Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Göçebelik (bedevilik) aşamasından önce, medeniyetten söz edilemez. Medeniyet, yerleşik yaşamı ve bunun daha ileri bir aşaması olan şehirleşmeyi dile getirir.
678 syf.
10/10 puan verdi
Devletlerin de Ömrü vardır.
Hilal Kucur
Hilal Kucur
https://1000kitap.com/kitap/kitap--431823 https://1000kitap.com/kitap/kitap--431823 İbn-i Haldun'un organizmacı görüşlerini belirten kavramdır. Tavırlar nazariyesi' adı da verilen teoriye göre, toplumların hayatında beş tavır (dönem) vardır: (1) zafer, (2) mutlakıyet, (3) refah, (4) barış ve (5) israf. Her toplum zorunlu olarak bu beş dönemi geçirir ve sonunda dağılır. Kitabu’l-İber’in
Mukaddime I
Mukaddime Iİbn-i Haldun · Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları · 199148 okunma
Reklam
12 Tarikat Tac-ı Şerif'i 1. Kadirilik 2. Nakşilik 3. Rufailik 4. Bedevilik 5. Dessukilik 6. Kübrevilik 7. Halvetilik 8. Sührevilik 9. Yesevilik 10. Sadilik 11. Mevlevilik 12. Şazelilik
Başlangıçta, bedevîlik ve sadelik döneminde bulunan tüm hanedanlıkların durumu böyledir. Fakat bu hanedanlıkların politik gözleri açılır da mülklerinin her yönünü gözönünde bulundurur, hadarîliğin teferruatını, haşmet ve tantananın mânalarını tamamlamak istedikleri zaman (iktidar ve hâkimiyetin) bahiskonusu edilen bütün âlamet ve nişanlarını benimserler, bu gibi hususların her çeşidini kendilerine mal eder, bu gibi şeylerin sonuna kadar giderler.
Sayfa 528
“İzm”lerin ekseriyeti gibi, feminizmin de fıtratta bir sapma olduğunu düşünüyorum. Bunun tam karşı ucunda ise, başını bazı Müslüman erkeklerin çektiği bir başka sapma var: İslam’ın kendilerine verdiği meşru ve makul hakları talep eden her kadına “feminist” yaftası yapıştıran, hak-hukuk tanımaz, kadın düşmanı bir bedevilik.
Kur'an'ı İncilleştieme, Dini Yahudileştirme
İslam tarihçisi ve tarih felsefesinin kurucusu olan İbn Haldun (ölm. 808/1405) ünlü eseri Mukaddime'nin Kur'an ilimlerine ayırdığı bölümünde, bu meselenin esasını şöyle veriyor: "Rivayetlere dayalı Kur'an tefsirleri tutarlı-tutarsız makbul-makbul olmayan her şeyi içeriyordu. Bunun sebebi şudur: Araplar, kitap ve ilimle barışık bir topluluk değillerdi. Onlara egemen olan bedevilik ve ümmilikti. Varoluşun sebepleri, yaratılışın başlangıcı, varlık mertebelerinin incelikleri gibi konularda insan olarak meraklarını tatmin etmek istediklerinde Ehlikitap insanlara (Yahudi ve Hristiyanlara) sorular sorar onlardan yararlanırlardı."
Reklam
132 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
İbn Haldun sosyoloji literatürüne katkı sağlayan çalışmalar yapsa da günümüzde onun bir sosyolog olup olmadığı hakkında tartışmalar devam etmektedir. Onu bir sosyolog olarak kabul edebilmemiz için ilk önce sosyoloğun neler yaptığına bakmalıyız. Bir sosyoloğun derdi toplumu bilmek onu bir matematik çözer edasıyla çözebilmek, onu formalize edebilir
İbn Haldun
İbn HaldunKadir Canatan · Pınar Yayınları · 201911 okunma
İşte ilericilikten anlaşılan bunlar idi. Oysa asıl bedevilik 'taklit' etmek değil midir? Biz batı ile niye savaştık; onlara teslim olsaydık milletimiz benzer bir değişime zorlanacak değil miydi? Bizi kendi insan tipine, hayat şartlarına, inanış tarzına zorlamayacaklar mıydı? Şimdi biz, kendimiz onları taklit ediyorduk. Bana kalırsa yeni bir 'gericilik' türüdü bu: 'İlerici Gericilik.' Sormadan edemiyordu insan: "Düşmanı yakamızdan bunun için mi silkeledik?"
Abdullah Cevdet, Batılı olmayan toplumların geleneksel tavırlarına "bedevilik" derdi. Bedevilik, onun ağzında, bir küfür, bir aşağılamaydı.
Sayfa 222Kitabı okudu
Özgürlük ve adaletle bir arada olan bedevilik ne güzel! Kölelik ve zilletle bir arada olan medenilik ne kötü!
Sayfa 101Kitabı okudu
Reklam
Muhyiddin Arabî'den sonra Tasavvuf konusunda söz edilmeğe değer ancak altıncı ve yedinci hicrî yüz yıllarda kurulan Kadirî'lik, Rüfâî'lik, Sühreverdı'lik, Bedevîlik... gibi tarikatlar arasında bulunan ve özellikle taassubu önlemede de pek önemli bir rol oynayan Mevlevi Tarikatının ma'nevî kurucusu Türk Eren'i Mevlâna Celâlettin Rûmî'dir.
Sayfa 228 - Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi YayınlarıKitabı okudu
bedevîlik ile sanat arasında kolay kolay kapatılamayan bir mesafe vardır.
2. Bedevîlik - hadarîlik
..mülkün tasvip görmemesi, zatının gereği değildir; arazlarının, tezahürlerinin ve hoş olmayan neticelerinin icabıdır..
Sayfa 109 - DERGÂH YAYINLARI 14. Baskı: Mart 2017
416 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküşü ve Pax Ottoman’ın kırılımlara uğraması, bunun yanında bilimsel gelişmeler ve değişen dünya, ortaya çıkan milliyetçilik söylemleri ve yeni bir devrin başlangıcının ayak sesleridir on yedinci yüzyıl sonlarında duyulmaya başlanan. Dünya yeni gelişmelere gebedir ve bu gebeliğin sonu Osmanlı İmparatorluğu –imparatorluk
Türklere Veda
Türklere VedaTaha Niyazi Karaca · Timaş Yayınları · 202212 okunma
125 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.