Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
_Mantık, mutlak varlığın bilimidir. Varlık, sonsuzluğun tedirginliği dürtülen mutlak tinin kendini evrene açmasıdır. Mantık bilimi, kosmos’un nedeni olan mutlak tini ortaya koymaya çalışır. Mutlak tin, Tanrı’dır, İdea’dır.(Kendinde varlık). Özne ile nesnenin, ideal ile gerçekliğin, sonlu beden ile sonsuz ruhun birliğidir idea. Mantık bilimi mutlak
_Diyalektik Eristik Kıyas üzerine umumi fikirler: _Eristik Kıyasların birincisine yine Kıyas diyelim fakat öbürüne sadece Kıyas değil, Eristik Kıyas adını verelim. Çünkü o, gerçekte netice çıkarmadığı halde, ancak görünüşte netice çıkarır. _Kıyas, doğru ve ilk olan öncüllerden veya kendilerinden edindiğimiz bilginin, kendisinin de kaynağı ilk
Reklam
_Anlamak, sevmenin başlangıcıdır. _Üzülme, kızma, sadece anla. İnsanlara kahkahalarla gülmek ya da nefret duymak yerine onları anlamak için çaba sarf ettim. _Tutkulardan kurtulup özgürleşmek için, eylemlerimizin gerçek nedenlerini anlamalıyız. Anlamak, onları dönüştürür. _Aklın kılavuzluğunda yaşayan insan başkasının kendisine olan nefretine,
_Metafizik, var olanı olduğu gibi zihne tekrar kazandırmak için var olanın ötesini araştırmak demektir. _Metafizik, insanın tabiatına aittir. O, mevcudiyetin içinde esaslı bir andır: Bizzat mevcudiyettir. İnsan varlığı, hiçliğin içine dalmış bulunduğu takdirde ancak var olanla temasa geçebilir. Var olanı aşan hamle mevcudiyetin özünde meydana
_Karşıt önermelerin aynı konu için doğru olmaları imkansızdır. _Bir şeyin var olması imkansız ise, onun var olması değil, var olmaması gereklidir ve onun var olmaması imkansızsa, var olması gereklidir. Bir şeyin var olmaması gerekli olduğu zaman, var olması gerekli değildir. _Olmaması imkansız olan da gerekli olarak, olur. Böylece bundan bütün
( Büyük Patlama'dan Karadeliğe )
_Aziz Augustine, evrenin Yaradılış tarihi olarak Tevrat'a dayanarak M.Ö. 5000 yılını kabul etti. (İlginçtir ki bu tarihi, arkeologların uygarlığın gerçekten başladığı çağ olarak söyledikleri son Buzul çağının bitiminden –yaklaşık M.Ö. 10.000- o kadar uzak değildir) _Augustine, Tanrı evreni yaratmadan önce ne yapıyordu diye soru soranlara,
Reklam
_Eristik Diyalektik: Haklı çıkmak ve kazanmak amacıyla yapılan tartışma sanatıdır. Önemli olan doğru değil dinleyiciyi ikna etmektir. Eris, yunan mitolojisinde anlaşmazlık tanrıçasıdır. _Diyalektik bir konuşma sanatıdır. Onun aracılığıyla bir şey çürütülür ya da ispatlanır ve bu konuşmacıların soru ve cevaplarıyla yapılır. Diyalektiğin görevi,
( Geliştirilmiş Eristik Diyalektik )
_Goethe: Cahillerle tartışırken akıllı kişi, gömülür boğazına kadar cehaletin içine. İzin vermeyin hiçbir zaman götürülmenize, haklı olmayan biçimde. _İlkeleri, kanıtları ve nesnel gerçekleri inkar edenlerle tartışamayız. _Nasıl ki müsabakalara birbirinin dengi olanlar kabul ediliyorsa, tartışmalarda da böyle olmalı. _Bir bilge, cahillerle
_Din, yaygın bir tür ruh hastalığıdır; saplantı nevrozudur, çarpıtılmış masallardır, gerçeğin inkarı sonucu oluşan toz pembe yanılsamalar sistemidir, uydurmadır, hurafedir, putperestliktir. Bu putlar ise kendi fantezilerimizdir. Dine karşı olan şeye hakikat denir. Tanrı ise abartılmış bir baba figürüdür. _Din, ırkın karakteridir _Uygarlığı
Habere kolay ulaşabilme konforu yüzünden Çin'de birinin karın ağrısı haberimiz oluyor ve neden karnının ağrıdığına dair tahmin yürütüyoruz. Hiçbir alakamız yokken Allah Allah adamın karnı neden ağrıdı acaba ya diye istemsiz dertlenirken buluyoruz kendimizi. Kim oradan çıkıyor gözleri çekik o yüzden gibi saçma sapan bir önerme ile geliyor bir diğeri kesin o yağlı yemiştir akşamdan gibi kesin yargıya varıyor. Al sana nur topu gibi bir derdin var ve mutsuzsun. Bu şu demek değil: dünyadaki haksızlığa sessiz kalalım ve bize ne canım bombalanan çocuklardan, topraklarında sürülen insanlardan açlıktan ne halleri varsa görsünler. Bu tip 125 olayları kastetmiyorum. Ama Allah aşkına filanca popçunun ayağından çıkan şu bana ameliyat ettirirken aradan çıkardığı burun estetiğinden bana ne?
Sayfa 75 - KadranKitabı okudu
Reklam
Homo Duplex
Eğer bu manzara bana gelmediyse -ki bunu düşünmek saçma olur- demek ben ona gittim. Eğer yatağımda uyurken buraya geldiysem, bu olay bedenimle iç varlığımın birbirinden bütünüyle ayrılması demek değil midir? Bu bize ruhun da bir tür devinim yeteneği olduğunu ya da bedenin deviniminden doğan sonuçlara benzer sonuçlar elde edebildiğini göstermez mi?
İş Bankası Kültür Yayınları - Çeviri: Oktay Rifat|Samih RifatKitabı okudu
38 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.