Karaca demir

Karaca demir
@Fetish
Türk Romanı Kitaplığı
1. İntibah - Namık Kemal 2. Felatun Bey ile Rakım Efendi - Ahmet Mithat 3. Araba Sevdası - Recaizade Mahmut Ekrem 4. Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat - Şemsettin Sami 5. Turfanda mı Yoksa Turfa mı ? - Mizancı Murad 6. Sergüzeşt - Samipaşazade Sezai 7. Zehra - Nabizade Nazım 8. Udî - Fatma Aliye 9. Âmâk-ı Hayal - Filibeli Ahmet Hilmi 10. Mürebbiye - Hüseyin Rahmi Gürpınar 11. Küçük Paşa - Ebubekir Hazım Tepeyran 12. Aşk-ı Memnu - Halit Ziya Uşaklıgil 13. Eylül - Mehmet Rauf 14. Zavallı Necdet - Safvet Nezihi 15. Sinekli Bakkal - Halide Edip Adıvar 16.
Sayfa 452·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam
İLBER HOCANIN TAVSİYE ETTİĞİ 25 KİTAP
1.Osmanlı İmparatorluğu (Halil İnalcık) 2. Batı-Doğu Divanı ( Johann Wolfgang von Goethe) 3. Hafız Divanı 4. İnce Memed ( Yaşar Kemal) 5. Fuzuli Divanı 6. Timurlenk 7. İslam Uygarlıkları Tarihi ( Corci Zeydan) 8. Bir Orta-doğu Tarihçisinin Notları ( Bernard Lewis) 9.Savaş ve Barış ( Lev Nikolayeviç Tolstoy) 10. Kral Lear ( William Shakesper) 11. Yüzbaşının Kızı ( Aleksandr Sergeyeviç Puşkin) 12.Vanya Dağı ( A. Pavlavic Çehov) 13. Madame Bovary( Gustave Flaubert) 14.Savaş Günlükleri 15. Semerkant ( Amin Maalouf) 16. Puslu Kıtalar Atlası ( Ihsan Oktay Anar) 17. Milli Mücadele Başlarken ( Tayyip Gökbilgin ) 18.Suyu Arayan Adam( Şevket Süreyya Aydemir ) 19.Yeniçeriler ( Resad Ekrem Koçu) 20.Yavuz Sultan Selim ( Feridun Emecen) 21.Devleti Aliyye ( Halil İnalcık) 22.Sultan Alp Arslan ( Cihan Piyadeoğlu) 23. Hüsran ( Şadi Sirazi) 24.Karamazov Kardeşler ( Dostoyevski ) 25.Kambur ( Şule Gürbüz )
9/10
·223 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Aralık 2020 13:46
Merhabalar Mustafa Kemal Atatürk’ün tavsiye ettiği ve okul müfredatına alınmasını istediği kıymetli bir eser. Öyle bir ülke düşünün ki ; Eğitim, sağlık,ekonomi vs. her alanda çağın gerisinde kalmış. İşte çaresizliklerle boğuşan ülkenin adı Finlandiya. Ne kadar çaresizliklerle boğuşmuş olsalarda en büyük değişime de kucak açan yine Finlandiya olmuştur. • Bir ülke küllerinden nasıl doğabileceğini, •Gelişmişlik düzeyini sıfır noktasından alıp zirveye nasıl taşınabileceğini, •Bireysel menfaatten uzaklaşıp, toplum yararını gözettiğimizde neler olabileceğini... Bize en iyi anlatan bu eser: Beyaz Zambaklar Ülkesinde’dir. ️Bizlere bataklıklar ülkesinden bir orman yaratmanın sürecini gözler önüne seren bu kitapta; Fin halkının inanmışlığıyla, fedakarlıklarıyla ve çabalarıyla ülkesini geliştirmesine şahit oluyoruz. •Fin halkı bireysel menfaatinden uzaklaşıp, toplumu nasıl yeşertebiliriz gözüyle yola çıkmasalardı, yeterince empati kurmasalardı, eğitime inanmasalardı ... Sizce gelişmiş ülkeleri en zirvesine yerleşirler miydi ? ️Şunu bilmeliyiz ki, ~Şartlar ne kadar kötü olursa olsun eğitimin aşamayacağı bir engel yoktur.Bireyler milletinin yararını düşünüp yola çıkarlarsa; emin olun ki, bu yolda güçlenerek devam ederler. Bu yolun sonu ise ZAFERdir. Bizler yeterince inanırsak, Her şeyle başa çıkabiliriz ve bataklıklarımızı ormana dönüştürebiliriz. Herkesin hayatta bir kez bile olsa okuması gerekli bir eserdir. Şimdiden sizlere keyifli okumalar....
Eğitim
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · İstek Yayınevi · 2018124,8bin okunma
HABERİNİZ VAR MI
9/10
·372 syf.··
2019 21. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 13 Mart 2019 22:39
YouTube kitap kanalımda Kardeşini Doğurmak kitabını yorumladım: ytbe.one/XvACJzZtwCM "Yetiştirdiğin ağacın meyvesini ilk sen yemez misin?" Ensest suçunu kabul eden bir "baba"(!) Uzun zamandır kurgu romanların arasında kaybolmamla birlikte oluşan rahatlığımı bozabilecek ve beni içindeki saf gerçeklerle rahatsız edebilecek bir kitap arıyordum. Kardeşini Doğurmak kitabı doğru bir seçimdi. Peki, neden bazı gerçeklerden rahatsız olmalıyız? Marcel Proust'un düşüncesine göre, merakımızın tam olarak uyanması için bir rahatsızlık duyuyor olmamız gerekiyor. Ray Bradbury, rahat bırakılmamıza gerek olmadığını, bazı gerçeklere kayıtsız kalmamak için arada sırada rahatsız edilmemiz gerektiğini belirtiyor. Sabahattin Ali ise dünyada rahat yaşamanın aptalca olduğunu, aptal olmaktansa biraz daha rahatsız yaşamanın daha gerekli olduğunu savunuyor. Buraya başka sevdiğim yazarların da rahatsızlık hakkındaki düşüncelerini yazabilirdim ama şimdilik bu kadarı yeterli. Bir soru sorarak başlayayım. Bu yazıyı okuyan kadınlardan kendi kardeşini doğuran var mı? Aramızda böyle bir kişinin olduğunu hiç sanmıyorum. Peki bu durumda kalmış biri, hiçbiri, binlercesi için ne kadar oranda bir empati duygusuna sahip olabiliriz? Merakımızın tam olarak uyanması için artık bir rahatsızlık duyuyor olmamız gerekmez mi rahatça yaşayıp gülüp geçtiğimiz gerçeklere karşı? Türkiye'deki ve belki de mahallemizdeki komşumuza kadar inmiş olma ihtimali olan ensest gerçeği hakkında nelerden haberimiz var? Ensest: Başta aile içi olmak üzere her türden gayrimeşru cinsel ilişkiyi ifade eder. 1,5 aylık bir çocuğun cinsel istismar sonucu bağırsakları patlayarak öldüğünden haberiniz var
Eğitim
Kardeşini DoğurmakBüşra Sanay · Doğan Kitap · 20188bin okunma
"Dün komşumuz açlıktan öldü, bugün cenazesinde kurban kestiler."
Reklam