Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Furkan Suresi.57: «Ben buna karşı sizden bir ecir değil, ancak rabbına bir yol tutmak istiyen kimseler istiyorum» de (Elmalılı Orjinal)
Rilke'nin mektuplarını okumuştum, bir mektubunda diyor ki: "Yaz yine de gelir; ama sabredenlere gelir. Önlerinde sonsuzluk varmış gibi tasalanmadan sessiz ve yürekleri geniş olanlara gelir. Ben bunu günden güne daha iyi anlıyorum, onu gönül borcu duyduğum acılar içinde öğreniyorum. Sabır her şeydir." Sabra gönlü açmak imkânlara açık olmaktır. Sabır, benim anladığım kadarıyla darlıktayken kendini tutmak, kendi nefsimize hâkim olmak, acıya katlanabilmek, savaşmamız gereken yerde kaçmamak, sır saklamak, dili kötü sözden korumak, öfkeye kapılmamaktır. İmanın bir yarısı sabır, diğer yarısı da şükürdür denir. Sabır, dili şikâyetten de korumaktır. Sabır aslında bir mayalanma sürecidir. Sabır, pasif bir şey gibi algılanıyor. Oysa bir toparlanma, kudret toplama, demlenme, mayalanma sürecidir.
Sayfa 175Kitabı okudu
Reklam
Dostoyevski'nin Anna Karenina incelemesi!
Başlangıçta çok beğendim; başımı kaldıramıyordum; ayrıntılarına kadar bayağı hoşlanmıştım; ancak bütününde ilgim azaldı. Bunu bir yerlerde okumuşum gibi gelmişti bana, evet, hâlâ belleklerde tazeliğini koruyan, Kont Tolstoy'un Çocukluk ve Delikanlılık, Savaş ve Barış adlı yapıtlarında da aynı hava vardı. Konusu farklı olmakla birlikte Rus
Sayfa 701 - 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712 Yapı Kredi Yayınları
Evlilik için sevgi deposunu dolu tutmanın, tıpkı uzun yolda arabanızın benzin deposunu dolu tutmak gibi olduğuna inanıyorum.
Bir dili öbür dillerden, bir ırkı öbür ırklardan üstün tutmak, ırkı islâmın üstüne çıkarmak, islâm mesajına kesinlikle aykırıdır. Kur'an ilân etmiştir, arabın arap olmayana, beyazın siyaha hiç bir üstünlüğü yoktur; üstünlük ancak Allah'a yakınlıktadır.
Şişş. Başımın arkasından geçirdiği şeritle gözlerimi bağlıyor. Aklıma güvenli kelimemiz günbatımı geliyor ama kendime saklıyorum. Bunu istiyorum. Hissetmek istiyorum ve gözlerim kapalıyken ne kadar zevk alacağımı görmek istiyorum. Şilte hareket edince onun yanımdan ayrıldığını anlıyorum. Alt dudağımı ısırıyorum ama inatla susuyorum.
Sayfa 160
Reklam
Sevgi deposunu dolu tutmak
Evlilik için sevgi deposunu dolu tutmanın, tıpkı uzun yolda arabanızın benzin deposunu dolu tutmak gibi olduğuna inanıyorum. Deposu boşaldığında arabanızı yürütemeyeceğiniz gibi evliliğiniz de boş bir sevgi deposuyla yürümez ama evliliğinizde bunun için ödeyeceğiniz bedel, uzun bir yol yürümekten daha ağır olacaktır.
Sayfa 25
NAAT
Dinleyin ey vakti duymak doruğuna varanlar Falları grafiklerde bakılanlar siz de işitin.. Külden martı doğuran odalıklar ve kahyalar kara pıhtılarıyla damgalanmış veznelerde dili şehvetsiz çilingirler, yaltak çerçiler celepler ki sıvışık, natırlar ki nadan ey hayat rengini sazendelik sanan yırtlaz kalabalık! Dinleyin bendeki kırgın
Sayfa 19 - Şule Yay. 3. Baskı, Ocak 2020
Lucienin kamı göğsüne yaslanmış, bacakları kollarının lam altından geçerek sırtına dolanmıştı. Ve ikisinin arasında kalçaları sıcak vajinasını karın kaslarına dayıyor, orgazm olmak için yanıp tutuşuyordu. Vücudunu öperek yukarı doğru çıkıyor, kadınının kontrolsüz seslerini dinliyordu. Kalbinin üzerine son bir öpücük kondurarak başını kaldırdı ve
Sayfa 93
Atalarım can vermiş toprağı birlik olup korumuşlardı.
Aynı dili konuştularsa bu rastlantı değildir. Bir arada yaşamaya başladılarsa bu zorunluluktan değildir. Korktukları için göçmezler, rahatlık için konmazlar. “Yurt” denildiği için yurt olmamıştır yaşadıkları topraklar. Çünkü yurt bulmak, yurt tutmak hiç kolay değildir. Emek ve alınteri ister. Kan vermek gerekir toprak yurt olsun diye. Toprağı yurt kılmak, bir düşün gerçekleşmesidir.
Reklam
İşin içine politika girmese, ırk hakkında politik bakımdan önem taşıyan hiçbir şeyin bilinmediğini söylemek yeterdi. Irklar arasında yaratılıştan gelen birtakım anlıksal ayrılıklar bulunduğu bir ihtimal olarak kabul edilebilir; ancak, bu ayrılıkların neler olduğunu henüz bilmiyoruz. Yetişkin bir insanda çevrenin etkileri kalıtsal etkileri maskeler. Ayrıca, çeşitli Avrupalılar arasındaki ırksal ayrılıklar, beyaz, sarı ve kara derili adamlar arasındaki ırksal ayrılıklardan daha belirsizdir; çeşitli modern Avrupa uluslarının kesinlikle birbirinden ayırt edilebilmesine yarayacak belirgin fiziksel özellikler yoktur, çünkü bu ulusların hepsi de çeşitli ırkların karışımından türemişlerdir. Anlıksal üstünlüğe gelince, her uygar ulus bu alanda kendisinin üstün olduğunu, görünüşte akla yakın nedenlere dayanarak savunabilir ki, bu da hiçbirinin savının geçerli olmadığını tanıtlar. Yahudilerin Almanlardan aşağı olması olanak dahilindedir, ama Almanların Yahudilerden aşağı olması da aynı derecede olanak dahilindedir. Darwin-taklidi anlaşılmaz bir dili bu soruna uygulamak baştan aşağı bilimdışı bir iştir. İlerde edineceğimiz bilgiler ne olursa olsun, şimdiki halde, bir ırkı başka bir ırktan üstün tutmak için hiçbir haklı neden gösterilemez.
“Seni istiyorum.” Başım salladı ve daha hızlı sürmeye başladı. Yol boyunca veya otele vardığımızda başka bir şey konuşmadık. Jax arabayı park etti, bir anahtar-kart vasıtasıyla binanın yan tarafından bir merkez avluya girdik. Yukarı çıkmak için bindiğimiz asansörde karşılıklı durduk ve saniyeler geçerken gözlerimiz birbirine
Sayfa 89
Tevhid Dili
Küfür elle tutmak, gözle görmek ister. Gâibe tahammül edemez. Ona "metafizik" der, "mistisizm" der, "aşkınlık der". Hep gördüğü, tuttuğu, duyumsadığı esastır. Halbuki mümin Gâib-i Mutlak olan Allah'ın kuludur. Mümin gaybi en iyi bilendir. Keşke bu gâib- hâzır râbıtasını düşünceye bilime sanata da yansıtabilseydik.
Sayfa 217 - Ketebe YayınlarıKitabı okuyor
"sürüyü kendinden uzakta tutmak istiyorsan, delinin teki gibi davranmalısın" Belki de haklıdır.
bilinçli olarak bu şekilde davrandığına ve insanları belli bir mesafede, kendi gövdelerinden uzakta tutmak için abartılı beden hareketlerine yöneldiklerine*
548 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.