Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ahmed Arif'in Cigarası Niye Karanfil Kokar? "Dağlarına bahar gelmiş memleketimin"(1) dizesinde saklıdır bunun yanıtı... Büyük olasılıkla cigarası hapishane yakınlarındaki eline çabuk bir büfeden alınmamıştır. Memleketinden hasretle gönderilmiş olup halis kaçak tütünden yapılmıştır. İnce parmakların, sevginin özeni ve emeğiyle
Sayfa 138 - Metis yayınları, Kasım 2012Kitabı okudu
((Bir zuhurat görülmüş Yavuz Selim camisin oftası yarılımış, içinden bir salkallı çıkıp demiş ki: "Çok konuşuyorsunuz, konuşmanızdan başım tutuldu!" ikinci bir defa tekrar yer açılıyor, bu sefer üç siyah sakallı çıkıyor: "Bu kadar ayetleri, hadisleri, incelikleri duyup hiç tesirlenmiyorsunuz!" Ellerinde sopalarla herkesi dışarı
Reklam
Takdim'den devamla
"Aşk, kemal haddine varan bir rûhun en yüksek hazzıdır. O her kaybı telâfî eder, her eksileni ikmal eder, her şeyi bir eder, ağyârı yar eder."1 "Aşk kalbe dâhil oldu mu orada yerleşmiş olan riyâ, kötü ahlâk, fesat ve tuğyan gibi menzili ifsat eden her şeyi harap ve şeytan misillû her ne varsa zelil ve esir eder."1 "Uzlet: Nefisten kalbe hicret, ruhtan sırra ve sırdan da Mevlâ'ya yetmektir."2 "Ben geceyim, gün isterim. Ben ateşim, kül isterim. Ben şiirim, vezn isterim. Ben dertliyim, şifâmı ver. Parça değil, tam isterim. Tükenmişim çâremi bul. Bütünleşmiş can isterim. Dağılmışım topla beni, pâre pâre kılma beni. Gövdem, başım nerde bilmem, merkez, mihver, baş isterim."3 1 Mesihpaşa İmamı, s.66 2 Yolcu Nereye Gidiyorsun? s.430 3 Hancı, s.27
Babası Hayseme: "Oglum! Bir evden iki kisinin birden cihada cikması zor olur. Bak sen yeni evlisin, hanımin hamile. Dur ben gideyim sen kal!” demişti. Sa'd: "Vallahi babacığım, şu an kulaklarım Bilal'in sesinden başka hiçbir şey duymuyor. Gözümde ne evliliğim ne de doğa cak çocuğum var. Tek bir şey düşünüyorum, tek bir şey
Sayfa 328Kitabı okudu
Dünyanın ne kadar sırılsıklam olduğumu görmesini umursamadan ona karşı eriyorum. Sonunda öpücüğü kestiğinde başım döndü ve belki biraz sarhoştum.
Evet, İsyan
E V E T , İ S Y A N Demirden sağnaklar altında uyur sevdiğim göğsünde hazin ayak izleri eski Şubatların onu yaralar kıpırdatıyor ve o sertelmektedir yaralardan kasıklarına boşalmaktadır nal sesleri. saçları bukleli bir çocuğu öperek uyandıran içimize güneşler bırakan nal sesleri. Keserle yontulmuş bir ağzı var sabahın varınca bayrakları, marşları duyuyorum başım çılgınca sarsılan dallarla uğraşıyor durup dineliyorum bütün taframla bütün taframla, bütün yumruklarım, bütün hantal yüreklerin olduğu orda. Kesik kolları var aşkın döl ve inat barındıran. Hırpanî bir okşayışla akşam yanaşınca çocuklara ben karakavruk yüzümün arkasında kırbaçlayarak büyüttüğüm ağrıyı bırakıyorum bana ne çerçilerden, çerilerden, kullardan halksa kal'am onu kal'a kılan benim boşanır damarlarıma yılların kahraman gürültüsü çünkü kavganın göbeğidir benim yerim.
Reklam
Aşağılık kompleksi gerçekten aşağı olmaktan değil, başkalarını kendinden büyük görmekten gelir. "Başım gözüm üstüne" demek insanı yüceltir, "Bizden adam olmaz" demek ise insanı yok eder.
Sayfa 259Kitabı okudu
Hermann Broch
"Bir romanın tek var olma nedeni, ancak bir romanın keşfedebi­leceği şeyi keşfetmektir. Hayatın o zamana kadar bilinmeyen küçük bir kesitini keşfetmeyen roman ahlaka aykırıdır. Bilgi romanın tek ahlakıdır." (Kundera, Roman Sanatı, Can Yay., 1. basım, s. 18).
Sayfa 178 - Hayal Yayınları
Büyücüler ve büyücülük
Kur'an'da büyücülükle ilgili ayet: Bakara Suresi, 102. ayet: "Süleyman'ın hükümranlığı hakkında onlar şeytanların söylediklerine tabi oldular. Halbuki Süleyman kâfir olmadı (açıklaması: büyü yapmadı ve ona inanmadı). Lakin şeytanlar kâfir oldular. Çünkü insanlara sihri (büyü ilmini) ve Babil'de Harut ile Marut'a
Sayfa 209 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
Evden çıkmamak bana bir nefes, böylece kısa bir molaydı. Huzurluydum. Üstüm başım temizdi, sessiz odamda uyuyabiliyor, sıcak suyla yıkanabiliyor, temiz tabakta yemek yiyebiliyor ve müzik dinleyerek yazabiliyordum.
Reklam
Köl Tegin Hakkında
Prof. Dr. Erhan Aydın, "Orhon Yazıtları" çalışmasında F. Sema Barutçu, Mehmet Ölmez ve Ahmet Temir'in Köl Tegin adındaki Köl sözünü köŋ- (yanmak) fiiliyle ilişkilendirdiklerini ve kendi kanaatinin de aynı yönde olduğunu belirtir. Ayrıca "köŋ fiilinin kö- fiilinden yapılmış olabileceğini öne süren Barutçu, köl ünvanını
Sayfa 127 - Post Kitap, Divan Edebiyatı Vakfı Keyfiyet Mahfili Türkçe Araştırmaları: 1, 1. Baskı, İstanbul 2020, TÜRKÇENİN KÖKLERİ
Ahlak
Ben Rasûlullah'tan, ahlak bakımından daha güzelini görmedim. Beni geceleyin Hayber'de devesinin terkisine almıştı. Ben arada sırada dalıyordum. Başım tam eyerin sonunda değdiğinde o, eliyle başımı ovalar "Ey kadıncağız! Biraz sabret" derdi. Sahba'ya geldiğimizde "Ey Safiye! Senin kavminin başına getirdiğimizden özür dilerim. Onlar bana şöyle şöyle dediler" Dedi.
Sayfa 142 - III.Kitabı okudu
Ne yapacağım şimdi ben. Ne yapacağım?” “Olduğum gibi fırlayacağım dışarı, yürüyeceğim yolda, Saçım başım darmadağınık, öyle. Ne yapacağız biz yarın? Ne yapacağız bundan böyle?”
“Keşke bunlara katlanmak zorunda kalmasaydım. Başım ağrıyor. Evet, evet yemin ederim.”
333 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.