Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ebu Müslim'le başlayan isyanlar, Abbasi yönetimi boyunca Kürdistan'ı bir savaş alanına çevirmiştir. Bu süreçte ve ilerleyen yıllarda da sürekli bir direniş ve isyan hali, resmi yani devlet İslam'ına karşı geliştirilmiştir. Komünal değerlerin çok önde olduğu Babek İsyanı, buna en iyi örnektir. 815 yıllarından başlayarak 837 yıllarına
Sayfa 95 - Aram YayınlarıKitabı okudu
Sonuçları, sahih olmayan delillerin üzerine bina edilmesi (2. madde) Örnek: Hz. Ebû Bekir'in, içinde hadislerin yazılı olduğu sahifeleri yaktığına dair gelen rivayete binaen sünnet hakkında şüpheler ortaya atmak. Bu sabit değildir. Muallimi, Envâru'l-Kaşife'de Ebû Reyye'nin ilgili Ebû Bekir hadisini delil getirdiği sözünü zikrettikten sonra şöyle der: "Ne var ki haber sahih değildir. Ebû Reyye ilgili haberi Zehebî'nin Tezkiretü'l-Huffaz'ına, Suyûtînin Cemu'l-Cevami ine dayandırmıştır ancak Zehebî ve Suyûtî'nin ta'n ifadelerine yer vermemiştir. Zira Tezkire'de 'Sahih değildir ifadesi geçmektedir. "
Reklam
Bunu, mucizevi olarak, devam ettirebilirler miydi? Savaş bitene kadar burada saklanabilirler miydi? Savaş bittiğinde, tek yapmalan gereken şey kapılan sonuna kada r açıp, et r af a sa­ çılan taşlan temizlemek olurdu, bu ev de deniz kenar ı nda bir köşk . . . Onu n parmaklannı avuçlarının içine alır ve onu gün ışığına çıkar ı rdı. Bunu yapabilmek için her yere gitmeye, her şeye katlanmaya hazırdı. Bir yıl veya üç yıl veya on yıl sonra Fransa ve Almanya şimdikinden f arklı anlamlar taşıyor ola­ caktı. Bu evi bırakır, bir turist restor a n ına gider, birlikte basit bir yemek ısmarlarlar ve sessizli k içinde yemeklerini yerlerdi. Birbirini seven iki kişinin paylaşması gereken huz u r verici o sessizlik içinde . . .
1978 yılında Güney Amerika' da (Guyana) Jim Jones liderliğin­ deki 918 Peoples Temple üyesi (276'sı çocuk olmak üzere) hep birlikte ölüme yürüdü. 1993 yılında yine ABD' de (Waco) David Koresh' e inanan 80' in üzerinde Branch Davidians üyesi ölümle trajik bir şekilde bulu­ şurlarken geride sadece Batı'nm değil, tüm dünyanın ortak bilin­ cine kazman bir tecrübe bıraktılar. 1994'te ise Avrupa ve Amerika kıtaları bir trajedinin ortak me­ kanı oldular. Joseph Di Mambro ve Luc Jouret liderliğindeki Or--53-- M İ t.ı: N Y LJ M Ti \ iti K!\T Li \ RI -der of the Solar Temple isimli tarikatın 53 üyesi meydana gelece­ ğine inandıkları nükleer savaş felaketini yaşamamak için Kanada (Quebec) ve İsviçre' de aynı anda intihar ettiler. Bunları aynı tari­ katın 1 995 ve 1997 yılında intihar eden 21 üyesi izleyecek, böylece intihar eden Solar Temple üyelerinin sayısı 74'e ulaşacaktı. 1997'de bu kez sahnede Marshall Applewhite ve Bonnie Nettles liderliğindeki Heaven's Gate isimli tarikat vardı. Mart 1997'de dünyaya yakın geçecek olan Halley kuyruklu yıldızının hemen arkasında bulunan bir uzay gemisinin, kendilerini alarak insanüstü bir düzey olan Göklerin Krallığı'na taşıyacağına ina­ nan 39 kişi intihar edecekti.
İstanbul'da özgürmüşüm, pöh! Dışarı çıkıyorsun, dolaşmak tek amacın ama itin biri anında keyfi n i kaçırıveriyor. Okula gi­ diyorsun; küçümseyip kaçıyorsun. Derslerden şimdiden tüyme­ ye başladın. Bu özgürlük mü? Yok kızım yok! Sen özgür fa lar ı değilsi n . Dört duvar arasında yıllanmış bir zavallını n bile düşün­ cesinde, senin aciz fikirleri n den daha ileri bir özgürlük var. Tekrar okuldaki küçüklerin ya n ına da dönemezsin. İçmek istiyorum ! Düşüncelerimden yorgun düşmek istemi­ yorum, yaşadıklarımdan mutlu olmak istiyorum.
CEVHER DUDAYEV'LE BİR SÖYLEŞİ
Cevher Dudayev'le konuştuğumuzda, genellikle yakınlarından oluşan muhafızların konuşmalarından anladığımıza göre bir yolculuğa çıkmaya hazırlanıyordu. "Nereye uçuyorsunuz?" sorumuza ciddi bir cevap vermek istemedi: "Bakalım, nereye uçacağımızı ben de uçağa bindikten sonra pilottan öğreneceğim" diye şaka yapmayı yeğledi.
Reklam
1. Açık Olun: Ne istediğinizi tam olarak belirleyin. Açıklık esastır. Başlamadan önce hedeflerinizi ve amaçlarınızı bir kağıda yazın. 2. Her Günü Önceden Planlayın: Kağıt üzerinde düşünün. Planlamaya ayı rdığınız her daki kaya ka rşılık, uygulamada beş ila on dakika kazanırsınız. 3. Her Şeye "80/20 Kuralı"ını Uygulayın:
İNANDIRMAK İÇİN KUR'AN'DAKİ TANRI'NIN ANT İÇMELERİ
Kur'an'ın Tanrı'sıyla Tevrat'ın Tanrı'sının birçok benzerlikleri vardır. Örneğin ikisininki de "EFENDİ"dir (Rab). Tevrat'ınki bu niteliğini efendi-köle ilişkisinin çok geliştiği Fenikelilerin, "efendi" anlamına gelen "Ba'l"lerinden almıştır. Yunanlıların yine "efendi" anlamına gelen "Adonis"leri de aynı kaynaktan gelmedir. Ba'l, Kur'an'da hem put olarak geçer (Saffüt Suresi, 125. ayet), hem de "efendi-koca" anlamında (Bakara Suresi, 228. ayet; Nisa Suresi, 128. ayet; Hud Suresi, 72. ayet; Nur Suresi, 31. ayet; Saffat Suresi, 125. ayet). İkisininki de "KRAL"dır. Kur'an'da Tanrı'ya "kral" anlamında beş yerde "Melik" denir (Ta-Ha Suresi, 114. ayet; Mü'minun Suresi, 116. ayet; Haşr Suresi, 23. ayet; Cum'a Suresi, 1. ayet; Nas Suresi, 2. ayet). Nas Suresi'ndeki deyim çok ilginç: "MELİKÜ'N-NAS"; yani, "İnsanların Kralı". Tanrı'ya uygun görülen niteliklerden biri de bu. İkisininki de "kullar"ına sırasında "acır". Ödüller verir. Ama sırasında da çok "öfkelenir". Başlara, türlü ve tüyler ürpertici belalar gönderir. Ayrıca da "cehennem"de yakacaktır. Kur'an'da Tanrı'nın bir adı da "ZÜ'NTİKı\M"dır (Al-i İmran Suresi, 4. ayet; Maide Suresi, 95. ayet; İbrahim Suresi, 47. ayet; Zümer Suresi, 37. ayet), yani "ÖÇ ALICI". "Öç" alır öfkelendiklerinden.
"Sırf elmi nöqteyi-nəzərdən insan həyatının heç bir mənası yoxdur. İnsanlar müəyyən bir məqsədi olmayan korkoranə təkamül prosesi nəticəsində ortaya çıxıb. Bizim fəaliyyətimiz əsla ilahi kosmik planın parçası deyil. Əgər sabah Yer kürəsi partlayaraq yox olsa, kainat yenə öz varlığına davam edəcək. Subyektiv müşahidəçi olan insanın kainat için bu qədər zəruri olduğunu da iddia edə bilmərik. Buna görə də, insanların öz həyatlarına verdiyi hər hansı bir məna sadəcə illüziyadan ibaratdir. Orta əsrlər insanının həyatını mənalandıran o biri dünyaya dair arzular müasir humanist, millətçi ve kapitalistlərin həyatda tapdıqları mənalardan daha uydurma deyil. Bəşəriyyətin bilik ehtiyatını artırdığı üçün həyatının mənalı olduğunu söyləyən alim, ana vətəni qorumaq naminə döyüşdüyü üçün həyatının mənalı olduğunu deyən əsgər və həyatının mənası yeni bir şirkət qurmaqda görən sahibkar orta əsrlərdə yaşayan və dini mətnləri oxuyub səlib yürüşünə çıxan, yaxud yeni kilsə inșa edən əcdadlarından daha məntiqli deyil. Buna görə də, xoşbəxtlik, bəlkə də, həyatın mənası ilə bağlı şəxsi illüziyaların kollektiv illüiziyalarla üst-üstə düşməsidir. Nə qədər ki, şəxsi hekayətlərimiz ətrafimızdakı insanların tarixçələrinə uyğun gəlir, həyatımızın mənalı olduğuna inana bilər və bu inamda xoşbəxtlik tapa bilərik. Bu əslində məyusluq doğuran bir nəticədir. Xoşbəxtlik, doğrudanmı özümüzü aldatmağa bağlıdır?"
D ileklerinizi hayata geçirin. Belirli bir plan, fikir ya da zihinsel resim se- çin. Zihinsel ve duygusal olarak bu fikirle bü tü n leşin . Zihinsel tu tu m u n u za sadık kaldığ m ız sürece, d ileklerin iz gerçekleşecektir. = > Şunu hiç u n u tm ay m : İyileşm e g ü c ü n e gerçekten sahip olm ak istiyorsa- n ız, bun u inançla, b ilin cin izin ve b ilin ça ltın ızın nasıl çalıştığını bilerek elde edebilirsiniz. İnanç anlayışla gelir. = > K ör inanç, kişinin ilgili güçler konusunda hiçbir bilim sel anlayışa sahip olm adan iyileşm e konusunda sonuçlar elde etm esi an lam ına gelir. = * H asta olabilecek sevdiklerinize yü re kte n şifa dileyin. Z ih n in iz i sü kunete kavuşturun. Tek evrensel önel z ih in aracılığıyla faaliyet gösteren sağlık, canlılık ve kusursuzlukla ilgili d ü ş ü n ce lerin iz hissedilecek ve sevdiğiniz kişinin z ih n in d e kendini gösterecektir.
Reklam
Bütün inananlara şunu öneriyorum. İnancını kar amacıyla pa­ zara süren sahtekarlardan uzak durun. Ve inanmadığı halde ina­ nanlarla inanmayanları ay n ı gönül sıcaklığıyla karşılayanları aynı şekilde sevin. O zaman mutlu olduğunuzu göreceksiniz.
Sayfa 100 - Türkiye ileri yayınlarıKitabı okudu
XVI. yüzyıldan başlayarak, Osmanlının; ekonomik ve toplumsal alanlarda uğradığı sarsıntısı ve sosyal hoşnutsuzlukların Celali isyanlarının patlak vermesinde etkili olduğu bilinmektedir. (...) 1576'da başlayıp, 1596-1610 yılları arasında bütün Anadolu'yu anarşiye boğan büyük ayaklanmalar; 1550'den beri oluşan olumsuz şartların tabii
Sayfa 189Kitabı okudu
- ...bilirsinizmi, mən güc tətbiqli münasibətlərə vərdiş etməmişəm. Adətən, mən heç mübahisə etməyə cəhd göstərmədən geriyə çəkilirəm... - Niyə? - Elə ona görə. - Ona görə ki, bu, o qədər yorucu deyil? - Hə. - Bu ən yaxşı strategiya deyil, ina... inanın mənə. Uzunmüddətlilik baxımından bu, həmişə məğlubiyyətlə nəticələnir.
Sayfa 153 - Qanun NəşriyyatıKitabı okudu
Ayhan, hep daha dolu daha anlamlı bir hayat olduğuna ina­ nan, böyle bir hayatı bulmak için, yalnızlığı, ardı arkası gel­ meyen soruları ve uzun yolculukları göze alan kahrar n anla­ rınla, hiç merak etme, gelecekteki insan topluluklarına da bir şey söylersin, söyleyeceksin. Ara ve soluk renkler var olduğu sürece Behçet'in sesi de geleceğe ulaşır. Başka sorunuz? Barış. 27.03. 2015. 21:19
51 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.