Edebî eserlerde çok önemli bir fonksiyon üstlenen ve eserin diğer unsurlarını çevresinde toplayan olay zincirinin şekli, başlangıç ve bitiş noktasının diğer vak’a zincirleri ile olan ilişkisi, büyük ölçüde bakış açısı ile ilintilidir. “Bakış açısı anlatma esasına bağlı metinlerde vak’a zincirinin ve bu zincirin meydana gelmesinde kullanılan mekân, zaman ve şahıs kadrosu gibi unsurların kim tarafından görüldüğü, idrak edildiği ve kim tarafından kime nakledilmekte olduğu sorularına verilen cevaptan başka bir şey değildir.” (Boynukara, 1997: 14) Olay örgüsünü oluşturan kahramanların yaratılışı ve tanıtılması, vak’a zincirinin meydana geldiği mekânların tasviri, belirlenen bakış açısı ile okuyucuya aktarılır.
İntibah romanı, her şeyi bilen ilahi/hâkim bakış açısına sahip yazar anlatıcı ile kaleme alınır. Olayların dışında durarak, fiilen olaylar içerisinde yer almayan anlatıcı, gören konumunda yer alır. Olayları belirli bir uzaklıkta takip eden üçüncü tekil şahıs anlatıcı, okuyucunun eserle baş başa kalmasını sağlar. “Hâkim anlatıcı, olayları üstten izleyerek özellikle başkişinin ve çevresindeki kişilerin düşüncelerini ve duygu dünyalarını açıklar. Üçüncü tekil şahıs tarafından aktarılan olay örgüsünde okur, olayların