Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Tutsağı olduğum sefaletten kaçıyordum. Sokaklarda belli bir amacım olmaksızın, rastgele yürüyor; para ve şehvet peşinde koşan, o tamahkar suratlı ayaktakımı arasından rahat, umursamaz geçiyordum. Onları görmeye ihtiyacım yoktu, biri ötekinin kopyasıydı. Hepsi bir ağız, ağza asılı bir avuç bağırsaktan oluşuyor, cinsel organlarında bitiyorlardı.
Türkler için...
"Çok tamahkâr, az yağmakâr bir düşman..." ~ Hz. Ömer ~
Sayfa 48 - MUARRİBKitabı okudu
Reklam
Ne yapayım ben çöplükte?
Cife-i dünya değil kerkes gibi matlubumuz Bir bölük ankalarız kaf-ı kanaat bekleriz Karga gibi dünya çöplüğüne tamahkâr değiliz. Karga çöplükte dolaşır, bülbüldür gülü arayan. Ne yapayım ben çöplükte?
Sayfa 15 - Babıali Kültür YayıncılığıKitabı okudu
·
Puan vermedi
Yalançı demokratlar və balaca diktatorlar: həqiqət nədir? "Gözəgörünməz əl" metaforadır. "Gözəgörünməz əl" daxildə, hətta belə demək mümkünsə, vətəndaş cəmiyyətində və hakimiyyət strukturunda yer alan daxili düşmənlərdir. Xarici düşməndən daha təhlükəli, daha yırtıcı və tamahkar olan daxili düşmən üçün müqəddəs, dəyərli heç
The Unseen Hand
The Unseen HandA. Ralph Epperson · Publius Press Publishing · 20069 okunma
[••“Bir grup insan, cenneti istiyor. Bunlar tamahkar ve menfaatçı kimselerdir. Diğer bir grup, cehennem korkusu taşıyor bunlar aciz ve korkaktırlar. Bir grup insan ise, cennet arzusu ve cehennem korkusu taşımaksızın aşk beslemek ister. Bunlar hür olanlardır, aşk hürleri!”••]
Sayfa 24 - Fecr Yayınları
Şərlə mübarizə! Ancaq şər nədir? Hər kəs bunu istədiyi kimi başa düşə bilər. Biz alimlər üçün şər cəhalətdədir, lakin kilsə öyrədir ki, cəhalət xeyirlidir, bilik isə yalnız şər törədir. Əkinçi üçün vergi və quraqlıq şərdir, çörəksatan üçün isə quraqlıq xeyirdir. Kölələr üçün şər sərxoş və qəddar ağadır, sənətkarlar üçün isə tamahkar sələmçi.
Reklam
Kalbi dünya hırslarından arındırmak
Ey kardeşim! Ahireti hatırlatacak hususlarla kalbini teçhiz et ve onu bu işleri arz et! Onu dünya işlerinden de , hırs ve arzulara ulaşacak olan hususları hatırlatmaktan uzak tut! … Az şükrettiğini bildiğin halde elindeki nimetleri yine çok gör! Zira nefis elindekilerle meşgul olup diğer dünya işlerini düşünmekten alıkoyar; elindekileri daha artırmayı sever. Eğer sen dünya malını artırma sevdasından vazgeçersen ve sahip olduğu şeylerim bile şükrünü eda edememesi ile ilgili nefsini korkutursan nefis buna kanaat eder ve rıza gösterir, hırs göstererek dünyayı talep etmekten hâyâ eder. Bu durumda ahirete yönelir, ahiret işlerine karşı hırslı olu ve ahirete rağbet gösterir. Çünkü nefis, tamahkâr olduğu temel üzerine mebnidir.
Nefis Adabı
Nefis Adabı
Ruhun toplumla filizlendiğini düşünürler oysa ruh toplumdan çıktığı an bir bütün ve tamahkâr değildir.
İnsan eşref-i mahlûkattır derdi babam bu sözün sözler içinde bir yeri vardı ama bir eylül günü bilek damarlarımı kestiğim zaman bu söz asıl anlamını kavradı geçti çıvgınların, çıbanların, reklamların arasından geçti tarih denilen tamahkâr tüccarı
Baskı, kölelik ve sahtekarlık gibi şeyler mevcut mülkiyet düzenin ürünüdür. Bunlar düşünsel ve ahlaki gelişimin düşma­nıdır. Haset, fesat ve intikam gibi diğer kötülükler bunların ayrılmaz ortaklarıdır. İnsanların bolluk içerisinde yaşadığı ve herkesin doğanın nimetlerini paylaştığı bir toplumda bunlar­dan herhangi birinin hüküm sürmesi mümkün değildir. Ben­cilliğin tamahkar özü ortadan kalkacaktır. Anarşizmin Felsefi Temelleri William Godwin
Reklam
En iyi ders kitabı insandır -İnsan insanın kaderidir.- -Her insan er insan değildir.- -İnsan olmayı eline yüzüne değil, özüne bulaştıracaksın.- -İnsan insanın aynısı olamaz, olsa olsa aynası olur.- . -Dağları değil, insanları aşmaktır dünyanın en zor işi.- -Bozulmuş insan dışında, her şeyin tamiri mümkündür.- . -Bazıları o kadar tamahkar ki, iki kişilik mezarım olsun istiyor.- -Ömrümün yarısını insan olmak için, diğer yarısını da insan kalmak için harcadım.- Dilerim bir gün ahlaksızlığın tedavisi bulunur
Son madde dikkat çekiyor
İslâm filozofu İbn-i Miskeveyh, eski Yunan felsefesinin özeti olan kitabında, ahlâk hastalıklarını sekiz bölüme ayırmıştır. Bunlar da; Tehevvür (ani ve aşırı sinirlilik), korkaklık, haris olup aşırı tamahkâr olmak, bir de bunun tersi olan durgunluk, isteksizlik, ayyaşlık (aşırı eğlenceye düşkünlük) ahmaklık, mütehakkim olmak veya zulmün ve tehakkümün altında başını kaldırmadan boyun eğmektir.
İstedikçe daha çok şey, istemedikçe daha az şey ister hale geliyoruz. İçimizde hem tamahkâr biri var hem müstağni biri.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.