V.Birbirleriyle hiçbir ortaklığı olmayan şeyleri birbirleri aracılığıyla anlamamız mümkün değildir, başka deyişle birinin kavramı diğerinin kavramını içermez.
Vl.Doğru fikir kendi nesnesine uygun olmalıdır."
Vll.Bir şey varolmayan olarak kavranabiliyorsa onun özü varoluş içermez.
Genç kam'ın (oyun'un) mesleğe girme töreni, Yakutlar'da çok tantanalı olur. Kam'ın bütün yakınları, oymak mensupları toplanır ve bir dağ tepesine çıkarlar. Namzedin (adayın) üzerine "kumu" adı verilen bir giysi giydirilir. Eline at kılları bağlanmış bir "asâ" verilir. İhtiyar şaman, belli kaideler yerine
Onlarca düşünme aletiyle silahlanmış olduğumuza göre, birçoklarının bütün evrendeki en kafa karıştırıcı olgu saydığı konuya nihayet geldik. Aslına bakılırsa birkaç kişi, bu konunun nihai biçimde gizemli olduğunu da iddia etmiştir. Bilinci asla, ama asla anlayamayacağımızı öne sürmüşlerdir; onlara göre bilinç, bilimimizin ve felsefemizin en zorlu çabalarını bile sonsuza dek boşa düşürecektir. Bu entelektüel barikata inanmak için iyi bir
sebep bulunmadığından bunun hüsnükuruntu olduğu sonucuna varmak zorundayım.
Nasıl başlanır ki bilemedim. Okuduktan hemen sonra bir şeyler yazmak sanırım daha doğru olur. Belki de bekledikçe daha objektif, ama daha az samimi bir inceleme olacak.
Öncelikle ilk iki kitabı başarılı buldum.
Amin Maalouf iyi bir tarihçi midir bilmem ama ele aldığı dönemi düşünecek olursak ortaya sağlam bir tarihi roman koyabilmiş. Tam olarak nerede
Halife Abdülmelik'in valisi Haccac bin Yusuf, yalnız para ve ölçülere, vergi ve tarımın teşvikine ilişkin yasaları getirmekle kalmamış, nokta ve başka işaretlerin Kuranı Kerim'in metni üzerine, büyük dikkat harcanarak konulmasına ve yanlış okunmasının önüne geçilmesine de önayak olmuştur..Ancak
H. II. yüzyılda bu noktaların kullanılmasına karşı. çıkanlar da yok değildi. Sünni mezheplerden Maliki mezhebinin kurucusu olup M. Vll. yüzyılda ölen Malik bin Enes bunlardan
biriydi. Bununla birlikte kolay ve yanlışsız okuyabilme amacı bu çeşit tutuculukları, engelleri bir kenara itebilmiştir.
Görülüyor ki, doğru okunmasını sağlamak için olduğu halde, Kuran harflerinin işaretler ve noktalarla bezenmesine bile karşı çıkılmıştı. Şimdi ise o işaretlerin veya noktaların eksik olması durumunda Kuran'ın yayımlanmasına Mushafları İnceleme Kurulu izin vermemektedir
Sayfa 32 - Kırmızı Kedi Yayınları, 2. Baskı: 2018Kitabı okudu
Soruşturma Vll
1.
Kendinizi iyi bir dost olarak mı kabul edersiniz?
2.
Neyi ihanet sayarsınız:
a. bir başkası yaptığında mı? b. siz yaptığınızda mı?
3.
Bu günlerde kaç dostunuz var?
4.
Dostluğun süresini (sarsılmazlık), dostluğun bir değer ölçüsü olarak görüyor musunuz?
IV. Babanı ve anneni say (çünkü kendi çocuklarının da seni saymalarını istersin).
V. Öldürme (çünkü başkalarının seni öldürmesini istemezsin).
VI. Zina yapma (çünkü sen de aldatılmak istemezsin).
Vll. Hırsızlık yapma (çünkü sen de malının çalınmasını istemezsin).
Vlll. Komşuna karşı yalancı şahitlik yapma (çünkü onun da sana karşı yalancı şahitlik yapmasını istemezsin).
IX. Komşunun karısına göz dikme (çünkü onun da senin karına göz dikmesini istemezsin).
X. Komşunun malına göz dikme (çünkü onun da senin malına göz dikmesini istemezsin).
Vll. AMA TANRILAR ARASINDA YAŞAYAN PÜRÜZSÜZ iLAHi DOĞRUYA HAKKINI VERMEK iÇiN (PLATON'LA BiRLiKTE) YALAN DANSI YAPMALIYIZ YALAN Ki AŞAĞIDA HEM TRAJiK HEM HAŞiN ERKEKLERiN ARASINDA YAŞAR