Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kişi mutlu yaşamak için para kazanmak ister, sonra bir yaşamın bütün çabası ve en iyi yanı bu paranın kazanılmasında toplanır. Mutluluk unutulmuş, araç da amaç sayılmıştır.
Reklam
Mobbing Bank Diyor ki;
Kur'an Neden Türkçe'ye Çevrildi? Beyin devrelerini yakmaya devam ediyoruz. Din öğrenilsin diye mi? Yoksa bu din ne diyor anlaşılsın diye mi? Türkçe Kur'an!
Aklın konumu
Elbetteki İslam akla önem verir. Ancak onu, asıl kaynak kabul etmeyip, önemli bir araç olarak niteler; vahyi anlamanın, hakikatı görmenin aracı. Bu itibarla dinde akla muhalif birşey bulunmaz. Ancak aklı aşan, onun anlayamayacağı şeyler vardır. Zira akıl sınırlı, bilginin konusu ise sınırsızdır. Elbetteki sınırlının, sınırsız yanında çaresiz kalacağı durumlar olacaktır. Dinin "teklifte esas aldığı ve teklife illet kıldığı akıl, insanın “dünyasını idare etmesini temin eden akıl”dır. (akl-ı tedbir-i meaş) Bu akıl sayesinde insan maişetini sağlar ve evini (aile) idare eder. el- Akl arapçadır ve anlamlarından birisi; bağlamak, birleştirmek anlamındadır. Allah, vahyinde sapmış olanları, “lâ ya'kilûn” diye isimlendirirken İlâhi bilgiyle bağını koparmış olduklarını, dola- yısıyla bunu bağlamalarını bildirir ki bunun şekli "akletmektir. Yani aklın araç olarak kullanılmasıdır. Bu itibarla akıl, amaç değil araçtır. Görevi ise İlâhi bilgi ile insan arasındaki irtibatı sağlayıp insanın düşünce ve yaşantısını bu bilgiye uygun şekilde düzenlemektir. Dinin içinde ise "aklın işi kumanda karakteri taşır. Vazifesi de, kendisine kolayca felsefî tevillere (hilelere) başvurmadan kabullenip, yüklenebileceği şeylerin vazife olarak verilebileceğini bilmesidir."
Öyleyse sonuca nasıl ulaştığımı da anlamışsınızdır. Amaç: Anarşist toplum, özgür toplum; araç: Burjuva top­lumdan arada hiçbir safha olmadan, dosdoğru özgür toplu­ma geçiş. Bu geçişi hazırlayacak ve mümkün kılacak olan­sa yoğun, kapsamlı ve zihinleri meşgul edecek bir propa­gandadır, böylece bütün zihinler işlenmeye hazır hale gelir ve direnişin her türlüsü zayıflar. Elbette 'propaganda' der­ken kastettiğim sadece yazılı ve sözlü olan değil; zihinleri özgür topluma hazırlayacak ve gelişi için direnişi zayıflata­cak olan dolaylı ve dolaysız her türlü eylemi kastediyorum. Böylece, bastırılması gereken hemen hiçbir direniş kalma­yınca, toplumsal devrim hızla ve kolaylıkla gelecek ve dev­rimci diktatörlük kurmak gerekmeyecek, çünkü dayatma gerektiren kimse olmayacak. Şayet bu şartlar sağlanamaz­sa anarşizmin hayata geçirilmesi de mümkün değil demek­tir; anarşizmin hayata geçirilmesi mümkün değilse de, size şimdi kanıtlarla ortaya koyduğum üzere, savunulabilir ve adil toplum olarak geriye bir tek burjuva toplumu kalır. Anlayacağınız, ben böyle ve bu sebeplerle anarşist ol­dum, cüretkarlıkta geri kalan başka toplumsal öğretileri yanlış ve doğaya aykırı diyerek bu yüzden reddettim.
Bir şeyi sakın unutma. Sağ lob, her zaman nihaidir, sol lob ise, bir araç. Sol lobun, sağ loba hizmet etmesi gerekir. Sağ lob, sahiptir. Çünkü parayı sadece hayatın keyfini çıkarmak, hayatı kutlamak için kazanırsın. Sevmek için bankada belirli bir miktarda paran olsun istersin. Sadece oyun oynamak için çalışırsın. Amaç, oyun oynamaktır. Rahatlamak için çalışırsın. Amaç, rahatlamaktır. Çalışmak, amaç değildir.
Reklam
Çok çabuk alışır insan. Kişi mutlu yaşamak için para kazanmak ister, sonra bir yaşamın tüm çabası ve en iyi yanı bu paranın kazanılmasında toplanır. Mutluluk unutulmuş, araç da amaç sayılmıştır.
Ekonominin bir amaç değil, bir araç olduğuna inanıyorum. İnanç, düşünce ve sanatın ekonominin değil, ekonominin, İnaç ve düşüncenin aracı ve sonucu olduğuna inanıyorum.
Sayfa 14 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Birçok insan parayı para olarak arzular; ona sahip olma arzusu çoğunlukla onu kullanma arzusundan daha güçlüdür, kişi paranın araç olabileceğini düşündüğü tüm arzularını yitirdiğinde bile daha da güçlenmeye devam eder. Böylece para bir amaç uğruna değil, amacın bir parçası olarak arzulanır demek doğrudur.
Sayfa 119Kitabı okudu
Görünüşte evrenselci ve evrensel bilimci olanlar, hele siyasetçiler, gerçekte bu evrenselciliklerini ve evrensel bilimciliklerini kendi uluslarının, devletlerinin siyasal amaç ve tutkularının gerçekleştirilmesinde bir araç olarak kullanırlar. Başka bir ifadeyle, “evrenselcilik” sözcüğü, siyasal söylem içerisinde, lügat anlamıyla değil, bir devletin veya devletler topluluğunun sosyoekonomik düzeninin ve fikriyatının dünyaya kabul ettirilmesinde başvurulan bir taktik sözcük, çıkar ve dayatmaların üstüne çekilen bir cila, bir örtü olarak kavranmalıdır.
Reklam
Özetle ben evliliğin ne bir amaç ne de bir araç olduğunu düşünüyorum. Evliliğin kutsallığına, duygusuna, değerine iç­tenlikle inanan biriyim. Evlilik bir yaşam biçimidir bana göre. Sevgiyi de, öfkeyi de, coşkuyu da ve daha birçok şeyi de en uç noktalarına kadar yaşama fırsatı... Tadını çıkarmak si­zin elinizde.
Sayfa 82
Kant'ta net bir şekilde belirtildiği gibi eşitlik, hiç kimsenin bir başkasının amacına araç olmaması anlamını taşır. Bu, tüm insanların birbirleri için araç değil amaç, sadece amaç oldukları zaman herkesin eşit olacağı anlamına gelir.
Kant
"Diğer insanları hiçbir zaman sadece bir araç olarak değil, aynı zamanda daima kendi başına bir amaç olarak görüp buna göre davranmalıyız."
Sayfa 380Kitabı okudu
Eşitlik hiç kimsenin bir başkasının amacına araç olmaması anlamını taşır. Tüm insanların birbirleri için araç değil amaç, sadece amaç oldukları zaman, herkesin eşit olacağı anlamını gelir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.