Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Eğer bir kadının ikili doğası gözden kaçırılır ve kadın sadece göründüğü biçimiyle değerlendirilirse, insan büyük bir sürprize hazır olmalıdır, çünkü kadının vahşi doğası, derinlerinden yükselip kendini göstermeye başladığında, çoğu zaman daha önce ifade ettiklerinden tamamen farklı ilgi, his ve fikirleri olduğu görülür.
Sayfa 147Kitabı okudu
Insan önce kendinden, sonra kalbinden emin olmalı hayatta. Sonra adım atmalı sonsuzluĝa...
Reklam
Daha önce suistimal edilmiş çocukların ebeveynlerine duydukları "sevgi" sevgi değildir. Beklentilerle, yanıl­ samalarla ve inkarlarla dolu bir bağlılıktır ve bütün bun­ ların bedeli çok yüksektir.
Gazetede General Nogi'nin ölmeden önce geriye bıraktığı yazısını okudum. Satsuma İsyanı106 sırasında bayrağı düşmana kaptıralı beri, bu kabahatinden ötürü ölmeyi düşüne düşüne bugünlere kadar yaşayıp geldiği manasındaki satırları okuduğumda, farkında olmaksızın parmaklarımla, General Nogi'nin ölmeyi kafasına koymuş halde yaşamını sürdürdüğü yılları ve ayları hesaplamaya koyuldum. Satsuma İsyanı onuncu Meiji yılında olduğundan, kırk beşinci Meiji yılına kadar otuz beş yıl var. General Nogi otuz beş yıl ölmeyi düşüne düşüne, ölmek için bir fırsat beklemişti. Böyle bir insan için otuz beş yılın mı, yoksa kılıcı karnına sapladığı kısacık bir ânın mı acı olacağını merak etmiştim; hangisi daha acıydı acaba?
Sayfa 228Kitabı okudu
İnsan beklerken zamanın kibrini de anlıyor. Zaman her şeyden önce. Nasıl da güçlü, acımasız. Geçemedi bir türlü. Gün boyu gergindim.
Thomas Aquinas'a göre "ebedi kanun (lex aeterna)", "tabiî kanun (lex naturalis)", "ilahî kanun (lex divina)" ve "beşerî kanun (lex humana)" olmak üzere dört çeşit kanun vardır. "Ebedi kanun (lex aeterna)", Allah tarafından konulan, kainat yaratılmadan önce de, kainat sona erdikten sonra da varlığını sürdürecek olan kanundur. Bu kanunun ne olduğunu ancak Allah bilebilir. İnsanlar bu kanunun kendisini anlayamazlar; ancak güneşi ışığından bilmek gibi, onun etki ve sonuçları yardımıyla kısmen bilebilirler. "Tabiî kanun (lex naturalis)", insanların akıl vasıtasıyla ebedî kanunun anlayabilecekleri kısmıdır. "İlahi kanun (lex divina)" Tanrı tarafından konulan kanundur. İnsanlar tarafından konulan "beşerî kanun (lex humana)"lar, hem tabiî kanuna, hem de ilahî kanuna uygun olmak zorundadır. Halkın ortak yararını amaçlamayan beşerî kanunlar, tabiî kanuna, hem de ilahî kanuna aykırıdır. Thomas'a göre beşerî kanunlar, ancak, "insanların ortak yararı (communem hominum salutem)"nı güttükleri ölçüde bağlayıcılık gücü kazanırlar, aksi durumda bağlayıcılıklarını kaybederler.
Reklam
Dönüşüm kuramı gerçek kanıtlara dayanmadığı için, gerekçe ve çıkarsamaları, yani insanın alt-insan kökenli olduğu yolundaki kuram havada kalır. Bu tezi savunmak için ileri sürülen olgular kronolojik sı­rası birbiriyle tutarlı olmayan bir grup iskeletle sınırlı kalır: 'Steinheim insanı' gibi bazı iskelet türlerinin, "Neanderthal insanı' gibi görünüşte daha ilkel olan türlerden daha önce geldiği ileri sürülür; ayrıca 'nean­derthal insanı' şüphesiz bu taraflı kuramda savunulduğu kadar may­munsu değildi
İki insan birbirini tanıdığında, önce kendi kendilerini hatırlarlar.
Disiplin kendi kendini kontrolle gelir. Bu da demektir ki, insan bütün olumsuz özelliklerini kontrol etmelidir.Şartları kontrol etmeden önce kendinizi kontrol etmelisiniz.Kendinize hakim olmak şimdiye kadar uğraştığınız en zor iş olacak.Eğer kendinizi tutamazsanız nefsiniz sizi ele geçirir.Aynanın karşısına geçerek en iyi arkadaşınızı ve en kötü düşmanınızı aynı anda görebilirsiniz.
TAVŞAN KANI Senden önce bir Rum papazdım Sakallarıyla bir eski korudan Meryem dağlarını ünledim miydi Keçiler şaşırırdı yolunu Allah için ben insan değildim Ellerin olmasa akşamasaydın beni Kim diye bakardın bu kara bulut Cehennemin ucundan gölgesi
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.