Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
En'âm
‌ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي خَلَقَ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَۜ ثُمَّ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ Hamd, gökleri ve yeri yaratan, karanlıkları ve aydınlığı var eden Allah'a mahsustur. Böyle iken inkar edenler başka şeyleri Rablerine denk tutuyorlar. En'am 1 ‌ وَهُوَ اللّٰهُ فِي السَّمٰوَاتِ
En'âm
‌ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي خَلَقَ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَۜ ثُمَّ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ Hamd, gökleri ve yeri yaratan, karanlıkları ve aydınlığı var eden Allah'a mahsustur. Böyle iken inkar edenler başka şeyleri Rablerine denk tutuyorlar. En'am 1 ‌ وَهُوَ اللّٰهُ فِي السَّمٰوَاتِ
Reklam
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
_İslam = Arapçılıktır. Asimilasyonla inananı araplaştırır. Her müslüman halk, araplaşmaya mahkumdur. Kuran’ın kendisi, Araplar için Arapça olduğunu söyler.(Şura 7) İnsanın tüm yaşantısı, giyimi, yemesi, içmesi, gezmesi, eğlenmesi, sevmesi, düşünmesi ve inanması “çöl bedevîlerinin kabile kanunu” ölçütlerine göre ayarlanmaktadır. İslamlaşarak milli
_İslamı akıl ve hoşgörü dini sayanlar kuranı mutlaka okumalı. Şeriat yalnızca bir inanç işi değil, binlerce yıllık ilkelliklerin, cinayetlerin, terörün, işkencenin kaynağıdır. Kuran Allah sözüyse kölecilik, cariyelik, küfürler, kısas-kan davası niye? _Bir şeyin "insanlık dışı" olması, islamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam
"Tıpkı önceki ümmetlerde olduğu gibi, 'La ilahe illallah diyene cennet çantada keklik', 'hangi günahı işlersek işleyelim ateş bize ancak az bir süre dokunacak' anlayışları geliştirildi, iman-amel bağı koparıldı. Cennet  ucuzlatıldıkça ucuzladı. Kur'an'ın cennetin bedelini bildiren ayetleri tekzip edilircesine yapıldığı tüm bunlar."
Reklam
"Hani Lokman, oğluna öğüt vererek şöyle demişti "Yavrum! Allah'a ortak koşma! Çünkü ortak koşmak elbette büyük bir zulümdür." Lokman, 13 "Küçümseyerek surat asip insanlardan yüz çevirme ve yeryüzünde böbürlenerek yürüme! Çünkü Allah, hiçbir kibirleneni, övüngeni sevmez. Lokman, 18 "Yürüyüşünde tabii ol. Sesini alçalt. Çünkü seslerin en çirkini, şüphesiz eşeklerin sesidir!" Lokman, 19 Bu ayetleri dikkatlice incelediğiniz de siz de göreceksiniz ki; Lokman'ın oğluna verdiği nasihatlerin çoğu ego ile ilgilidir. Ego ise; insanın Cennetten kovulmasına sebep olan tanrılaşma isteğidir. Cennetin kapısında; "La ilahe illallah" yazılıdır. Bu ne demektir, biliyor musunuz? "Tanrılar içeri giremez!" Burada sadece ve sadece Allah vardır, ilahlar giremez demektir. İçeriye yalnızca; "La ilahe illallah"ı tüm hücrelerine yerleştiren ve egolarını dışarıda bırakanlar girebilir. Ego ile buraya girilemez demektir. Çünkü Cennette tanrılar olamaz, tek otoriteyse Allah'tır. Yani kâinatta da Cennet'te de Allah'tan başka ilah yoktur. Egonun dünyada da sonsuz yaşamda da cezası vardır. Çektiğiniz çilelerin çoğunluğunun egonuz yüzünden olması kuvvetle muhtemeldir. Adem'in Cennet'ten kovulması Şeytanın şu cümlelerine kanması ile olmuştur: "Ey Adem! Sana ebedilik ağacını ve yok olmayan bir saltanatı göstereyim mi?" Taha,120
İnsan sûresinin 7 ile 22. âyetleri arasında ailece yapılan azim bir cömertlikten bahsedilir. Rabbe üç gün oruç adayan ev halkı, iftar için hazırladıkları lokmaları ilk akşam kapıya gelen bir yoksula, ikinci akşam yetimlere, üçüncüsündeyse gariplere vermiştir. Bundan sebep üç gün üst üste sadece suyla iftar edebilen, üstelik kendileri muhtaç oldukları halde sırf Allah rızası uğruna tüm maişetlerini dağıttıkları için yardım ettikleri kimselerden teşekkür dâhil hiçbir karşılık beklemeyen bu aile, Ehl-i Beyt-i Mustafa'dır yine. Devam eden âyetler, cömertliği en güzel şekliyle sergileyen bu Kerim aileyi bekleyen cennet hayatını ve ebedi mülakatları anlatmakta
Sayfa 24 - TurgutKitabı okudu
Kuran'da Cin Kelimesinin Kullanılmasına Dair
Cin kelimesinin geçtiği tüm ayetler Mekki'dir. Mekkî sûrelerde dört yerde geçen, halk muhayyilesinde hûri olarak anlaşılan “hûrun 'ıyn" deyimi Medeni âyetlerde "ezvâcün mutahhera/tertemiz eşlere dönüşmesi gibi, Medeni ayetlerde cinler gitmiş, bunların yerine şeytanlar yani Medineli münafıklar ve Yahudiler gelmiştir. Sanılanın
Sayfa 348-350
Victor Hugo'nun Peygamberimiz (s.a.v) e yazdığı şiir
HZ.MUHAMMED Vazifesinin yakın olduğu içine doğmuştu Metindi, kimseyi kınamıyor, incitmiyordu Yolda gördüğü kimselerle selamlaşıyordu Her gün sanki biraz daha yaşlanıyordu Oysa sadece yirmi ak vardı siyah sakalında Durup su içen develeri izliyordu arada sırada Böylece, deve güttüğü zamanları hatırlıyordu. Sanki Cenneti görmüş, İlahi Aşkı
Reklam
Mü'minin kalbindeki korku, azap ayetleri okunduğunda hüzne kapılması ve kendi sonundan endişe etmesi; kıyamet günü cehennem azabından korkarak yaşaması demektir. Allah'a layık ibadet yapamamaktan, Allah'ın Rab olarak sevgisini kaybetmekten korkmaktır. Mü'minin kalbindeki umut, Allah'ın rızasını kazanma, kulu olmaktan dolayı güven duygusu taşıma ve cennete girme, bağışlaması hakkında ümit beslemek demektir. Rabbimize yönelmekten dolayı kalbimizde hissettiğimiz iman tadı olarak da tanımlanmaktadır. Cennet ayetleri okunduğunda kalbin sevinç içerisinde olmasıdır. Bir günah işlendiğinde kalbin derinden pişmanlık duyması korku sebebiyledir. Korku, mü'min kalbinde yol gösterici bir aydınlıktır. lyi ve kötü olan her şey kalpteki bu aydınlıkla görülür. Korku, mü'minin kötü ve çirkin olan tüm günahlardan uzaklaşmasına sebeptir. Umut, mü'minin kulluk heyecanını ve ibadet gayretini artırır. Umut sayesinde mü'min, ibadetlerini artırır: Allah'a kavuşmayı bekleyerek o ana hazırlık içerisinde yaşar. Bir günaha duyulan pişmanlıktan sonra yapılan tövbe umudun neticesidir.
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.