Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
504 syf.
·
Puan vermedi
·
12 günde okudu
Zeus 'a Neden Sahip Çıkamadık?
Ahmet Ümit okumaya Beyoğlunun En Güzel Abisi ile başlamıştım. Kitapta, İstanbul'da ranta giden güzide yerleri, toplumdan dışlanan kalbi güzel insanları, gezi parkını, hayat kadınlarının zorlu yaşamlarını, Beyoğlu ve Tarlabaşı'nın heyacanlı hayatını en derinden hissedip, kitabı bitirdiğimde ve İstanbul' da yaşamama rağmen "Bir
Kayıp Tanrılar Ülkesi
Kayıp Tanrılar ÜlkesiAhmet Ümit · Yapı Kredi Yayınları · 202320,4bin okunma
Anadolu da yükselen Doğu Roma
Bizans'ın ortaya çıkışı Roma imparatoru I. Costantius'un başkenti, Roma'dan bugünkü İstanbul'a taşımasıyla daha yakından ilişkilidir. Roma imparatoru I. Costantius (Büyük Kostantin) 330'da imparatorluğun başkentini eski Yunan başkenti Byzantion'a taşıdı ve yeni başkenti Costantius'un kenti anlamına gelen Konstantinopolis adını verdi. Costantius Roma'dan senatörler ve yüksek memurlar getirerek Konstantinopolis'te yeni bir yönetim oluşturdu ve kenti yeniden imar etti.
Sayfa 63 - Parola YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İstanbul'a nasıl biri başkan olmalı?
‘’Türk vatanının ziyneti, Türk tarihinin serveti, Türk milletinin gözbebeği İstanbul…’’ 100. yılda, bir dünya kenti olarak nasıl bir İstanbul ve onun için nasıl yönetim beklersiniz? Evvela cebi dolu olmasa bile gözü tok olmalı. Şahsi namus eğilimi yetmez; parti genel merkezindekilerin İstanbulluların sırtından genel merkez masraflarına karşı (!)
Sayfa 254Kitabı okudu
Sivri zekâlılık nedir diye soran olursa bu haberleri gösterirsiniz
arsiv.ntv.com.tr/news/304739.asp hurriyet.com.tr/gundem/istanbul... v3.arkitera.com/v1/haberler/200... yapi.com.tr/haberler/istanb... hurriyet.com.tr/kelebek/semazen... milliyet.com.tr/gundem/bu-heyke... Sivriada’ya Semazen Heykeli Belediye Başkanı Y.Mimar Kadir Topbaş, Semazen Heykeli’ni İstanbul Sivriada’ya yaptırmakta kararlı görünüyor. Topbaş, “Amerika’da da Hürriyet Anıtı var; neden ‘hoşgörü kenti’ İstanbul’un da böyle bir sembolü olmasın” diyor. 11 Ocak 2005 — İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Y.Mimar Kadir Topbaş, İstanbul’un sembolü olacak dediği Semazen Heykeli’ni Sivriada’ya yaptırmakta kararlı. Farklı mimarların tasarım üzerinde çalıştığını söyleyen Topbaş, “Amerika’da Hürriyet Anıtı var, ‘özgürlükler ülkesi’ diye bahsediliyor. Neden ‘hoşgörü kenti’ İstanbul’un da böyle bir sembolü olmasın” dedi.
Kudüs'te 1982 yılına kadar nöbet tutan Osmanlı Neferi
IĞDIRLI ONBAŞI HASAN'IN ÖYKÜSÜ Gazeteci İlhan Bardakçı anlatıyor: Yıllar önceydi, sene 1972. O zamanlar genç bir gazeteciydim. Türkiye'den bazı siyasiler ve iş adamları İsrail'e resmi ziyarette bulunuyorlardı. Biz de gelişmeleri izlemek için oradaydık. Bir sıcak mayıs akşamıydı. Her ziyarette olduğu gibi sıradan bir işti
AHMET MUHİP DRANAS / Yağma
- Ümit Yaşar'a - Boğaz'ın bir kıyısında, aydınlık Pencerelerde - her bulutun yolu - Bir mevsim, seninle başbaşa kaldık, Yaşadıkdı bir zaman İstanbul'u. Akan suda kuş gibi gemilerle,
Reklam
KTTC'nin Istanbul'daki merkezinin üyesi ve yazan, sonradan "Bediüzzaman" olarak ünlenecek Molla Said-i Kürdi, Os­manlı şemsiyesi altında Kürtlükle Islam'ı bağdaştıran düşün­sel dünyanın temsilcisi olarak görülüyordu. Bitlis'in Hizan ka­zasından fakir bir Kürt ailenin çocuğu olan Molla Said, Seyyid Nur Muhammed'in
Sayfa 322 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
"Unutmayalım İstanbul'u dünya kenti yapan, finans-sanayi ve ticaret merkezi olmanın önünde onun tarihî-kültürel varlığıdır."
Her şeye karşın İstanbul bugün, sahip olduğu tüm renkler ve canlılık içinde dev bir megapol. On milyondan fazla insanın bir arada barınmaya ve yaşamaya çalıştığı, eski dokusu neredeyse tamamen yok edilmiş, kıyıları doldurulmuş, ormanlık alanları ve su havzaları yerleşim alanı haline gelmiş, düzensiz ve çarpık yapılaşmayla şiddetle hırpalanmış olmasına karşın, biriktirdiği geçmişin üstünde dimdik durup, geleceğe bakmayı başarabilen bir dünya kenti.
1920'ler başlarken Spengler daha da vurgulu bir biçimde şöyle yazacaktı: "Taş colossus 'dünya kenti', her büyük kültürün ömrünün sonunda konumlanır. Toprak tarafından duygusal olarak biçimlendirilen kültür-insan [Kulturmensch], kendi yaratısı, yürütme organı, nihayet kurbanı olduğu kent tarafından ele geçirilir ve sahiplenilir. Bu taş kitlesi mutlak kenttr."*
Sayfa 41 - Oswald Spengler, Der Untergang des Abendlandes, Umrisse einer Mrphologie der Weltgeschichte, Holzinger, Münih (ilk basım iki cilt: 1918, 1922) 1963, s.673.
Reklam
Tapınak 110x55 metre ölçülerindeydi ve Artemis (Romalılar tarafından Diana olarak bilinen avcılık, vahşi hayvanlar ve bekâret Yunan tanrıçası) heykeli ile heykeltıraşlar Polykleitos ve Fidias tarafından yapılan eserleri içeriyordu. Artemision her yıl tanrıçanın onuruna düzenlenen festivalin yapıldığı yerdi. Dördüncü yüzyıl şairi Kallimahos'un dediğine göre tapınak Bronz Çağı ibadethanesi alanında duruyordu ve Amazonlar tarafından inşa edilmişti. En sonunda MÖ 268'de Gotlar tarafından yıkıldı. Bazı parçaları (Kutsal Bilgelik Kilisesi) Ayasofya da dahil olmak üzere İstanbul (Konstantinopolis)'un yeniden inşasında kullanıldı.
_Her şeyden önce insan olunmalı; ondan sonra doktor. _Öfkeni aklınla yenemiyorsan, kendini insandan sayma. _Kendisini başkalarının kurtarmasını bekleyen kişiler yalnızca kölelerdir. _Sen hiçbir şey söylemeden çok konuşmanın sırrını biliyorsun _Düşüncelerine katılmıyorum, ama senin düşüncelerini savunma hakkını sonuna kadar destekleyeceğim.
Empedokles, Öklid, Heraklit, Evliya Çelebi
_Empedokles_ _Nasıl ki ressamlar çeşitli boyaları uygun oranlarda karıştırıp sayısız şeylerin, örneğin ağaçların, kuşların hatta tanrıların resimlerini yaparlarsa, aynı şekilde doğa da dört öğeyi farklı miktarları karıştırıp varlıkları meydana getirir. _Her şeyin kaynağı 4 element. Parlayan Ateş(Zeus), Hayat veren Hava(Hera), Toprak(Hades),
147 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.