Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Şeriat ve Kadın 2
Evlilikte olduğu gibi toplum yaşamlarında da kadının karar alıcı rollerde görünmesi, örneğin halifelik, kadılık ya da imamlık gibi işler yapması önlenmiştir. Yine bundan dolayıdır ki Kur'ân'a, Tanrı'nın kadınlardan peygamber göndermediğini, meleklerini dahi dişilerden değil erkek cinsinden seçtiğini ve çünkü eksik akıllı olarak
Lütfen okuyalım...
SİYONİZM ABD İŞBİRLİĞİ - 1 * "Yahudi dini kökünden koparılmıştır, bu durum onun hastalığının özüdür..." (Haham Martin Buber, 5 Eylül 1921) SİYONİZM denince, akla ilk önce Yahudilik inancı gelirse de, Haham Hirş'in 3 Ekim 1978'de belirttiğine göre, siyonizm; "Yahudi halkının bir sapkınlığıdır." Siyonizm ekseriya,
Reklam
Râzî, Mefatihu’l Ğayb, IV/29.
1- Allah ́ın, "ol" sözü ya öncesiz (kadim) ya da sonradan (muhdes) dır. Her iki ihtimal de fâsiddir. Böylece eşyanın meydana gelmesinin, (ol) sözüne dayandığını iddia eden görüş bâtıl olur. ‘Ol’ sözünün bazı bakımlardan dolayı kadim olması caiz değildir. 2- Allah Teâlâ, mahlûkata, ya onlar henüz var olmazdan önce veya varlık âlemine girerlerken, (ol) demiştir. Henüz onlar yok iken onlara, demiş olması görüşü bâtıldır. Çünkü mevcut olmayana, mevcut olmadığı zamanda hitap etmek akılsızlıktır. İkinci ihtimal de bâtıldır, çünkü bunun neticesi de, Allah ́ın mevcut olan varlıklara, mevcut olmalarını söylemiş olduğu neticesine götürür ki, bunun manası yoktur. 3- Yaratılmış olanların bazısı cansızdır. Cansızı mükellef tutmak ise abestir. Onlara ‘ol’ demek hakîm olan Allah ́a yakışmaz. 4- ‘Ol’ lâfzının, şayet yaratmada (tekvin) de bir tesiri olsaydı, biz de bu kelimeyi söylediğimizde, aynı tekvini tesirin, meydana gelmesi gerekirdi. Biz bu hususun fesadını (bozukluğunu) açıkça bildiğimiz için, bu kelimenin yaratmada bir etkisi olmadığı ortaya çıkmış oluyor. 5- Allah: "Muhakkak ki Allah indinde, İsa’nın hâli, Âdem ́in hâli gibidir. Allah o Âdem ́i topraktan yarattı. Sonra ona "ol" dedi o da oluverdi"129 buyurmuş ve "ol" deyişinin, Hz. Âdem ́i yaratmasından sonra olduğunu göstermiştir. Çünkü bir şeyden sonra olan, kendinden öncekinde müessir (etkili) olamaz. Böylece biz bir şeyin meydana gelmesinde Allah ́ın, sözünün bir etkisi olmadığını anlamış oluyoruz. Bu sebeple de, bu izahlara göre, bu görüşün yanlışlığı ortaya çıkmış oluyor.
Tevrat'ın 39 kitabı şu sırayı takip etmektedir: 1- Tekvin, 2-Çıkış, 3- Levililer, 4- Sayılar, 5- Tesniye, 6- Yeşu, 7- Hâkimler, 8- Put, 9, Samuel, 10- II. Samuel, 11- I. Krallar, 12- II. Krallar, 13- I. Tarihler, 14- II. Tarihler, 15- Ezra, 16- Nehemya, 17- Ester, 18- Eyub, 19- Mezmurlar, 20- Süleyman'ın Meselleri, 21-Vaiz, 22- Neşidelerin Neşidesi, 23- İşaya, 24- Yeremya, 25- Yeremyanın Mersiyeleri, 26- Hezekiel, 27- Daniel, 28- Hoşea, 29- Yoel, 30- Amos, 31- Obadya, 32- Yunus, 33- Mika, 34-Nahum, 35- Habakkuk, 36- Tsefenya, 37- Hağgay, 38- Zekarya, 39-Malaki.
Karşılaştırmalı İnsanın yaratılışı
İnsanın Yaratılışı Tekvin, Bap 1'e göre, yaratılış ve insanın yaratılışı iki türlü anlatılmış. Bunun nedeni, birinin ya da ikisinin birden başka kaynaktan alınmış olması. Birincisinde Tanrı, göğü, yeri, bitkileri, hayvanları yarattıktan sonra, yaratmanın son günü olan altıncı gününde kendi benzeyişinde erkek ve dişi olarak insanı yaratıyor.
Sayfa 85 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
Tekvin Sûresi
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla 1. Güneş, dürüldüğü zaman, 2. Yıldızlar, bulanıp söndüğü zaman, 3. Dağlar, yürütüldüğü zaman, 4. Gebe develer salıverildiği zaman.(1) 5. Yaban hayatı yaşayan (irili ufaklı) tüm canlılar toplandığı zaman, 6. Denizler kaynatıldığı zaman, 7. Ruhlar (bedenlerle) eşleştirildiği zaman.(2) 8,9. Diri diri gömülen
Reklam
Tekvin bölümünde, birbiriyle çelişir gibi görünen iki yaratılış öyküsü yer alır. Bap 2: 18-25'te, Tanrı Havva'yı Adem'in kaburga­ sından yaratırken; Bap 1 :27-29'da, "Ve Allah insanı kendi suretinde yarattı; onları erkek ve dişi olarak yarattı," denir. Bu versiyon, çeşit­ li ayrıntıları ve olayların sırası bakımından Mezopotamya Enuma Eliş efsanesiyle paralellikler taşır; yaratılışa ilişkin daha eşitlikçi an­ latımını da bu etkiyle açıklamak mümkündür. 29 Kutsal Kitap'taki cennet bahçesi betimlemesi de, dört büyük ır­ makla çevrili Sümer yaratılış bahçesinin benzeridir. Sümer efsane­ sinde Ana Tanrıça Ninhursag, cennet bahçesinde sekiz harika bitki­ nin yetişmesine izin verir; ancak tanrıların bu bitkilerin meyvelerini yemeleri yasaktır. Gene de, su tanrısı Enki yasak meyveden yer ve Ninhursag tarafından ölüme mahkum edilir. Bu mahkumiyet kararı­ na uygun olarak Enki'nin sekiz organı hastalanır. Tilki, Enki adına tanrıçadan bağışlanma diler, o da kararını geri alarak her hasta or­ gan için özel bir ilah yaratır. Sıra kaburga kemiğine gelince, "Tanrı­ ça Nin-ti seni kaburgadan yarattım," der. Burada ilginç olan Sümer dilinde Nin-ti sözcüğünün iki anlamı olmasıdır: Birincisi, "kaburga­ nın dişi egemeni", ikincisi de "yaşamın dişi egemeni". İbranice'de ise, Havva "yaşamı yaratan dişi" anlamına geliyor ki, bu da Sümer efsanesindeki Nin-ti ile Kutsal Kitap'taki Havva arasındaki ilintiye işaret etmektedir
Sayfa 55 - Metis YayıneviKitabı okudu
950 kesin değil, 1000-50 daha kesinmiş... öğrenin bunları
"Andolsun ki, Nuh'u toplumuna gönderdik. O, onların arasında, elli yıl eksiğiyle bin yıl kaldı (yaşadı). Sonunda, onlar kendilerine yazık etmekteyken tufan kendilerini yakaladı." (Ankebut Suresi, 14. ayet.) "Ve Nuh'un bütün günleri (ömrü), 950 yıldı... " (Tevrat, Tekvin, Bap 9: 29.) "950 yıl"ın nereden çıktığı böylece anlaşılıyor. Tevrat'taki anlatımla Kur'an'daki anlatım değişiklikleri hep olur; buradakini de yadırgamamak gerekir. Kur'an'daki ayette, "950" denecekken, niçin "50 yıl eksiğiyle bin yıl" deniyor? Kur'an yorumcuları, bu soruya şu karşılığı verirler: Eğer doğrudan "950 yıl" denseydi, yıl sayısında "kesinlik olmadığı" düşünülebilirdi. Yıl sayısının kesin olarak bu kadar olduğu bilinsin diye, "50 yıl eksiğiyle bin yıl" anlatımı seçilmiştir. İyi ama, insan bu kadar yaşayabilir mi? Yani hangi dönemde olursa olsun, insanın bu kadar yıl yaşamış olduğu düşünülebilir mi?
Sayfa 216 - Kaynak Yayınları
Tekvin bölümünde, birbiriyle çelişir gibi görünen iki yaratılış öyküsü yer alır. Bap 2: 18-25'te, Tanrı Havva'yı Adem'in kaburga­sından yaratırken; Bap 1 :27-29'da, "Ve Allah insanı kendi suretinde yarattı; onları erkek ve dişi olarak yarattı," denir.
Hz. Lut Peygamber ve Sodom - Gomore Tevrat’ta Terah’ın çocuklarından Haran’ın oğlu ve İbrâhim’in yeğeni olarak gösterilir. İslâm öncesi Arap toplumunda bilinmeyen lût kelimesinin İbrânîce veya Süryânîce olduğu ileri sürülmektedir (Jeffery, s. 255; Mustafavî, X, 258). Haran Ur şehrinde öldükten sonra Terah oğlu İbrâhim’i, gelini Sâre’yi ve torunu
Reklam
604 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Harika...
- Gerçek hayatta bile 20 yıldır kayıp olan bir tablo... - Matematik, din, illuminati, tarih vb. ögelerin işlendiği gizem ve şifreler ile dolu bir roman... - Beyoğlu'nun gizli mekanları... - Soluk soluğa bir macera... Yazarın (daha doğrusu mesleği yazarlık olmayan ve kendini bu sayede yazarken özgür hissettiğini söyleyen Sn. Arif
Tekvin
TekvinArif Ergin · Doğan Yayınları · 20181,946 okunma
çelişkiler
- Tekvin Bap 5 ve 11'de Adem ile Ibrahim arasında 19 tane nesilden bahsedilmektedir. Luka bunlara bir fazlasını ekler. Tekvin'e göre Selah Arpakşad'ın oğludur, ancak Luka Selah'ın Kainan'ın oğlu olduğunu söyler. Belli ki, bunlardan bir tanesi eklenmiştir, ya da diğeri Kainan'ı hiçe saymıştır. - Tekvin bap 6, 7 ve 8'de tüm dünyayı kaplayan bir
31 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.