"Ormana gittim çünkü bilinçli yaşamak istiyordum. Hayatın sadece özünü tatmak ve yaşamın olmadığı her şeyi elemek istiyordum. Ölürken yaşamamış olduğumu fark etmemek için."
(Bölüm: Ormanda Ne İçin Yaşadım? /
Sayfa: 104)
Henry David Thoreau – Walden (Yaşam ve Doğal Hayat)