Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Uzun yaşamak için her aşırı şüphecinin, kendisinden daha az şüpheci olan insanların desteğine ya da bolca şansa ihtiyacı vardır.
"Sen, kendinin inkarı, cini, cinneti, falcısı, delisi, şüphecisi, uğursuzluk ve kötülüğü olacaksın. Kendi alevinde, kendini yakmak istemelisin. Kül olmadan nasıl yenileneceksin?"
Reklam
Modern dünya, insanın yüksek melekelerine ihtiyaç duyan herşey hakkında şüpheci olmaya eğilimlidir. Ama,herhangi bir şeye ihtiyaç duymayan şüphecilik hakkında hiç şüpheci değildir.
Uzun yaşamak için her aşırı şüphecinin, kendisinden daha az şüpheci olan insanların desteğine ya da bolca şansa ihtiyacı vardır.
Alfa YayınlarıKitabı okudu
SEPTİK TERİMİNİN İKİ ANLAMI
Bugün biz Septiklik (şüphecilik) ve Septik (şüpheci) terimlerinden "felsefede veya metafizikte insanın duyularının veya aklının ye­tersizliğinden dolayı gerçekliğin bilgisine erişemeyeceğini, görünüşün gerisindeki gerçekliğe ulaşmanın hiçbir şekilde mümkün olmadığını ileri süren bir öğreti"yi ve bu öğretiyi savunan kişileri anlarız. Ancak Antik çağda, Helenistik dönemde ortaya çıkan ve kendilerini Septikler (skeptikoi) olarak adlandıran bir grup insanın 'Septiklik'le kastettikleri şey belli ölçüde bundan farklı bir şey olmuştur. Yunanca 'skepsis' kelimesi normal kullanımında 'bir şeyi ele al­ma, inceleme, bir şey üzerinde düşünme' anlamına gelmektedir. Kelime bu genel anlamından hareketle aynı zamanda ve daha özel olarak insa­nın herhangi bir konuyu araştırma ve incelemesini ifade etmek üzere kullanılmaya başlamıştır. Bunun sonucu olarak bir süre sonra 'filozof ve bilim adamlarının herhangi bir konu üzerindeki yöntemli soruştur­ ması'na işaret etmeye başlamıştır. Böylece 'Septik' kelimesinin kendisi özel olarak 'felsefi araştırıcı, soruşturmacı' anlamını kazanmıştır.
Sayfa 438 - İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ YAYINLARIKitabı okudu
Sen kendi kendinin inkarı, büyücüsü, falcısı, delisi, şüphecisi, uğursuzu ve kötülüğü olacaksın. Kendi alevinde, kendini yakmak istemelisin. Daha kül olmadan, nasıl yenileceksin!
Reklam
"Ya sanat?" diye sordu Düşes. "Bir hastalıktır." "Aşk?" "Yanılsama." "Din?" "İnancın modaya uygun yedeği." "Sen şüpheci birisin." "Hiç de değil. Şüphecilik kadere inanmakla başlar." "Peki, sen nesin?" "Bir şeyin tanımını yapmak, onu sınırlamaktır."
"Her aşırı şüphecinin hayatta kalabilmek için daha az şüpheci insanların desteğine ya da gerçekten şansa ihtiyaçları vardır."
Yine de bilebildiğimiz kadarıyla, Pyrrhon şüpheciliğini oldukça olağanüstü şekillerde yaşadı. Onu koruyacak arkadaşları olmasaydı, yeryüzünde geçirdiği zaman çok kısa olurdu. Uzun yaşamak için her aşırı şüphecinin, kendisinden daha az şüpheci olan insanların desteğine ya da bolca şansa ihtiyacı vardır.
Sayfa 33 - PdfKitabı okuyor
Mükemmel Varlık
Şüphe etmek düşünmenin bir şeklidir ve ben şüphe ederken de düşünüyorum. Yani herhålükarda düşünüyorum. Düşünüyor olmamın ön şartı, var olmam. O hâlde varım. Düşünüyor olmam, var olduğumun en önemli ve tartışmasız kanıtıdır. Bir kimse, bir şüpheci, her şeyden şüphe edebilir; ancak düşündüğü müddet, düşünürken, kendi varlığından emindir ve bu anlamda elde edilen bilgi, hiçbir şüphecinin tartışamayacağı kadar kesin, yakîn ifade eden bir bilgidir. Bu bilgi insanın kendi varlığı ile alakalı olduğu için dış dünyayı iktiza etmez; sadece zihni olanı ve zihinde olanı -buna burada inceliklerine ve farklarında dikkate etmeden kabaca şuur da diyebiliriz- ihtiva etmektedir. İnsan, o zaman, kendisini ve kendinde olanı yakinen bilir. Zihinde ne var sorusunu sorduğunda Descartes, uzun müzakerelerden sonra, "mükemmel varlık" fikrine ulaşıyor
Sayfa 75 - EndülüsKitabı okudu
Reklam
"haksız çıkma cesareti"
İyi arkadaş merhametlidir. Başarısız olduğumuzda, aksiliklerimiz konusunda anlayışlı ve cömert davranır. Böyle bir arkadaş bizi en çok destekleyen ve teşvik eden kişidir. İç sesimizin de olması gerektiği gibi. Zihnimizin işleyişini tanıdıkça bize ne kadar çok oyun oynayabileceğini de fark ederiz. Başarılı bir kendini tanıma arayışı, kendimizi ne kadar az tanıdığımızın ve belki de hiç tanıyamayacağımızın kabul edilmesiyle sonuçlanmalıdır. Duygusal şüphecilik sayesinde içgüdülerimiz, dürtülerimiz, inançlarımız ve güçlü tutkularımız konusunda daha dikkatli olabiliriz. Böylece duygu ve eylem ara- sında ayrım yapabiliriz. Duygulara göre otomatik olarak harekete geçmez ve daha mütevazı olabiliriz. Aslında rasyonel kararlarımızın tutkularımızın kölesi olabileceğinin de farkında olmamız gerekir. Duygusal şüpheci, doğru olduğunu hissettiği şeyin aslında doğru olduğundan emin olamayacağını bilen kişidir: Kuşkuculuğu saye- sinde başka fikirlere açık olabilir, "haksız çıkma cesareti" gösterebilir, başkalarına karşı daha cömert ve alçakgönüllü davranabilir.
"Kafiri olacaksın kendinin ve cadısı ve kahini ve delisi ve şüphecisi ve uğursuzu ve kötülük saçanı. Yakmak istemelisin kendini kendi alevlerinde: nasıl yeniden doğabilirsin ki önce kül olmadıysan."
Sayfa 100 - Doğu Batı Yayınları
Modern dünya, insanın yüksek melekelerine ihtiyaç duyan her şey hakkında şüpheci olmaya eğilimlidir. Ama herhangi bir şeye ihtiyaç duymayan şüphecilik hakkında hiç şüpheci değildir.
Uzun yaşamak için her aşırı şüphecinin, kendisinden daha az şüpheci olan insanların desteğine ya da bolca şansa ihtiyacı vardır.
Kafiri olacaksın kendinin ve cadısı ve kahini ve delisi ve şüphecisi ve uğursuzu ve kötülük saçanı.
189 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.