Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Elimize bir kitap alırız ve çekiliriz. Sanki birden kesilir akıp giden hayat. Okumaya başlamak durmaktır. "Zamanın nasıl geçtiğini anlayamadım," sözünü okurken, âşık olduğumuz biriyle vakit geçirirken, kendimizi taa içinde bulduğumuz etkinlikler içindeyken söyleriz. İyi bir kitabın içinde başka bir âleme geçeriz. Orada yaşarız. Orada
Korkular ve Topyekün Korku&Korkunun Sonu
Çoğumuz toplumda bir mevki sahibi olma tatminini arzularız çünkü önemli biri olamamaktan korkarız. Toplumun öyle bir yapısı var ki saygıdeğer bir mevkiye sahip bir vatandaş büyük nezaket görüyor, mevkisi olmayan birisi ise hor görülüyor. Dünyada herkes bir mevki istiyor ve ister toplumda, ister aile içinde, ister Tanrı katında olsun, bu mevkinin
Reklam
( Rüya Yorumlama Sanatı )
_Yorumlanmamış bir rüya, okunmamış bir mektuba benzer. Talmud _Çevremizin bize zorla giydirdiği kıyafeti, rüyada çekip atarız. Rüyasal gerçeklik içinde artık her arzumuz gerçek olabilir. Usta bir insan, kendisini anlayabilmek için, rüyalarını anlamaya çalışır. Bu, kişiliğin genel kalitesini anlamaya yöneliktir. Emerson _Rüyamda kelebek olduğumu
_Leviathan, her şeye egemen olan Devlet, büyük bir Ejderha, ölümlü bir Tanrı’dır. Leviathan, tüm bireylerin bedenselleşmiş biçimidir ama yapay bir bedendir. Devlet’in var olma amacı Güvenlik ve Barış’tır. Savaş gelmeden büyük bir Canavar yaratılır ve kanatları altına sığınılır. Bu büyük Leviathan‘ın doğması demektir. Herkes hemfikir olduğunda
İMAN VE AKIL
Sühreverdi ve İşrakilik Şehabeddin Yahya ibn Habeş Sühreverdi (1154-1191) Şey­ hü'l-İşrak olarak tanınır. Felsefi ve mistik gelenekte meşhur bir şahsiyettir. İşrakilik veya daha geleneksel olarak 'Şarkilik' olarak bilinen felsefi düşünce okulunun kurucusudur. Sühreverdi, İs­ lami düşünceyi Plantoncu, Yeni Platoncu ve Farsi
"İnsan bahtına düşenle idare eder, hatta bahtına hâlâ bir şey, özellikle biri düşüyor diye şükreder, her ne kadar artık var olmayanların, yarıda kesilenlerin ya da özlenenlerin değersiz çeşitlemeleri olsalar bile; hayatımızdan eksilen çehreleri tamamlamak zordur, çok çaba ister, pek az yeni çehre seçilebilir ya da hiç seçilemez, boşlukları
Sayfa 58 - III DansKitabı okudu
Reklam
“Kendimizi ifade etmeden, söze dökmeden, birinin yerine başkasını koymanın oluşturduğu bu muazzam zorluğu algılarız, öyle ki, aynı zamanda hepimiz başkalarının bize tahsis ettiği boşlukları vekaleten doldurmaya razı oluruz, çünkü teslim olma ve çöküşün, bazen kaprisin ve bu kesintisiz evrensel ikame mekanizmasını ya da hareketini anlarız ve ona katılırız; herkesi kapsadığı gibi bizi de kapsar; böylece kötü birer taklit olmayı ve giderek kötü taklitlerle çevrili yaşamayı kabul ederiz. Kim bilir bizim yerimizi kim alır, biz kimin yerini alırız; tek bildiğimiz , her zaman boşlukları doldurduğumuz, her durumda ve koşulda”
Çok uzun alıntı ama okumaya değer...
TSE DAMGALI DAVRANIŞLARIMIZ •"Temizlik imandan gelir" desek de bu lafta kalır.Bir hafta aynı iç çamaşırlanıyla gezer,parfüm kullanmayız,dişlerimizi fırçalamayız.Ama aslan gibi güçlü Türklerin sağlığını, pislik mislik bozamaz. • Israrcıyız.Her konuda israr etmeye bayılır ve hatta ısrarlarımızla karşımızdakileri bayıltırız."Ay
Sayfa 105 - Remzi KitabeviKitabı okudu
“Meslekten olmasak da hepimiz birer psikoloğuz. İste­diğimiz bir değişikliği gerçekleştiremeyince bu acı veren deneyime uygun bir açıklama buluruz. Kendimize ("cinsel­ liğimden korkuyorum, onun için kilo veremiyorum") ya da öbür kişiye ("yakınlıkla başa çıkamıyor") tanılar koya­rız.Suçu annemizde, genlerimizde, hormonlanmızda ya da yıldızlarda ararız, ama her seferinde sorunun ancak çok küçük bir parçasını anlarız, bütününü değil.”
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.