Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Felsefe
… seçkin bir eyleminden ötürü yücelmiş insanların adlarını duyduğunuzda, yabancılarla karşılaşınca havlayan köpek-ler gibi havlıyorsunuz, zira kimsenin iyi görünmemesinin sizin için yararlı olduğunu düşünüyorsunuz, başkasının erdemi sizin tüm kusurlarınızı ayıplama anlamı taşıyor. Kıskançlık duyarak onların yüceliklerini kendi rezilliklerinizle kıyaslıyor ve kendinize ne büyük bir zarar vermeye kalkıştığınızı anlamıyorsunuz.
Sayfa 26 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
...insanlığın tamamı hoşnut, her zaman hoşnut, inatla hoşnut, sarsılmaz bir şekilde hoşnut, mutlu, minettar ve gururlu; dini ne olursa olsun ya da efendisi ister kaplan ister ev kedisi olsun. Gerçekleri mi dile getiriyorum? Öyle olduğunu biliyorsun. İnsanlık neşeli midir? Öyle olduğunu biliyorsun.
Sayfa 106Kitabı okudu
Reklam
Yaşadığımız şeyin hayat değil, sadece hayata benzer bir şey olduğunu, içinde yaşadığımız bolluk koşullarının bizi hayatı anlama olanağından yoksun bıraktığını ve hayatı anlamak için istisnaların yani biz hayat asalaklarının hayatını değil, hayatı yapan, basit, emekçi halkın hayatını ve onun bu hayata verdiği anlamı anlamak gerektiğini kabul edip bizim çevrenin hayatından elimi eteğimi çektim.
Beşiktan mezara kadar insanın yaptığı her şeyin ilk ve en önemli amacı tektir - kendi huzurunu ve manevi rahatlığını elde etmek.
Düșüncelerin değișimi; edebiyat, sanat ve felsefe alanlarında daha da hızlı tecrübe edilir. Romantizm, natüralizm, mistisizm gibi akımlar birbiri ardına ortaya gikip tarihe karışırken bir gün önce alkışlanan bir sanatçı yahut yazar, ertesi gün șiddetle hor görülür.
Sayfa 119
Kur'an mealinin yanına Kitabı Mukaddesi, tefsirlerin yanına Hıristiyanlığın, Yahudiliğin gelişim tarihlerini, bu dinlerin kültür ve edebiyat ve felsefe tarih­ lerini koydu. "Her şeyi tersi ile bilmek, eksiksiz bir bilgidir" dedi.
Reklam
İnanç yaşama gücüdür. Eğer insan yaşıyorsa herhangi bir şeye de inanıyordur. Bir şeyler için yaşaması gerektiğine inanmasaydı yaşamazdı. Eğer sonu olan şeylerin aldatıcı olduğunu görmüyor ve anlamıyorsa sonu olan bu şeye inanır; eğer sonu olanın aldatıcı olduğunu anlıyorsa, sonsuz olana inanmak zorundadır. İnançsız yaşamak mümkün değildir.
AKIL, ERDEMLER VE FELSEFENİN DOĞASI
“… hiçbir kıymeti olmayan eleştirilerden ancak hiçbir kıymeti olmayan safsatalar çıkar. Çünkü en başarılı eleştiri bile sıfırdan bir şey üretmekten daha kolaydır ve kendi fikirlerinizi bazı temellere oturtup -veya temeller üretip- ortaya koymak zordur; saçmalıyor olsanız bile bunu yapmak zordur. Ama temenniler herkeste vardır ve bu yüzden herkes şikayet edebilir. Şikayet etmek yerine üretmek yani yolun üzerindeki tek bir taşı bile kaldırıp kenara koymak ise büyük bir gayret ister. Ne var ki, yol başkaları tarafından temizlendikten sonra temizleyenleri unutup rahatlıkla yürümeye başladığınızda kendinizi “kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan yürüyebiliyor” zannedersiniz. Halbuki her adımınız siz daha doğmadan önce “fikir üretmeye” cesaret edebilen cesurlara aittir ve bu edebiyat yolunda da felsefe yolunda da bilim yolunda da böyledir.”
Sayfa 250 - Mitra Yayınları
Müslümanlar felsefe dersine şu öğretiyle başlıyorlar: Tersi söylenmeyecek hiçbir şey yoktur. Ve böylece her iddiaya zıt bir düşünce bulmak ve dile getirmekle görevlendirerek gençliğin aklını çalıştırıyorlar. Bu sayede büyük bir düşünce ve konuşma becerisine ulaşıyor olmalılar.
Sayfa 249 - Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıKitabı okuyor
İyi bir rüzgâr mı? Ah, ancak nereye gittiğini bilen, bilir hangi rüzgârın iyi ve uygun rüzgâr olduğunu.
Sayfa 227 - İş BankasıKitabı okudu
Reklam
Kırk yaşımdayken oldu bütün bunlar. Şimdi çok geride kaldılar ve acaba gerçekten öyle mi?
Dünya Görüşüne Metodolojik Bir Yaklaşım
Epikouros Dünya'nın ve insanların, dünyada kapladığı yerin felsefi yorumunu sunar; ona göre bu yer eksiksiz olmalı ve istikrarlı, mutlu bir hayata erişmeyi amaçlamalıdır. Epikouros'un metodolojik yaklaşımı temelde tecrübidir; Kuşkucuların duyumlarımızın gerçeklik konusunda faydalı bilgiler sunma yetisine dair şüphelerini reddeder ve tüm duyumların Dünya'nın gerçekte nasıl olduğunun en doğru tasviri olduğu konusunda ısrar eder.
EPİKOUROSÇULUK, James Warren: Kaynaklar ve Belgeler:
Epikouros'un hayatına ve kişiliğine dair birçok ayrıntıyı, müritleri tarafından muhafaza edilmiş mektupları ve felsefi eserleri sayesinde biliyoruz. Bu eserler, Diogenes Laertios'a ait Ünlü Filozofların Yaşamları ve Öğretileri gibi eserlere dahil olmaları veya MS 79'da Vezüv yanardağının patlamasıyla Herculaneum'da bulunan ve sayısız eser arasında Epikouros'un metinlerini de içeren zengin bir kütüphanenin lavların altında muhafaza edilmiş olması gibi tesadüfi nedenlerle günümüze ulaşabilmiştir. Lucretius'un muhtemelen MÖ I. yüzyılda yazdığı De rerum natura (Nesnelerin Doğası Üzerine) adlı, heksametron (altılı ölçü) veznindeki Latince şiir de Epikouros'un eserlerini Roma halkına tanıtmayı amaçlar: Lucretius'un Latin edebiyatı üzerinde kayda değer bir etkisi olduğu gibi (Vergilius'u düşünmek yeterli olacaktır) bu şiir de Epikouros'un doğa felsefesini ve Hellenistik çağda Roma'da nasıl karşılandığını anlamamız açısından önemli bir rol oynamıştır.
bu kitaplardan şunu öğrendim ki kötü eserin ayırıcı özelliği çok mantıki oluşudur. Adi felsefe, adi edebiyat, adi tiyatro ve sinema ne derse desin, hakiki hayatın mantık dediğimiz şeyle hiçbir alışverişi yoktur.
Sayfa 61
Halkların yapısı değişkendir ve onları bir şeye inandırmak kolaydır, ama o inancı sürdürmelerini sağlamak zordur; bu yüzden de, artık inanmadiklarında, onları zorla inandırabilecek bir düzenlemeye gidilmiş olması gerekir.
Sayfa 57
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.