Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İslam Kadınlarına Muhadderelik Müstehaptır
‎‫با نساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنْ كَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاء Ey Peygamberlerin kadınları siz, ale'l-umum‬‎ kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Sizde diğer kadınlarda bulunmayan sıfatlar var: Peygamberler'in, en hayırlısının zevceleri ve bütün mü'minlerin anaları olmak vasıflarını haizsiniz. ‎‫ان اتَّقَيْتُن‬‎ Eğer korunursanız, bu
Sayfa 325 - 6.cild 33/32-34 tefsiriKitabı okuyor
Hadis-i Şerifte :
"Dünyada bedenlerini hakkıyla örtmeyecek şekilde giyinen kadınlar ahirette çıplak kalırlar."
Reklam
BEYAZ LÂLE Hudutta bozulan ordu iki günden beri Serez’den geçiyordu. Hava serin ve güzeldi. Ilık bir sonbahar güneşi, boş, çimensiz tarlaları, üzerinde henüz taze ve korkak izler duran geniş yolları parlatıyordu. Bu gelenler, gidenlere hiç benzemiyorlardı. Bunlar adeta ürkütülmüş bir hayvan sürüsüydü. Hepsinin tıraşları uzamış, yüzleri pis ve
Kabuk yumuşadığında, öz de çürümektedir.
Sözlerine baksanız, İslâm'a karşı değillerdir. Modernler olarak, her dinin yaşama hakkını tanır, her dinin mensubunun da dinini yaşama hakkına anayasal garanti isterler. Bu arada, İslâm da varolsun istemektedirler. Ama ufacık bir ricaları vardır: İslâm varolsun; ama daha 'ılımlı ve modern değerlerle 'uyumlu' hale gelsin. Yumuşasın. Sert bir kabuk gibi 1400 senedir öylece duran cihad gibi, tesettür gibi emirlerinden; faize, içkiye, domuz etine dair yasaklarından kendini soyutlasın.
Sayfa 105 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Müfessirinin nakline göre,
Cahiliyye kadınları da hiç baş örtüsü kullanmaz değillerdi. Fakat yalnız eserlerine bağlar ve gerdanlıkları münkeşif olurdu, zinetleri görünürdü. Demek ki son zamanlarda (asrımızda) asrilik sayılan kerden kuşalık böyle eski bir cahiliyyet şıarı idi.
Aynı çatı inanca, İslam inancına sahip olup da kendi mensup olduğumuz mezhepten olmayan insanları doğrudan "öteki" olarak algılamamız aslında dini değil, siyasi bir meseledir. Aynı otomatik etiketleme sistemi, cemaatlerden mahallelere kadar inebilir. Bunların tamamının kökeninde İslam'ın temel kaynaklarındaki bilgiler değil, geçmiş zamanın siyasi tercih ve ekollerinin etkisi vardır. Bakarsanız hepsi İslam, hepsi Müslüman'dır fakat birisine göre yek diğeri şaşkın, sapkın, gafil yahut cahildir. İbadetlerimizde benimsediğimiz usuller, giydiğimiz esvap, tesettür anlayışımız, okuduğumuz virdler. .. Hemen hepsi, siyasi geçmişin izlerini taşır.
Sayfa 73 - Tuti KitapKitabı okudu
Reklam
Evleneceğimiz Hanımı Belirlerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
1. Kanaatimizce evlilikte ana mesele uyumdur. Bu da zihin ve hayat tarzında ortaya çıkar. Özellikle hanımefendilerin uysallığı, evliliğin yürümesi için önemlidir. İnsanların ne dediğine değil de eşiyle İslam standartlarına göre yaşam ölçüsü belirlemeyi karakter edinenlerin uyumu daha rahat olur. Ayrıca hanım adayının ailesi ile uyumlu olmak, bu konudaki en kritik başlıklardan biridir. Geçimli olmayı öncelemenizi tavsiye ederiz. 2. Bunun dışındakiler tamamen sizin arzunuza kalmıştır. Örneğin Allah katında haramlardan kaçınan ve farz ibadetleri yerine getiren bir hanım takva seviyesindedir. Nafile ibadet, İslam’ın kişiden kişiye ve şartlara göre değişkenlik gösteren kısmıdır. İnsan, kendi nasılsa eş adayından ona göre beklenti içinde olmalıdır. 3. Tesettür, Allah’ın emrettiği tesettür ise renge takılmak çocukluk olur ancak yine bu da kişinin zevkine kalmış bir meseledir. Kıyafet yerine kafa yapısına odaklanmak daha doğru olandır. 4. Bir hanımdan aynı anda onlarca kabiliyet beklemek makul değildir. İnsan robot olamaz. Hanımın becerikli olduğu işler vardır, zorlanacağı durumlar vardır. Bunlar ise zaman içinde ortaya çıkar. 5. Hanımınızı nerede görmek istediğinize göre de çalışan/çalışmayan tercihini yapabilirsiniz. Çalışmanın niteliği ve gerekliliği elbette ki kararı etkiler ama bu tamamen sizin eşinizi görmek istediğiniz yerle ilgilidir. 6. Anne babanızın rızası olan evliliğe şartlanın. Yoksa bereketi eksik olur. Tabii ki onların üstünde Rabbinizin olduğunu unutmayın. Dua ile Allah’tan yardım dileyin. Allah sizleri umduğunuzdan daha iyileri ile karşılaştırsın.
50 ₺ deki Fatma Aliye, Ahmet Cevdet paşanın kızı imiş.
Bilindiği gibi bugün 50 Liralık banknotların Fatma Aliye Hanım'ın resmi bulunmaktadır.İslâm'a bağlı, dindar, üstelik tesettür konusunda son derece hassas bir , bir İslâm kadınının, aileye özel hususi başı açık umumi hale getirerek paranın üstüne basmak da hakikaten başka bir gafletin ürünüdür.
Sayfa 107Kitabı okudu
Zamanımızda başta İstanbul olmak üzere, memleketimizin birçok yerlerinden şuurlu İslâm hanımları tekrar çarşafa dönmüs bulunmaktadır. Onları daha ziyade İstanbul'un Fatih Çarşamba semtinde görebilirsiniz. Kendilerini tebrik eder, diĝer şuurlu Müslüman hanımların da, en uygun tesettür vasıtası olan çarşafa dönmelerini tavsiye ederiz. İslâm kadınlarını çarşaf giymeye teşvik eden ve müessir nasihatleri ile muhadderat-ı İslâmiyeyi tenvir ve irşad buyuran muhterem Hocaefendiyi ve talebelerini bu münasebetle şükranla anar, Cenâb-ı Hakk'tan hayırlı muvaffakiyet ve fütuhatlar niyaz ederim.
Sayfa 161Kitabı okudu
"İnsanlar arasında fuhuşun ortadan kaldırılması, hudûd, ta'zirat ve tesettür ile değildir. Ancak ilim, terbiye ve ahlâkı temizleme ile olabilir." diye ortaya atılan itiraza cevap olmak üzere deriz ki: Fuhuş vesile ve fırsatları olan şeyleri, medeniyeti tamamlayıcılar ve bütünleyiciler adını vererek destekleyen bugünkü medeniyetin aşılamış olduğu ve halen içinde bulunduğumuz ahlâk ve umumi terbiye, insan fertleri arasında fuhuşun kaldırılmasını ve yok edilmesini değil, yayılmasını ve umumu kaplamasını gerektirir ve gerektiriyor da. Zaten insan kalblerine Allah korkusunu koyamıyan her çeşit ilim ve terbiye, insan fertlerini fenalıklardan yasaklayacak olan faziletli ahlakı meydana getiremez. Gerçekten kalblere Allah korkusunu yerleştiren İslâm terbiyesi, dini ahlâk, insanlar arasında fuhuşun ortadan kaldırılması ve bozgunculuğun atılması için biricik amil olabilse de, insan yaratılışında olan gadab (hiddet, kızgınlık) kuvveti ile şehevi kuvveti, her insanda itidal sınırına getirip dâima o durumda bulundurmanın imkânı olamıyacağından, her ferdin ahlâkını temizleyip, arıtması mümkün değildir ki, yalnız bu vâsıta ile bütün insan fertleri arasında fuhuş ve fesat ortadan kaldırılabilsin. Evet ahlâkı tasfiye de, fuhuşun yok edilmesi için bir yoldur. Fakat o, faziletle vasıflanmış olanlara mahsustur.
Sayfa 117Kitabı okudu
Reklam
Kadının hakkını alması davasını, İslam'ın özü­ne dönme çağrısıyla birleştiren Fatma Aliye'nin düşünsel üretiminin istisnai bir önemi vardır. Zaten Geç Osmanlı döneminin kadın düşünürleri arasın­da müstesna şahsiyetlerdendir Fatma Aliye (Topuz, 1862-1936). 1888'de, yaptığı bir çeviriye "Bir kadın" imzasını koyması, skandala
Sayfa 744 - İletişim Yayıncılık
Tesettür risalesi
Kadın ve erkek ortasında gayet esaslı ve şiddetli münasebet, muhabbet ve alâka, yalnız dünyevî hayatın ihtiyacından ileri gelmiyor. Evet, bir kadın, kocasına yalnız hayat-ı dünyeviyeye mahsus bir refika-i hayat değildir. Belki hayat-ı ebediyede dahi bir refika-i hayattır. Madem hayat-ı ebediyede dahi kocasına refika-i hayattır; elbette, ebedî arkadaşı ve dostu olan kocasının nazarından gayrı, başkasının nazarını kendi mehâsinine celb etmemek ve onu darıltmamak ve kıskandırmamak lâzım gelir. Madem mü’min olan kocası, sırr-ı imana binaen, onunla alâkası hayat-ı dünyeviyeye münhasır ve yalnız hayvânî ve güzellik vaktine mahsus, muvakkat bir muhabbet değil, belki hayat-ı ebediyede dahi bir refika-i hayat noktasında esaslı ve ciddî bir muhabbetle, bir hürmetle alâkadardır. Hem yalnız gençliğinde ve güzellik zamanında değil, belki ihtiyarlık ve çirkinlik vaktinde dahi o ciddî hürmet ve muhabbeti taşıyor. Elbette ona mukabil, o da kendi mehâsinini onun nazarına tahsis ve muhabbetini ona hasretmesi, mukteza-yı insaniyettir. Yoksa pek az kazanır, fakat pek çok kaybeder.
Parıltılı bir makyajla çekiciliği arttırılmış güzel bir yüzle alımlı bakışları çevreleyen eşarp reklamının da, podyumda alımlı yürüyüşleriyle insanın başını döndüren mankenlerin tesettür giysilerinin de topluma, özellikle de kadınlara verdiği mesaj, artık, "Bunları Allah'ın emri olduğu için giyinin." değil. "Bunları İslam adına, şeriat yolundaki mücadelemizi bayraklaştırmak için giyinin." hiç değil. "Bunları güzel olmak, güzel görünmek, güzelliğinizle (erkekleri) etkilemek için giyinin." mesajı esas verilen. "Tesettür, emirdir." denilen devrin kapandığı, "Tesettür, güzeldir." denilen günlerin belirdiği bir dönem açılıyor önümüzde.
748 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.