Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Aktör ve aktris dedi içinden, iki taraf da karşılıklı oynuyor, ama kimse kimseyi aldatmıyor."
Alafranga İhtiyar
“ Hakikat ile oyun arasındaki hat pek dardır ve herkes biraz aktördür. Hayatın bir hakikat olduğunu kabul etmekle beraber, biraz da oyun olduğunu addederseniz ve bu oyuna bir aktör olarak katılmaya gayret ederseniz, hayatın hakikatindeki derinliğini daha çok hissedersiniz. Çünkü her rol başka bir hüviyettir ve sadece bir hüviyetle sınırlandırılmış hayatımızı zenginleştirmenin bir yolu da budur. Bunu illâ yapın diyerek haddimi aşacak değilim ama, içinizdeki nehirlere barikat kurmayın, bırakın aksın, lâzım geliyorsa taşsın.”
Sayfa 168Kitabı okudu
Reklam
Ölümün karşısında, ne yapsak, muvaffak olmuş bir aktörden farkımız olmayacak. O kadar, muvaffak olmuş bir aktör.
Sayfa 11 - SemaverKitabı okudu
Eğitimci öncelikle ders vereceği konuyu çok iyi bilmelidir. İkincisi, çocuğu heyecanlandırabilecek yeteneğe sahip olmalıdır. Ben meslektaşlarıma hep söylüyorum: her profesör yarı yarıya aktör olmak zorundadır.
16. yüzyıl Osmanlı gücünün yönlendirici siyasî aktör olarak öne çıktığı bir dönemdi. Bu yüzyıla damgasını vuran şahıs ise 46 yıllık saltanatı ile Kanunî Sultan Süleyman'dı.
❝ İlim Rahattan Fedakarlık İster..
Üzücüdür ki bugün öğrenciler arasında zihni tembellik yaygınlaşmıştır. Rahatı ve eğlenceyi, ciddiyet ve istikrarlı çalışmaya tercih etmektedirler. Rahat içinde yaşamak, lüzumsuz işlerle uğraşmak onlar için yaşamın gayelerinden biri olmuştur. Onların hedefleri nefsin arzularını temin etmektir. Derse ve ilim tahsiline vakitleri kalmamıştır.
Sayfa 96 - Otto YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bu hayatımızı bir film perdesinde izlemek gibidir. Dünya olarak adlandırdığımız bu sahnede, bedeniniz ve ak­lınız çevrenizdeki varlıkların bedenleri ve akıllarıyla etkile­şim içine girer. Bu muazzam kozmik oyunda bir aktör ola­rak siz kendi kısmınızı canlandırırsınız. Fakat gerçekte siz Bilinçli-farkındalıksınız. Bu yüzden oyunda olup bitenleri herhangi bir korku ya da arzu duymadan sizin duygusal iniş çıkışlardan zarar görmenize neden olabilecek bir deve­ran olmaksızın izleyebilirsiniz.
Burada benimsenen yaklaşım, tersine, psikopatoloji ya da "hastalık" modelinin çok sınırlı bir açıklama sağladığını; "hastalık" üzerinde yoğunlaşmanın cinsel şiddeti kültürel faktörlere bağlayan zengin kanıtları ve tecavüzün de tüm davranışlar gibi öğrenilmiş, aktör açısından belli bir amaca hizmet eden bir davranış olduğu gerçeğini gözardı ettiğini ileri sürmektedir. Bu yaklaşım değişikliği önemlidir; çünkü hastalık modeli cinsel şiddete genel bir açıklama getirme çabalarını geciktirmiş ve sonunda tecavüzü ortadan kaldırılması gereken bir "erkek sorunu" olarak görmek gerekirken, kaçınılması gereken bir "kadın sorunu" olarak görülmesine yol açmıştır.
* Çiçero'nun muasırlarından aktör Q. Roscius senede 45.000 lira ücret alırdı. Zamanımızın en meşhur tiyatro sanatkarları bile böyle bir meblağı istihfaf edemezler. Milat'tan üç asır kadar evvel Atina'da oynayan aktör Amoibeus her sahneye çıkışı için bir Talent, yani bizim paramızla 2357 lira alırdı.
Sevme Sanatı
Sevgnin bir aktivite olduğunu söylersek, "aktivite" kelimesinin belirsiz anlamında yatan güçlükle karşılaşırız. "Akivite" kelimesinin çağdaş kullanımı, genel olarak varolan durumda enerji harcayarak bir değişiklik yapma eylemini içermektedir. Bu nedenle bir insan iş yaparsa, tıp okur, fabrikada çalışır, masa
Sayfa 21 - Say yayınlarıKitabı okuyor
Reklam
"Bir aktörün en zor sahnesinin kendi memleketi olduğu söylenmiyor mu? Anne, baba, kardeşler, eş ve çocukların olduğu bir odada en ünlü aktör bile tereddüt yaşamaz mı?"
Hayat seni istediği kadar ürkütsün, canını yaksın , en yakınların çirkin maskeler taksınlar… Hayat bu, de kendi kendine, ikinci kez çağırılmayacağım bir oyun, bir zevkler ve acılar oyunu, bir inançlar ve aldatmalar oyunu, bir maskeler oyunu, bir aktör ve bir gözlemci olarak sonuna kadar oyna, gözlemcilik daha iyidir, ne zaman istersen birakabilirsin.
Sayfa 151Kitabı okudu
...Gözünü kırpmadan ölümün karşısına çıkabilmek için şu veya bu şekilde bir inandırma gereklidir. Ne zaman ki kişi kendisini sahnede rol yapan bir aktör (yani, gerçek olmayan kişi) gibi görürse ancak o zaman ölüm gerçekliğini kaybeder ve bir inandırma hareketi olur. Başarılı bir liderin en önemli yeteneklerinden biri, taraftarlarına muhteşem bir görev yaptıkları hayalini yaratmak yoluyla, ölmenin ve öldürmenin acı gerçeğini maskelemektir...
Sayfa 99 - İnkılâp KitabeviKitabı okudu
Yakın zamanda daha kaba ve etik olmayan bir sahtekarlık ortaya çıktı. Reklam yapımcıları artık ger­çek kişilerin tavsiyelerine yer vermeye başladılar. Sıradan insan gibi, yapılan röportaja hazırlıksız katılan aktörler işe almaya baş­ladılar. Bu "hazırlıksız röportajların" ne kadar belli olduğuna ina­namazsınız. Ortam belli bir şekilde sahne, katılımcılar bariz aktör ve konuşmaların hepsinin önceden yazıldığı son derece belli.
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.