Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
144 syf.
·
Puan vermedi
karamsar bir yol gösterici
Schopenhauer kitaplarını afilli aforizmaları bulup çıkarmak için okuyor birçok kişi. Eminim ki onu okuyan çoğu kişi felsefesinden habersiz. Bu yüzden ‘karamsar felsefeci’ olarak anılıyor. Oysa karamsarlığının içindeki güzelliği görebilmek ve kitaplarını doğru yorumlamak için onun felsefe sistemini bilmek gerekir. Ben de biraz bu felsefe sistemini
Hayatın Anlamı
Hayatın AnlamıArthur Schopenhauer · Say Yayınları · 20102,851 okunma
VAR MI SİZİN DE BÖYLE CİNNETLERİNİZ? “Deliler ile benim aramdaki tek fark, onların bunu kabullenmemesidir. Oysa ben biliyorum deli olduğumu.” diyor, sürrealist ressam Salvador Dali. Dünyanın büyük çoğunluğu onun deli olduğuna, geri kalanıysa dahi olduğuna inanıyor. Hem deli olmak, dahi olmaya engel mi? Ya da tam tersi; dehalar da bir gün
Reklam
·
Puan vermedi
Mutlu Olma Sanatı
Mutlu Olma Sanatı
Arthur Schopenhauer
Arthur Schopenhauer
Eğer Schopenhaure'in düşüncesini temel özelliklerine indirgersek, dört ana nokta ortaya çıkar. İlk olarak, Schopenhauer dünyanın temelinde bir "irade" olduğuna inanır. Bu irade, insanların içgüdüleri, arzuları ve acılarıyla ilişkilendirilir. Ona göre, insanlar sürekli olarak tatminsizlik ve acıya sürüklenirler ve
Mutlu Olma Sanatı
Mutlu Olma SanatıArthur Schopenhauer · Can Yayınları · 202013bin okunma
Genel Kültür, İdealizm, Materyalizm…
_Evrimsel Psikoloji_ _Beynimiz evrimleşiyor. Artık, mağara adamları gibi kadınların başına vurup saçlarından sürüklemek yerine kulaklarına güzel saçmalıklar, boş şeyler fısıldıyoruz. Çağ’a uyum sağlayamayan medeniyetsizler ise doğal seçilimle elenmeye başlıyor. _Evrimsel psikoloji, insanın sinir sisteminin doğurduğu davranışların evrimsel
GEİST-MALÛM SIRR...
- “Geist malûmdur” demiştik. Şunu belirtmemiz de gerekir: Mirzabeyoğlu her zaman “geist = malûm” diye kullanmaz. Bazen ona “ruh”, bazen “ben”, bazen “kader” dediği gibi, “malûm” kelimesini de bir çok defa tek başına değil, “malûm-sır” şeklinde ifâde eder. Bu ifâdeyi bazen arasındaki tire işaretini görmeden de okuyabilirsiniz: “Malûm
Schopenhauer, insanın sonu gelmez arzulara sahip bir doğası olduğuna; her bir arzunun yeni bir arzuyu kışkırttığına, döngüsel olarak devam eden bu durumun insana acı çektirdiğine dair kötümser bir görüşe sahipti. Bu doğrultuda, Schopenhauer'in dile getirdiği temel iddia şuydu: irade, arzulanan ile bu arzulananın eksik şekilde tatmin edilmesinden doğan açığın yarattığı acı çekmenin tezahürüdür. Bu iddia çerçevesinde Schopenhauer iradeyi irrasyonel olan ile özdeş görmekteydi. Çünkü, ona göre, irade aklın değil, hepsi bilinçaltı ve duygusal mahiyetteki hayaller, dürtüler, tutkular ve duygulanımlardan oluşan kalbin sesiydi ve bu ses esasen bedenden gelmekteydi (Mestrovic, 1988: 57).
Sayfa 204 - Timaş Yayınları
Reklam
88 syf.
8/10 puan verdi
Mutlu Bir Hayat Olanaksızdır
Schopenhauer ne kadar halk arasında karamsar olarak nitelendirilse de aslında en gerçekçi filozoflardan biridir. Bazı tespitlerine katılmamakla birlikte çoğu fikri bana mantıklı geldi ve gerçekten farklı bir bakış açısı kazanmamı sağladı. Schopenhauer der ki "İnsandan tutun bitkiye kadar tüm canlılar acı çeker. İnsan mutluluğu aradığı için
112 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Tolstoy'a Göre Müziğin Farmakon Etkisi
Lev Tolstoy
Lev Tolstoy
'un
Kreutzer Sonat
Kreutzer Sonat
adlı eserinin,
Arthur Schopenhauer
Arthur Schopenhauer
'ın felsefesiyle ve Beethoven'ın eserlerinin farmakon etkisiyle bağlantılı olarak değerlendirilmesi: Schopenhauer'ın felsefesi, yaşamın bir istek ve irade mücadelesi olduğunu vurgular. "Kreutzer Sonat," baş karakter Pozdnişev'in içsel çatışmalarını ve arzularının ona
Kreutzer Sonat
Kreutzer SonatLev Tolstoy · Can Yayınları · 202010,6bin okunma
100'lük liste
Güzel liste. Bir kaçı çıkarılabilir ama genel anlamda bir kıta felsefesi hattı çizmek için ideal. En iyi 100 Felsefe Metni’ni bir dergi tanımadığım aydınlarla belirlemişler: 1- devlet – platon 2- saf aklın eleştirisi – immanuel kant 3- böyle buyurdu zerdüşt – friedrich nietzsche 4- varlık ve zaman – martin heidegger 5- ethica – baruch
ABSÜRD BİR İRADE: SEBEP VAR, AMA MÂNÂ YOK!..
- “Geist malûmdur” demiştik. Şunu belirtmemiz de gerekir: Mirzabeyoğlu her zaman “geist=malûm” diye kullanmaz. Bazen ona “ruh”, bazen “ben”, bazen “kader” dediği gibi, “malûm” kelimesini de bir çok defa tek başına değil, “malûm-sır” şeklinde ifâde eder. Bu ifâdeyi bazen arasındaki tire işaretini görmeden de okuyabilirsiniz: “Malûm
Reklam
_Ahlak Metafiziğinin işi, olanaklı bir saf istemenin yani ahlakın en yüksek ilkesinin araştırılmasından öte bir şey değildir. İnsanın istemesinin eylem ve koşullarını araştırmak değil. Saf ve pratik eleştiri arası geçiştir. _Ahlak metafiziğinin görevi, deneyim ve güdülere dayanmayan, saf aklın düşüncesinde ortaya çıkan idelerin, iradeye
( Sanatta ve Edebiyatta Güzelin Sırları ) _Seçkin insanların ve kıymetli düşüncelerin kaderi, çoğunluğu oluşturan avam takımının insafına kalmıştır. _İğdiş edilmiş bir erkek, üreme gücüne ne kadar sahipse, çoğunluk da bilince ancak o kadar sahiptir. Onlar hakiki olanı sahtesinden, sapı samandan, altını bakırdan ayırt etmeyi bilmezler. Hiç kimse
_Deniz bitti. En az iki yüzyıldır milletçe tam bir mirasyedi gibi yaşadık. Artık sonu geldi. Alacaklılar kapıya dayandı. Günü gün ederek har vurup harman savurduk ve değirmenin suyunun nereden geldiğine zerrece aldırmadık. Duranın durduğu yerde hep durmaya devam edeceğini sandık. Onunla ayakta durmak yerine emsalsiz bir umursamazlıkla sırtımızı
102 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.