1000Kitap Logosu
İlahi Komedya
İlahi Komedya
İlahi Komedya

İlahi Komedya

OKUYACAKLARIMA EKLE
8.5
993 Kişi
3.717
Okunma
1.280
Beğeni
70,9bin
Gösterim
747 sayfa · 
 Tahmini okuma süresi: 21 sa. 10 dk.
Basım
Türkçe · Türkiye · Altın Kitaplar · Mayıs 2018 · Karton kapak · 9789752123748
Orijinal adı
La Divina Commedia
Diğer baskılar
Cennet Dünya edebiyatının en büyük başyapıtlarından biri olan İlahi Komedya üç bölümden oluşur: Cehennem, Araf ve Cennet. Dante Alighieri, hiçbir zaman sevgili Floransa'sına dönemediği o meşum sürgün yıllarında yazdığı ve öteki dünyaya yaptığı düşsel geziyi anlattığı bu eserinde genç yaşında kaybettiği biricik aşkı Beatrice'sini ararken, bir yandan tanrısal düzenin gizlerini, bir yandan da antik çağların ezoterik sırlarını çözmeye çalışır. Elinizdeki kitap, Dante'nin Cennet'e yaptığı yolculuğun öyküsüdür. Cennet, ilk yedi katı iç içe geçmiş yedi gökten oluşan, on katlı, kainatın tümünü saran, ötesi olmayan en yüce yapıdır. Maddeden tamamen arıdır. Yalnızca duyularla algılanır, çünkü saf ışığın sarıp sarmaladığı, zaman mefhumunun olmadığı bir dünyadır. Dante'ye Cennet yolculuğunda Araf'ın tepesinde Vergilius'un yerini alan Beatrice eşlik eder. Şair ilk yedi katı geçip de sekizinci ve dokuzuncu katlara geldiğinde bu yolculuk boyunca neden sürekli olarak tarihi şahsiyetleri gördüğünü öğrenir. Bu tanrısal bir sırdır ve ancak ahlak ve erdem sahibi inanlı kimselere bahşedilmiş ruhsal bir taçlandırmadır. Ve son kata ulaştığında ise çiçekli iki sahil arasında süzülen bir ışık nehriyle karşılaşır. Burası ezeliyetin ve ebediyetin sahibi Tanrı'nın katı, sonsuz ışığın kaynağı arşıaladır. On dört yılda tamamlanan, iki asır boyunca sayısız defa elyazmaları halinde çoğaltılıp matbaanın icadından beri de aralıksız olarak basılıp bilinen bütün yazılı dillere çevrilen Cennet, Dante'nin de söylediği gibi, “Hem yerin hem göğün elinden çıkmış kutsal bir manzumedir.” Cehennem Dünya edebiyatının en büyük başyapıtlarından biri olan İlahi Komedya üç bölümden oluşur: Cehennem, Araf ve Cennet. Dante Alighieri, hiçbir zaman sevgili Floransa'sına dönemediği o meşum sürgün yıllarında yazdığı ve öteki dünyaya yaptığı düşsel geziyi anlattığı bu eserinde genç yaşında kaybettiği biricik aşkı Beatrice'sini ararken, bir yandan tanrısal düzenin gizlerini, bir yandan da antik çağların ezoterik sırlarını çözmeye çalışır. Elinizdeki kitap, Dante'nin Cehennem'e yaptığı yolculuğun öyküsüdür. Cehennem, iç içe geçmiş ve gittikçe daralan dokuz sarmal daireden oluşmaktadır. Bu dairelerde, günahkarlıklarıyla nam salmış olan pek çok tarihi kişiliğin yanı sıra, sıradan insanların çektikleri azap görülmemiş bir gerçeklikle, Dante'den önce örneğine rastlanmamış alegorik bir dille betimlenirken, aynı zamanda ortaçağın mistik ve şiirsel bir sentezi gözler önüne serilir. Özellikle ünlü Latin şairi Vergilius'un rehberliğinde ve ölüler diyarının kayıkçısı Kharon'un kılavuzluğunda yeraltı ırmağı Akheron'un kapkara sularında yapılan, bütün kutsal metinlerde bahsi geçen ama asla tam olarak tarif edilmemiş olan yolculuk çoğu eleştirmence edebiyat tarihinin en etkileyici tasviri ve sınırsız bir hayal gücünün insanlığa sunduğu en yetkin edebi armağan olarak kabul edilir. On dört yılda tamamlanan, iki asır boyunca sayısız defa elyazmaları halinde çoğaltılıp matbaanın icadından beri de aralıksız olarak basılıp bilinen bütün yazılı dillere çevrilen Cehennem, Dante'nin de söylediği gibi, "Hem yerin hem göğün elinden çıkmış kutsal bir manzumedir." Araf Dünya edebiyatının en büyük başyapıtlarından biri olan İlahi Komedya üç bölümden oluşur: Cehennem, Araf ve Cennet. Dante Alighieri, hiçbir zaman sevgili Floransa'sına dönemediği o meşum sürgün yıllarında yazdığı ve öteki dünyaya yaptığı düşsel geziyi anlattığı bu eserinde genç yaşında kaybettiği biricik aşkı Beatrice'sini ararken, bir yandan tanrısal düzenin gizlerini, bir yandan da antik çağların ezoterik sırlarını çözmeye çalışır. Elinizdeki kitap, Dante'nin Araf'a yaptığı yolculuğun öyküsüdür. Araf, Cennet ile Cehennem arasında, her katında yedi ölümcül günahı işleyenlerin arınarak Cennet'e gitmek için ıstırap çektikleri yedi katlı bir dağdır. Bu günahlar Cehennem'de azap çekmeyi gerektirmeyen günahlardır ve yukarıya çıkıldıkça çekilen ıstırabın derecesi azalırken, uhrevi arınma bir kerte daha artarak gerçekleşir. Dante'ye bu yolculuğunda Vergilius'un yanında büyük Latin şairi Statius da eşlik eder. Araf aydınlık bir yerdir ve umudu, pişmanlığı, kefareti ve en önemlisi ise metamorfozu temsil eder. O sebepledir ki Dante sürekli olarak Vergilius'un Metamorfoz'undan alıntılar yaparak eserinin mistik dokusunu lirik ve mitolojik öğelerle besler. Alıntı yaptığı her dize düşülen bir ikilemin açıklamasıdır ve Araf'ın her katında bir muamma vardır. Çözümü ise analitik bir zekânın edebi dehayla dokuduğu örüntünün altında saklıdır. On dört yılda tamamlanan, iki asır boyunca sayısız defa elyazmaları halinde çoğaltılıp matbaanın icadından beri de aralıksız olarak basılıp bilinen bütün yazılı dillere çevrilen Araf, Dante'nin de söylediği gibi, “Hem yerin hem göğün elinden çıkmış kutsal bir manzumedir.”
7 mağazanın 59 ürününün ortalama fiyatı: ₺43,25
8.5
10 üzerinden
993 Puan · 190 İnceleme
Uğur
İlahi Komedya'yı inceledi.
838 syf.
·
12 günde
·
9/10 puan
Divine Comédie ( Dante Alighieri)
Robert Langdon, çözmen gereken birkaç mesele var. Zaman olarak kısa ama içerik bakımından uzunn bir yolculuğun başlangıçı ;1300 Yılının 7 Nisan gecesi... Başladık 7 Nisan gecesi Dante ile kutsal yolculuğa, 14 Nisan'a kadar durmadık. Önce Cehennem ile başlayan yolculuğumuzun akabininde Araf geldi ve en son kurtuluş olarak adlandırılan “Cennet” kısmı. Yalnız değildik o yolda, rehberlerimiz vardı. Rehberler demişken, Cehennem ve Araf'ta Vergilius vardı, Cennet yolculuğunda Beatrice vardı. Yürüdük, dağlar aştık, nehirler geçtik, yorulduk sonunda amaca vardık.“Düşlemin gücü burada tükendi ; artık isteğimi, istencimi dengeli bir çark gibi döndürüyordu,güneşi yıldızları döndüren sevgi.” Kitabın tamamına genel hatlarıyla ilgili bilgi birikimim böyle aktarabilirim incelemeye. Daha da detaya inelim, bölüm bölüm inceleyelim. 1. Bölüm: Cehennem “Yaşam yolumuzun ortasında karanlık bir ormanda buldum kendimi, çünkü doğru yol yitmişti. Ah, içimdeki korkuyu tazeleyen, balta girmemiş o sarp, güçlü ormanı anlatabilmek ne zor.” ( Cehennem / Birinci Kanto) Diye giriş yapıyor Dante Alighieri. Ne deseniz var. Varoluşun temelinde yatan en büyük soru, “ Bu hayatta benim amacım ne?” “Sonum ne?” “Nereye gidiyorum?” “Ummayın sakın gökyüzünü görmeyi, öbür yakaya, sonsuz karanlıklar, sıcaklar, buzlar diyarına götürmeye geliyorum sizi” (sf 51) Net bir tasviri yapılamayan Cehennem’in ürkütücülüğü sarıyor dizeler ile birlikte. Tüyler ürpertiyor, tüm hücrelere kadar derin bir işleyiş. “Aydınlıklar dünyasına dönmek için, rehberimle yeraltı geçidine daldık, mola vermeyi aklımızdan bile geçirmeden, o önde ben peşinde yukarılara tırmandık sonunda yuvarlak bir delikten gökyüzünün taşıdığı güzel nesnelere baktık; buradan dışarı çıktık, görmek için yıldızları.” Dedi ve Cehennem yolculuğunu bitirdi. Burda yıldızlar sözcüğü güzel nesneler olarak kullanılmıştır, bir nevi aydınlık yeryüzü. 2. Bölüm: Araf Cehennem'den çıkış ve Cennet'e geçiş bölümü, yani köprü görevini üstlenen bölüm :Araf. “Hadi yürü, önce bir saz dola şu adamın beline sonra da yüzünü yıka iyice, temizlensin kirleri.” dedi ve yürüdük aydınlığa yani Cennet'e doğru. Kurtuluşa ermenin yolu buydu, kimi yerde zorlansak kimi yerde yüzümüze vurulan satırlardaki acı gerçekleri görsek bile. “Bu kutsal mı kutsal sudan, yeni yapraklara bürünmüş taze bir fidan gibi canlanıp da, arınmış olarak eski yerime vardığımda, çıkmaya hazırdım artık yıldızlara” (sf539) 3.Bölüm : Cennet Son bölüme gelmiş bulunmaktayız. Nihai amaç olarak gösterilen ve istenilen Cennet bölümünde çarpıcı dizeler mevcut. Örneğin Adem ve Havva hakkındaki dizeler, daha doğrusu bakış açısı farklı pencereden bakmama yardımcı oldu. Ayrıca geçen dini mitler ve düşünceler not alınacak türden. “Ey ölümlülerin anlamsız tasası, kanatlarını böyle aşağıda çırptıran düşünceler ne denli hatalı! Kimi hukuk, kimi tıp peşinde koşar, kimi umudunu papazlığa bağlar, kimi zorbalıkla, yalan dolanla hüküm sürer, kimi çalıp çırpar, kimi alıp satar, kimi şehvet batağına saplanıp vakit yitirir, kimi de miskinlik ederken, bütün bunlardan arınmış ben, Beatrice ile birlikte gökyüzünde idim ve sevgi ile ağırlanmakta idim.” (Cennet Onbirinci Kanto) Harika dizeler. Gerek verdiği mesajlar gerek edebi şekli ile mest ediyor. Buna istinaden okurken asla sıkılacağınızı düşünmüyorum. Geçmiş zamana ışık tutan, geleceğe şekil veren, İtalya'n edebiyatının en büyük temel kaynağı olan bu eseri okurken; birçok dini mitlere, alegorilere, sanattan felsefeye, eğitimden düşünceye birçok şeye ulaşabilirsiniz. Düşündürücü, bilgilendirici bu şaheseri okumanızı tavsiye ederim. Keyifli okumalar dilerim. Son olarak kitab hakkındaki görüşlerim benim içtimai, tasavvufi görüşümü sergilemiyor. Dine dayalı görüşlerimi düşüncelerimi kitapta geçen düşüncelerle karşılaştırdım ama asla İncelemeye yansıtmadım. Çünkü incelemeyi okuyan birine kendi görüşlerimi dayatmaktansa kitabın içeriğini gözler önüne sermek çok daha doğru olduğunu düşündüm. Buraya kadar okuyup geldiğiniz için teşekkür ederim. Kitapla kalın. “Belli ki, daha sıkı bir elekten geçirmek gerekiyor seni; okunu böyle bir hedefe kim yöneltti, bunu söylemen gerekli.” Dedim ki: “Felsefenin gerekçelerine, buraya inen yetke eklenince böyle bir sevgi işledi iliklerime: çünkü, benliğimiz kavrar kavramaz bu güzelliği tutuşur içimizde sevgisi ve ne denli kusursuzsa, o denli yoğun olur ateşi. Bu nedenle, başka bir yere değil, bereketi ile ışınlarını kendi dışında bile iyiliğe dönüştüren bu töze yönelmeli sevgi ile, bu kanıtın dayandığı gerçeği gören herkesin düşüncesi.” (sf 744 Oğlak Klasikleri)
İlahi Komedya
8.5/10
· 3.717 okunma
OKUYACAKLARIMA EKLE
2
53
tamadres
Sponsorlu
İmzalı Hayat Kaybettiğin Yerden Başlar %40 İndirimli
Çağrı Miraç Aktaş'ın "Hayat Kaybettiğin Yerden Başlar" kitabı sınırlı sayıda imzalı ve %40 indirimli bu linkte: bit.ly/3nYO7gu #tamadres #kitap
5
804
fazi
İlahi Komedya (Cep Boy)'u inceledi.
976 syf.
·
Beğendi
·
10/10 puan
Sitedeki Dante - İlahi Komedya incelemelerinin hepsini okuyup, bir ara mutlaka bu en sevdiğim ve üç kez sil baştan Rekin Teksoy'dan okuduğum büyük esere inceleme yazacağım dedim kendi kendime.. Bugün işte bunu yapıyorum. Uzun olacak evet ama okuyacak birçok arkadaşımın olduğuna eminim... Dante'yi birçoğumuz belki İlahi Komedya sayesinde biliyoruz. Benim gibi bazılarınız da hayatını merak edip araştırdınız belki.. Üniversitelerde tez konusu olarak da verilen İlahi Komedya, Dante'yi anlamak için önemli bir kaynak. Dante'nin 1307 - 1321 yılları arasında yaptığı düşsel gezidir İlahi Komedya. Cehennem, Araf ve Cennet olarak üç bölüm, her bölüm otuz üç kanto ve Cehennem giriş kantosuyla yüz kantoya ulaşan eserde Dante insanlara yol göstermeyi amaçlamıştır. 7 Nisan 1300 Perşembe gece başlayan yolculuk, 14 Nisan 1300 Perşembe öğleden sonra sona erer. 1300 yılının bir özelliği de Dante'nin "yaşam yolunun ortasında" yani otuz beş yaşında olmasıdır. Cehennem ve Araf boyunca Dante'ye şair Vergilius; Cennet'te ise büyük aşkı ve ölene kadar seveceği Beatrice eşlik etmiştir. Vita nuova'yı (Yeni Hayat) okuyanlar Beatrice'i daha iyi bilirler.. Dante İlahi Komedya'da teslis ilkesini kullanıp üç sayısına büyük önem vermiştir. Üç bölümden oluşan eserin her biri otuz üç kantodur ve Beatrice Araf otuzuncu kantoda ortaya çıkar.. Bunun gibi birçok örnek verilebilir teslisin eserdeki önemine. Eserin bana göre en ilginç kısmı buzlarla kaplı olan Cehennem.. Dante'nin yarattığı Cehennem iç içe dokuz kattan oluşan ve aşağı doğru inildikçe cezaların da arttığı bir dairedir. Yani günah ne kadar fazlaysa, ceza da o denli fazladır. Lucifer'in de ortaya çıkması ilginçliği arttırır. Tabi ki birçok filme hatta kitaba da konu olmuştur. Bence en iyisi de Dan Brown tarafından yazılan Inferno'dur. (Cehennem) Araf ise Lucifer'in dünyaya düşerken açtığı cehennem çukurundan savrulan toprakla oluşmuştur ve üst katlara çıkıldıkça cezalar azalır. Cennet, Dante'nin alevlerle tabir ettiği yerdir. Ve on kattır. Her katı bir gezegen olarak adlandırılmıştır. Ve burada Beatrice, Dante tarafından övülür.. Her katta karşımıza ünlü, şair, yazar, siyasetçi, düşünür, din adamı ve daha birçok kişi çıkar. Her biri, yaptığı şeyler ve Dante'nin tasvip etmediği yaşamları yüzünden cezalandırılırlar... Şimdi de kısaca çeviriden bahsedeceğim. Sanıyorum ki birçok kişi fiyat da uygun geldiği için farklı yayınları tercih ediyor. Tüm İlahi Komedya çevirilerini ayrı ayrı okudum. Ve samimiyetle Rekin Teksoy'un en iyisi olduğunu söylemeliyim. Oğlak Yayıncılık tarafından basımı yapılan eser en iyi çeviriye sahip. Şu ana kadar da yirmi üç baskı yaptığını sanıyorum. Yavaşça, anlayarak ve üzerinde düşünerek okunması gereken bence bugüne kadar yazılmış en iyi eserdir İlahi Komedya.
İlahi Komedya (Cep Boy)
OKUYACAKLARIMA EKLE
21
444
Oğuz Aktürk
İlahi Komedya'yı inceledi.
976 syf.
·
6 günde
·
9/10 puan
Nikomedya Mezarlığında İlahi Bir Komedya
YouTube kitap kanalımda Dante'nin kitaplarından ve İlahi Komedya'nın nasıl okunması gerektiğinden bahsettim: youtu.be/qY11mC3P_e0 "Yaşam yolumuzun ortasında karanlık bir ormanda buldum kendimi, çünkü doğru yol gitmişti. Ah, içimdeki korkuyu tazeleyen, balta girmemiş o sarp, güçlü ormanı anlatabilmek ne zor!" (s. 35) i.ibb.co/kmFt6KP/1.jpg Derken bir ormanda buldum kendimi ben de Dante gibi. Yürüyordum. Belki de Dante'nin ilk kez 9 yaşındayken gördüğü Beatrice'e dediği gibi, ben de kimsenin kimse için yazmamış olduğu şeyleri 1000kitap'a yazabilmek için yürüyordum. i.ibb.co/xHrxYkD/2.jpg O anda beklenmedik bir şey oldu. Karşıma Vergilius'un Aeneas kitabı çıkmıştı. Nasıl olduğunu anlamadım. Bu ormanda, sadece ölülerin bulunduğu bu diyarda bir kitabın ne işi olabilirdi? i.ibb.co/McVgQTn/3.jpg Bana şöyle dedi Aeneas: Seni cehennem, araf ve cennetten önceki son durağa götüreceğim Oğuz, gel. Dünyevi zevklerden hiçbirinin anlamının artık kalmadığı bir yere götüreceğim. Senin de ölülerden değil esas dirilerden korktuğunu biliyorum, o yüzden bu yolda senin rehberin olacağım! İlahi Komedya'yı hakkıyla anlayabilmek için benim rehberliğime ihtiyacın var Oğuz... Vergilius bana bunları derken, ölüler diyarının kapısına geldiğimizde bu kapıda bekçilik yapan üç başlı köpek Kerberos'un yerine teknik yetersizliklerden dolayı üç başlı kedi olan Ketberos'un olduğunu gördük: i.ibb.co/JvxYJqF/4.jpg Yolumuza devam ettik ve Vergilius beni rahmetli anneannemle dedemin mezarının başına götürdü. Dante ile Vergilius işte tam da bu noktada buluşmuştu. Ölülerin dilinden en iyi anlayan iki adamla birlikte bir mezarın başındayım, belki de hayatın en büyük ve en açık spoiler'ını yiyordum. i.ibb.co/g9QVVjr/5.jpg İlahi Komedya'ya ölülerin artık konuşamayacağını ve hiçbir ölüden haber alınamadığını söyledim. Bana inanmadı. Hatta o anda bana tam olarak şunları söyledi... İlahi Komedya: Yanılıyorsun Oğuz, eğer bir çeşit vecd hali ile kendinden geçip ruhunun dünyevi zevklerinden sen de kurtulursan ölüler diyarını sen de ziyaret edebilirsin. Ben öyle yapmadım mı kitabımda, okumadın mı beni? Cehennem, araf ve cennetteki insanların durumunu anlattım. İnsan, dünyada yaptığı ne varsa öldükten sonra da eksiksiz olarak karşılığını alır. Ne ekersen onu biçersin, bu böyledir. Oğuz: Peki, seni ve ölüler diyarını tam olarak anlayabilmek için hangi kitapları okumam gerekli İlahi Komedya? İlahi Komedya: i.ibb.co/qy1Fxzv/6.jpg İşte, bu fotoğraf sana yardımcı olacaktır. Dönüşümler 1-15 , Aeneas ve şiir kitabım olan Yeni Hayat'ı okursan eminim ki İlahi Komedya'yı çok daha anlayarak okursun. Çünkü benim için hayat, Hristiyanlık'taki teslisler içindeki teslisler bütününden ibarettir. Baba, Oğul, Kutsal Ruh gibi sen de bu 3 kitabı okursan beni daha iyi anlarsın. Çünkü Beatrice ile de ilk olarak 9 yaşında karşılaşmıştım. Bu 9 sayısını da 3'ün karesi ile bağdaştırmıştım. Teslis ve Hz. İsa'nın bizi kurtuluşa götüreceği inancı benim için çok önemlidir Oğuz. O anda ölüler diyarından şöyle bir uzağa baktım... i.ibb.co/s1fh6Sj/7.jpg Herkes isterdi manzaralı mezarım olsun, sen benim manzarasız mezarımdın demişti Dante de Beatrice'e. Çünkü en derinine gömmüştü onu. Anneannemle dedem de belki şu an aynı yerdeydi, Dante ile Beatrice'in tam da şimdi olduğu gibi. i.ibb.co/nb1GshJ/8.jpg Peki, bizim gömüleceğimiz yer nerede? Anneanne? Dede? Siz söyleyin bana... Cehenneme mi yoksa cennete mi gideceğim? Anneannem: ... Dedem: ... Yahu Dante, sen kitabında o kadar kişinin cehenneme ya da cennete gideceğine karar vermişsin. Cevap versene bana... Biz nereye gideceğiz? Ölüler diyarından haber yok mu? Bildiklerin sadece İtalya tarihindeki kişiler ile mi kısıtlı? Sadece Caroberto, Cunizza, Lorenzo, Valerius, Mucius, Porsenna, Piccarda, Costanza, Donati, Forese, Corso, Francesco gibi insanların mı öldükten sonra nereye gideceğine karar verebiliyorsun? Nereye gideceğim, söylesene be adam?! i.ibb.co/dm0Qc2B/9.jpg Komedyanın anlamı, cehennem bölümünün ürkütücü olmasına karşılık bu şiirin, komedilerde olduğu gibi mutlu sonla sonuçlanmasından dolayı olduğunu ben de biliyorum. Peki bu inceleme neden bu kitap gibi mutlu bir sonla sonuçlanmıyor? Konuşsana ulan İlahi Komedya! i.ibb.co/LZQ1M4n/10.jpg O anda etrafta ne Vergilius, ne Dante, ne de Beatrice kalmıştı. Oğuz da o an ne olduğunu bilmiyordu. 11 İhlas, 1 Fatiha okumaya gelmişken karşısındaki kitap ona resmen meydan okuyordu. İlahi Komedya o anda çıldırmış bir şekilde üstüne geldi, Oğuz'un gözünün en son görebildiği açıdan sadece "İLAH" kelimesi okunabiliyordu... i.ibb.co/4fTY5Hn/11.jpg Sonra da dünyası çeşitli renklere büründü. O anı anlatmaya kelimeleri yetmedi. Dante'nin de İlahi Komedya'nın sonundaki anı anlatmaya kelimeleri yetmemişti. Hristiyanlık'taki üç dinsel erdem olan sevgi, inanç ve umudun renkleri miydi bunlar? Cehennem, araf ve cennetin renklerinin mi bir temsiliydi yoksa? i.ibb.co/8Yzsj2v/12.jpg Anneanne, dede, lütfen söyleyin. Neden hiçbir ölüden haber gelmiyor? Dante'nin kafasına göre ölüleri cehenneme ve cennete yollaması bana çok garip geliyor, bari siz söyleyin. Siz şu an neredesiniz? Ruhunuzla beraber mi yatıyorsunuz burada? Ruh denen bir şey var mı, yoksa sadece bedenlerimizle mi dirileceğiz? Neden ölüler diyarından hiçbir ses gelmiyor? Hayatımın en büyük spoiler'ını yemeye geldim buraya. Biliyorum, ben de buz gibi bir toprağın içinde gözlerim kapalı bir şekilde yatacağım. Biliyorum, ben de İlahi Komedya'da anlatılan ruhların ektiği şeyleri biçeceğim. Biliyorum, benim de kendi iradem var ve dünyevi zevkler yerine esas kalıcı hayat uğruna çalışmam gerektiğini biliyorum... Peki, şu an neden böyle oldu? Lütfen cevap verin... Sen şimdi neredesin, ey Vergilius? Bana asıl şimdi cevap ver! Sana asıl şimdi ihtiyacım var rehberim ey Vergilius! Nerelerdesin ki? Ansızın yok oluverdin! Neredesin, ey cevap veren, neredesin, ey bana ölümü çok gören? "Cevap versenize! Niçin susuyorsunuz? Niçin? Yok mu bir cevap veren? Kimse cevap vermiyor mu? Kimse, hiç kimse cevap vermiyor mu?" Kapıların Dışında
İlahi Komedya
8.5/10
· 3.717 okunma
OKUYACAKLARIMA EKLE
9
461