Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bütün Eserleri 3

Yenişehir'de Bir Öğle Vakti

Sevgi Soysal

Yenişehir'de Bir Öğle Vakti İletileri

Yenişehir'de Bir Öğle Vakti iletilerini, Yenişehir'de Bir Öğle Vakti okur görüşlerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
1000Kitap Eskişehir Okuma Grubu 6. Buluşması
Karlı, buzlu, ayazlı bir Eskişehir gününden herkese selamlar, sevgiler.
1K Eskişehir Okuma Grubu
1K Eskişehir Okuma Grubu
ekibi olarak Kedd Coffee'den bildiriyoruz. Eskişehir'de hava sıcaklığı: (-2)derece Etkinlik ortamında hissedilen sıcaklık ve samimiyet: Yazdan kalma. Eskişehir soğuğuna meydan okuyan bir enerji ile daha önceden demokratik yöntemlerle
1000Kitap Eskişehir 6. Buluşma Duyurusu
1000Kitap Eskişehir Okuma Grubu olarak
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
'ni okuyoruz. Belirtilen tarihte Eskişehir'de bulunan ve toplantıya katılabilecek olan herkesi bekleriz. Tarih: 6 Ocak 2019 Pazar Saat: 14.00 Mekân : Kedd Coffee Adres: İstiklal Mah., Adalar Sk. No:35, Odunpazarı/Eskişehir Konum: maps.app.goo.gl/n2mEj
Reklam
Dünya Yazınında Önemli 40 Aile Romanı:
1.Karamazov Kardeşler-Dostoyevski 2.Buddenbrooklar-Thomas Mann 3.Artamanovlar-Maksim Gorki 4.Bağlar-Domenico Starnone 5.Babalar ve Oğullar- Turgenyev 6.Oğullar ve Sevgililer-Lawrence 7.Kiralık Konak-Yakup Kadri 8.Yaprak Dökümü-Reşat Nuri 9.Eskici ve Oğulları-Orhan Kemal 10.Cevdet Bey ve Oğulları-Orhan Pamuk 11.Aile Günlüğü-Sergey
Bilinmeyen Kelimeler
Nekes: Elisıkı, cimri Kullanımı: Durmadan her şeyin hesabını soruyor, içini gün gün karartan geleceğe güvensizlik duygusuyla akıl almaz nekeslikler yapıyordu.
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
-
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Bu koku, özellikle bürokrasi çarkıyla uyum sağladıktan sonra ilk fırsatta bir kat almayı düşleyen, sürekli 'yarın'ını düşünerek yatırımlara girişen, yaşama nekes davranan, bu arada da yazdıklarıyla topluma katkıda bulunduğunu sanan düşünürlerden yükselir.
Tomris Uyar
Tomris Uyar
-
Gündökümü - Bir Uyumsuzun Notları 1
Gündökümü - Bir Uyumsuzun Notları 1
Metinde Hatice Hanım'ı yönlendiren tek şey, post-travmatik öfke. Bu yüzden Hatice Hanım için ev, bütün korkularına karşı koyabileceği bir sığınak. Hatice Hanım, gündelik hayatında toplum içerisine çıktığında korkularının bir dışavurumu olarak nedenini kendi varlık alanı dışında gördüğü tek his olan öfkeyi yansıtır. Sığınağına geldiği zaman ise sadece ev işi yapmanın onu hayatın bir parçası yapacağını düşünür. Bunun sebebi ise elbette kadına biçilen toplumsal rolün, çocukluktan itibaren bilinçaltında yaşattıklarının bilinç yüzeyinde baskılanması sonucu özgür bir bilinç düşünümünün Hatice Hanım, tarafından gerçekleşememesidir. Hatice Hanım, bunu başarsaydı öfkesinin yol açtığı sağlıksız durumla da yüzleşecekti ama maalesef metin boyunca yüzleşemez.
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
Mary Banu

Mary Banu

@Mary_Banu
·
03 Nisan 2023 16:56
"Kim en çok evdeyse onundur ev. Kim şatosunun çevresini silahlı adamlarla çevirir, kim geceleri şatosunun köprüsünü kaldırırsa onundur şato."
Sayfa 45 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İçinde bulunan toplumun değer yargılarına ve kanunlarına son derece muhafazakar tutumla yaklaşan Hatice Hanım, girdiği dükkanda bir avuç dolusu çay kaşığını satıcılar görmeden cebine atar. Hatice Hanım'a göre zamanında yaşanan bütün problemler toplumdaki değer yargıların yitirilmesi, özellikle gençler tarafından aşağılanmasıdır.
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
Mary Banu

Mary Banu

@Mary_Banu
·
03 Nisan 2023 16:45
"Bizim de adam olmamız için yerlere muz kabuğu atmayan Almanlara benzememiz gerek."
Sayfa 47 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Bilinmeyen Kelimeler
Lümpen: 1. (sıfat) Sınıfsız 2. (isim) Ayaktakımı 3. Marksçılık akımına göre toplumsal sınıf bilinci olmayan. 4. İçinde bulunduğu toplumun kültürüne yabancı düşen, sözde bilgili tutum ve davranışlarıyla itici olan; mensup olduğu sınıfın insanlarından kendini üstün göstermeye çalışan bu yolda itici tavır ve tutum sergileyen, büyük bölümü işçi sınıfından oluşmuş insanlar, giyimi özensiz saçı ve sakalı birbirine karışmış olanlarına at hırsızı yakıştırması yapılır. 5. Yoksul, sefil Kullanımı: Lümpenler düzenin çamurudurlar, onların tavırlarından siyasi sonuçlar çıkaramayız.
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
-
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Lümpen bir İtalyan gelip benimle konuşuyor. O da Almanya’da bir zamanlar işçilik yaptığını söylüyor.
Tezer Özlü
Tezer Özlü
-
Yaşamın Ucuna Yolculuk
Yaşamın Ucuna Yolculuk
"Bir kavağın devrilme süreci içinde, bir öğle vaktinde, Kızılay'dan Pikniğe akan başkent kalabalığına, bir film makinasının objektifiyle bakmak ve objektife giren kişileri, bu devrilme olayı içindeki yerlerine oturtmak istedim." (Sevgi Soysal/Milliyet Sanat Dergisi, Eylül 1973)
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
Reklam
Bilinmeyen Kelimeler
Permi: 1. Yabancı ülkelerden mal getirebilmek ya da yabancı ülkelere mal çıkarabilmek için bir kimseye devletçe verilen yetki belgesi. 2. İzin belgesi, izin. Kullanımı: Bazı ticaret adamları, bazı milletvekilleri, kızlarını evlendirecekleri gerekçesiyle ma liyeden çeyiz permisi alıyorlardı.
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
-
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti'ne Fenomenolojik Sosyolji ile yaklaşım:
"Tezgâhtar Ahmet, Büyük Mağaza'nın bodurumunda başarısızlığa uğruyor" yan metnine dair bir küçük not: Tezgahtar Ahmet'in sevgilisi Şükran ile kurduğu ilişki, kendi yükünü taşıyamayan, sevgililerin geçmişlerinin yükünü ve toplumun değer yargılarının yükünü de taşıyan bir ilişkidir. Bu açıdan bağımsız, salt bir ilişki anlatımını metinde göremeyiz. Tezgahtar Ahmet ve sevgilisi Şükran'ın ilişkilerindeki bilinçaltında bulunan toplumsal normların salık verdikleri, ilişki eylemsel düzeyde görülmeye başladığı zaman gürültüler halinde bilinç alanına, yani yüzeye çıkar. Bu anlamda metinde Alfred Schütz'ün "toplumsal tipleri"ni yorumlama alanı açılır. Böylece tezgahtar Ahmet ve sevgilisi Şükran'ın, gündelik hayatta toplumda sıkça karşılaştığımız kişiler olduklarını okur olarak fark ederiz; bu ilişki içindeki iki kişinin refleksleri de dahil bütün eylem biçimleri toplumsaldır ve tipseldir. Bunların dışında Tezgahtar Ahmet'in sürekli kendini dükkan camekanında seyretmesi tüketim odaklı toplumsal fenomenlerin bir toplumsal tipin üzerindeki tezahürlerinin anlatımı olarak metinde yer alır.
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
Sevgi Soysal
Sevgi Soysal
Fenomenoloji ve Toplumsal İlişkiler
Fenomenoloji ve Toplumsal İlişkiler
Alfred Schütz
Alfred Schütz
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.