Yanlış Batılılaşma fesadının imgeleri, kadının orospulaşması üzerinden hayal edilecektir. Kadını fitne kaynağı olarak gören geleneksel fetva, modern zamanlara intikal eder böylece. Fitne 'beklentisi', çocuk-kadın imgesiyle göreceleşir. Kadın, illa habisliğinden değil, fıtratındaki çocuksuluğundan ötürü tekinsizdir buna göre. Arap İslamcı Mehmed Ferid Vecdi, 1907'de bizzat Mehmet Akifin çevirdiği Müslüman Kadını kitabında kadınları çocuklara benzetmişti. "Müfrit hassasiyet"le maluldüler, duygularının esiriydiler, teessüre yatkındılar. (Abdülgani Seni adlı yazar, kadınlara boşanma hakkı tanınmamasını, bu duygusal güvenilmezliklerine bağlar.) Bu imge çoğaltılacak; kadınların hoşgörüyle karışık methedilmesi de, onlara hasredilen şefkat, merhamet, mürüvvet, diğerkamlık gibi olumlu duygulara emanet edilecektir. Şair Nigar'ın bu duygular listesine "hüzünlü"yü de katması, hüzünlüdür. Kadın yazarlar, genellikle, duygusal 'üstünlük' tezini üstlenmekte beis görmezler.
Sayfa 744 - İletişim Yayıncılık