak bitirme fırsatım olmadı. Net bir puanlama yapamıyorum çünkü filmin yalnızca ilk on beş dakikasına bakabilmiştim. Zaten içsel olarak çöküş yaşadığım bir dönemdi, bu yüzden ağır bir filmle iyice çıkmaza girmek istememiştim. Yine de hatırladığım karakterler gerçekten tam oturmuştu, hissiyatları da o on beş dakikada bile alabilmiştim. Güzeldi. Güneşi Söndürmem Gerek Kitabı okudum ve filmini izledim. 6/10 (puanlama işinden pek anlamadığımı belirtmeliyim siz yorumlara bakın:) 3 kitabı tek filme sığdırmaya çalıştıkları için inanılmaz sahne kaybı vardı... Karakterler benim hatırladığım dış görünüşleri ile çoğunlukla uymuyorlardı, bir çoğundan o havayı alamadım bile. Erkeklerin ismini duydukça "bu çocuk nasıl bu?" kafasına girdiğim yerler vardı. Ve Damla karakteri kitapta kilolu olarak geçiyordu (dünyanın yüzde 80i olayı yüzünden unutamadığım bir detay), filmde benden zayıf kız oynuyordu onu... Harici olarak en net hissettiğim Göktuğ idi. Ve bir de Anıl, görünce direkt evet ya dedim Anıl olsa olsa bu adam olurdu... Mucize Kitabını okudum, filmini izledim 10/10 Konusu, doğuştan şekil bozukluğu yaşayan August, ortaokula geçesiye kadar bütün eğitimini evde annesi tarafından alır. Ve 5. Sınıfa geçtiğinde ailesi onu bir okula yazdırır. Hem film hem kitap yer yer August, ablası, yakın iki arkadaşı ve ablasının arkadaşı tarafından anlatılıyor. Benim inanılmaz hoşuma gitmişti. Kitabını ortaokulda okumuştum, o zamanlar okuduğum en kalın kitaptı ama çok beğenmiştim, ertesi yıl bir daha okumuştum. Filmini izledikten sonra öğrendim ki aynı serinin farklı
Film