Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Eğer direnişe silahla destek olamazsam ;kalemim ve mürekkebim direniş ve mukâvemet yolunda silahımdır."
Sayfa 147 - Ekin YayınlarıKitabı okudu
Hayatta kendisini düşüncesizce kabul ettirmeye alışmış ve gerçek başarıdan şımarmış olan bu kendi kendini yetiştirmiş adam, üstünlük duygusuna öyle alışmıştı ki karşılaştığı her direniş ona münasebetsiz bir isyan ve neredeyse bir hakaret gibi geliyordu.
Sayfa 23 - Olimpos yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Anarşizm, Antik Yunancada "an"(-sız) olumsuzluk eki ve archos "yönetici" sözcüklerinden türetilmiştir, yöneticisiz anla- mına gelir. Toplumsal otoritenin, tahakkümün, gücün ve hiyerar- şinin tüm biçimlerini bertaraf etmeyi savunan çeşitli politik fel- sefeleri ve toplumsal hareketleri tanımlar. Anarşizm, her koşulda her türlü
Sayfa 169 - MetisKitabı okudu
Genç ve güzel kadınların Almanlarca götürüldüğünü biliyordu, onların kerhaneleri gönüllülerle çalışmıyordu ne de olsa. Buraların, Polonya'dan Slovenya'ya kadar her yerden toplanmış, dehşet ve azap dolu kızlarla dolu olduğunu biliyordu, Nazilerin ilk direniş ya da hastalık belirtisinde onları vurduğunu da.
Direniş Zayiatı
Bütün vedalar birer devrimdir aslında geride kalana, Kırılan kalpler direniş zayiatı diye geçer tutanaklara. Göze göz, ve kalp kalbe bir direniş ayrılıklara…
Sayfa 97
Ermeniler, Hamamdan çıkıp evlerine doğru gitmek isteyen kadınları durdurup, tarihi kayıtlara göre; "Burası artık Türklerin değil Fransız memleketinde peçeli gezilmez" diyerek "peçelerini kaldırıp zorla ilişmek isterler." Olaylara yakındaki bir kahveden Müslümanlar müdahale ederler. Fransız üniforması giymiş olan Ermenilere nasihatlar edilip yollarına gitmeleri söylenir ama onlar ısrar ederler, kadınları bırakmazlar müdahale edenlere dipçiklerle vururlar çatışma çıkınca da Çakmakçı Sait ve Gaffar Osman dipçik ve kurşunla yaralanır. Bunları izlemekte olan Sütçü İmam ismi ile bilinen Cami müezzini evinden getirdiği Karadağ marka, patladığında büyük gürültü çıkaran tabancasıyla kadınlara musallat olan Ermeniyi vurur. ... Bu olay bahane edilerek halkın elindeki silahlar toplanmaya başlayacak, gizlenen Sütçü İmam'ın dayısının oğlu Tüyeklioğlu Kadir, burnu ve kulakları kesilip işkence edilerek öldürülecek... Ama, bunların tümü Sütçü İmam'ın Müslüman ruhundan şekillenip fırlayan o ilk kurşunun sağladığı, aynı anlamdaki direniş, örgütlenme ve silahlı mücadele ile yok edilecek; Fransızlar ağır kayıplar vererek 12 Şubat 1922'de şehirden kaçmak zorunda kalacaklardır.
Sayfa 79
Reklam
"Müslümanlara cihad, direniş ve infak vaciptir."
Sayfa 122Kitabı okudu
Aragon'un Elsa'yla karşılaşması ise, şairin yalnızca yaşamını değiştirmekle kalmamış, 20. yy yazınının en güzel sayfalarının doğmasına da neden olmuştur. Bunun da ötesinde, Aragon'un Elsa sevdası çağımızda bir efsane olmuştur. Elsa şiirleri, öylesine güzel aşk şiirleri olduğu kadar yurt şiirleridir de. Direniş yıllarının Elsa'sı Fransa'dır.
Sayfa 13 - Önsöz - Bahadır GülmezKitabı okuyor
Aragon'un yaşamı aslında ardı ardına gelen kopukluklar yaşamıdır, yeniden doğuşlar, ikinci doğuşlar yaşamıdır. Örneğin, yasadışı koşullarda doğmuş bir çocuktur. Epey bir zaman annesini kız kardeşi olarak bilmiştir. Anne sözcüğünü telaffuz edememenin verdiği eziklik, Direniş yıllarında annesinin ölümünün hemen sonrasında yazdığı bir şiirde şaşırtıcı bir biçimde dile gelir: O sözcük dökülmedi henüz ağzımdan Henüz dokunmadı daha benim yüreğime
Sayfa 13 - Önsöz - Bahadır GülmezKitabı okuyor
Direniş çok kötü bir silahtır, sonunda hepimizi vurur.
Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Gölge­siz ışığın olamayacağına inandığım gibi inanıyorum direnişe; ya da daha doğrusu, ışık olmazsa gölge olmayacağına inandı­ğım gibi. Bir direniş olmalı, yoksa bütün o suçlular nereden geliyorlar, televizyonda gösterilen?
Bazı fikirleri benimsemek veya onlara karşı olmak; ya da bazı konularda bir şeye inandığımızı veya inanmadığımızı dile getirmek ceza yaptırımlarına yol açıyorsa düşünce "özgür" değildir. Bu ilkel tür özgürlük bile bugün çok az ülkede vardır. İngiltere'de, küfür yasalarına göre, Hıristiyan dinine inançsızlığı dile getirmek yasalara aykırıdır; elbette bu yasak varlıklı kişiler için geçerli değildir. İsa'nın pasif direniş konusundaki öğütlerini öğretmek de yasalara aykırıdır. O halde, bir kimse eğer suçlu durumuna düşmek istemiyorsa, İsa'nın öğretilerine inandığını kabul etmeli, ama bu öğretilerin ne olduğunu söylemekten kaçınmalıdır. Amerika'da hiç kimse anarşiye ve poligamiye karşı olduğunu kesin biçimde beyan etmeden ülkeye giremez; girdikten sonra, komünizme inanmaktan da vazgeçmesi gerekir. Japonya'da Mikado'nun tanrısallığına inanmamak yasaya aykırıdır. Görülüyor ki dünya çevresinde yapılacak yolculuk tehlikeli bir yolculuktur. Bir Müslüman, bir Tolstoy yanlısı, bir Bolşevik veya bir Hıristiyan bir yerde suçlu durumuna düşmeden veya önemli gerçekler saydığı şeyler hakkında dilini tutmadan böyle bir yolculuk yapamaz. Doğaldır ki bu kural yalnızca güverte yolcularına özgüdür; yoksa kamara yolcuları istedikleri şeylere inanabilirler; yeter ki patavatsızca saldırılarda bulunmasınlar.
Sayfa 146 - Say Yayıncılık
Savaş mekanizmasını kumanda eden askerî ve sivil kurumlar uyumamış, bizim ütopik hayallerle başımız dönerken onlar halkın büyük çoğunluğunu etki altına almak için barış döneminden mümkün olan en etkin biçimde yararlanmışlardı. Bu durum önceden hazırlanmış ve ateşe hazır hale getirilmişti. Şu anda bile, deneyimli propaganda mekanizmamız sayesinde halk arasında devlete itaat duygusu olağanüstü boyutlara ulaşmıştı ve oturma odalarımızdaki radyolardan seferberlik ilan edildiğinde en küçük bir direniş olmayacağı gerçeğiyle yüzleşmek zorundaydık. Bugün insanlar, kendi iradesi olmayan toz zerrecikleri gibiydiler.
Sayfa 9
Gerçi Trakyalılar daha ilk günlerden, bîr mahallî direniş hareketinin gerekliliğini anladılar.
Sayfa 177Kitabı okudu
Millî Mücadele’nin gelişmesinde direniş olanakları yönünden Trak­ya bahtsız bir bölgeydi.
Sayfa 177Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.