Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Şimdiki zamanın somutluğunu kavramak, Flaubert'le başlayarak, romanın evrimine damgasını vuracak sürekli eğilimlerden biri olmuştur: Bu eğilim, doruk noktasına, gerçek dev yapıtına, James Joyce'un dokuz yüze yakın sayfa boyunca on sekiz yaşam saatini betimleyen Ulysses’te ulaşacaktır; Bloom, sokakta M'Coy ile durur: İki replik arasında, bir saniye içinde, sayısız şeyler olup biter: Bloom'un iç monologu; hareketleri (eli, cebindeki bir aşk mektubuna dokunur); Bloom'un gördükleri (bir kadın arabaya biner, bacaklarını gösterir, vb.); işittiği şeyler; hissettiği şeyler. Şimdiki zamanın bir tek saniyesi, Joyce'ta küçük bir sonsuzluğa dönüşür.
Görüyorsun işte, haklıydım ben, caka fa lan sat m ıyordum, gerçekten söy­lediğim kişiyim, toplumdışı bir insan, yersiz yurtsuz, ser­seri.
Sayfa 119 - Can YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Büyük Sır Üstadı'ndan resmen okuma önerileri listesi!
Anlayacağınız, Sofia bu kütüphanede kendini inşa etmişti. Harcında katkısı olan tüm bu sanatçıları kendi ailesindenmiş gibi görür, onları çok iyi tanıdığını, anlattıklarını kavradığını düşünür, onlarla dertleşir ve fikir alışverişinde bulunurdu. Girdiği büyülü dünyanın içinde kurguladığı hayalî oyunlarda, kendini onlarla birlikte yaşıyormuş gibi
Sayfa 57 - Bilinçdışı Yayınları, Hervé M. AbajoliKitabı okudu
M. Kundera
"Çogu insanı ölüm konusunda dehşete düşüren şey gele­cegin kaybı degil, geçmişin kaybıdır. Aslında unutma davranışı haya­tın içinde her zaman var olan bir ölüm biçimidir."
Yavaşlık ile anımsama, hız ile unutma arasında gizli bir ilişki vardır. Var oluşun matematiğinde bu deneyim iki temel denklem biçimine girer: yavaşlığın derecesi anının yoğunluğuyla doğru orantılıdır, hızın derecesi unutmanın yoğunluğuyla doğru orantılıdır. M.Kundera
Reklam
Can I not be? Can I be someone else? If I'm me, can I do anything but what I do? Milan Kundera, Jacques (Callow, 1986) Olmayabilir miyim? Başka birisi olabilir miyim? Ben bensem, yaptığımdan başka birşey yapabilir miyim?
Milan Kundera: "Tanrı'nın pencerelerinin seyreden kimsenin canı sıkılmaz," demişti. Bana kalırsa can sıkıntımızın temel sebebi budur. Ne Tanrı' nın pencerelerini seyredecek zamanımız var ne onun sözlerini işitecek vaktimiz... Oysa güzellik kendisine vakit ayıranlara, kendisi için bedel ödemeyi göze alanlara görünür. Yüce olan kendini hemen ele vermez, bir örtünün altına gizlenir, keşfedilmeyi bekler.
Sayfa 107Kitabı okudu
Karındeşen Jack Ondan hep en masum ve en aseksüel şekilde hoşlanmıştım. Bedeni sanki daima parlak zihninin, davranışlarındaki tevazünün ve giyim zevkinin ardına tamamen saklanmış gibiydi. Bana bir kez olsun çıp­ laklığının parıltısını görebileceğim ufacık bir aralık bile sunmamıştı. Ve şimdi birdenbire korkunun kasap bıçağı onu ikiye yarmıştı. Kar­ nının ortasından aşağı doğru yarılmış ve kancada sallanan bir düve gibi önümdeydi ve bana açıktı. İşte oradaydık (...) ve birden onunla sevişmek için şiddetli bir arzu duydum. Daha doğrusu ona tecavüz etmek için şiddetli bir arzu duydum. -M ilan Kundera, The Book o f Laughter and Forgettinğ55 [Gülüşün ve Unutuşun Kitabı
Sayfa 127Kitabı okudu
"...Bay M. Kundera'yı tanır mısınız?" diye sormuşlar. Beni tanıdığını söylemiş. Bunda 1kötülük var mı? Yanıtlamışlar:"Bunda 1kötülük yok, ama M. Kundera'nın yıldız bilimiyle ilgilendiğini biliyor musunuz?" "Bundan haberim yok," demiş."Demek bundan haberiniz yok öyle mi?" demişler. Bu kez konuşmaları alaycıymış. "Bütün Prag bundan söz ediyor ve sizin haberiniz yok öyle mi?" demişler...
Can Yayınları - PDFKitabı okudu
27 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.