Oyun dışında kalmamak pahasına yenileceğinizi bilerek oynadığınız oyunlar vardır, oysa oyundan çıkışın ödülü çok daha değerlidir. Kendinizi kazanırsınız!
Lafitau 1724 yılında şöyle der: ''Kurban, Dinin kendisi kadar eski ve Dine tabi olan Milletler kadar yaygındır, zira içlerinde Kurban'ın adet olmadığı ve aynı zamanda Dinin bir kanıtı olmadığı hiçbir millet yoktur.''
Aziz dostum, ne kadar küçük
olursa olsun, onlara bizi yargılamaları için fırsat vermeyelim! Yoksa
paramparça oluruz. Biz vahşi hayvan terbiyecisinin aldığı önlemleri almak
zorundayız. Kafese girmeden önce bu adam usturayla yüzünü kesme
felaketine uğramışsa, o vahşi hayvanlar için ne ziyafettir bu! Ben bunu,
belki o kadar mükemmel olmadığım yolunda içime bir kuşku girdiği gün
birden anlamışımdır. O zamandan beri kuşkulu olmuşumdur. Biraz kanım
aktığına göre, bütünüyle kurban olacaktım: Hayvanlar beni parçalayacaktı.
Gidelim kardeşim sılaya doğru,
Yeter gurbet elde candan usandım,
Ne bilen var derdim, ne soran oldu,
Aktı göz yaşlarım nemden usandım.
Gönül ister yüce dağları aşa,
Dünyada ne kaldı gelmemiş başa,
Benim gam yükümü yüklesem taşa,
Taş da dile gelir senden usandım.
Canım kurban olsun mert oğlu merde,
Benim emeklerim hiç oldu nerde.
Sümmani göç eyle durma bu yerde,
Ay yıl hafta değil günden usandım.
Şeriatçılardan bazıları da, Kara Taş’ı kutsal bilmenin putperestlikle ilgisi olmadığını iddia
ederlerken bayrak örneğine sarılırlar. Örneğin, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yayınlarında
Kara Taş’ı öpüp okşamanın batıla inanmak olmayıp, Tanrı’ya saygınlık olduğu ve bu tür bir
geleneğin bayrağı selamlamaktan farklı olmadığı yazılıdır. Başkanlığın