Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Birçok eski krallıkta, örneğin, Bengal ve Sumatra'da, kral birkaç yıl ülkeyi yönettikten sonra vatandaşları onu idam ederdi. Bu kısmen bir tür yenilenme töreniydi, ama aynı zamanda çok fazla güçlenmesini önlemek için de yapılırdı, çünkü kral genellikle kendi oğulları ve başka ailelerin zararına kalıcı bir düzen kurmaya çalışırdı. Ve bu yüzden ya ölene kadar dövülür ya da uzun törenlerle idam edilirdi. Artık burada olmadığı için başarıları başını döndüremeyeceğinden tanrı olarak tapılabilirdi ona. Bu arada saha kendi kurallarını koyması için yeni ve genç olan için temizlenirdi.
Sayfa 502Kitabı okudu
AMBALAJ KAĞIDIYLA KOMÜNİZM PROPAGANDASI (1/2)
Sergi Kitabevi, bütün yazarçizerlerin, ilericilerin, gençlerin uğrak yeriydi. Küçücük bir dükkandı Sergi Kitabevi…Erdal Öz burada hem kitap hem de plak satardı. Akşamüstleri, Kitabevi Erdal Öz’ün dostlarıyla dolar, ayaküstü siyasal tartışmalar yapılırdı. Güzel, küçük bir yerdi Sergi Kitabevi. Erdal Öz, kitapları sarmak için ambalaj kağıdı
Reklam
Tanrı’nın ve insanların adaletsizliğini hiç kimse düzeltemez: Her fiil, kökendeki Kaos’un, görünürde örgütlenmiş, özel bir durumudur. Kökü çağların başlangıcına dayanan bir girdabın içinde sürükleniriz; o girdabın düzen çehresine bürünmüş olması da, sadece bizi daha iyi kapıp sürüklemek içindir..
Yapısal-Fonksiyonalist Teorinin Temel Varsayımları
ABD'de sosyoloji denilince, adeta yapısal fonksiyonel model anlaşılır olmuştur. Parsons, Amerikan geleneğindeki ampirizme tepki göstermiştir. Parsons'ın toplumla ilgili temel varsayımları şunlardır (48): - Sistemler, parçaları arasında iç bağlılığa ve bir düzene sahiptir. - Sistemler, kendi kendilerini onarma ve dengeye getirme eğilimi taşırlar. - Sistemler statik olabilecekleri gibi, değişim süreci belirli bir düzen içinde de gerçekleşebilir. - Sistemin bir parçasının doğası, diğer parçaları da etkiler. - Sistemler, kendi çevreleri içinde sınırlarını muhafaza ederler. - Tahsis ve bütünleşme, sistemin dengesi için, iki hayati süreçtir. - Sistemler, değişme eğilimlerini kontrol eder. (48) Ritzer, G., Age. S. 240.
Sayfa 46 - Ekin Yayınları, 17. BaskıKitabı okuyor
Din terimi insanların, kendilerinden ve bu dünyada kendilerini çevreleyen her şeyden köklü biçimde yüksek olduğu için içgüdüsel ve anlaşılmaz biçimde korktukları bir düzen karşısındaki tavırlarını tanımlar.
Birçok değerimizi kendi ellerimizle tahrip ettik.
SÖ: ...Dolayısıyla ben son akademik iki yılda şunu görmeye, hissetmeye başladım. Biz kendimize ait bir bilim, felsefs, estetik dili kurmak mecburiyetindeyiz. Farklıyız, farklı bir tarihi tecrübeden geliyoruz. Avrupa'nın yaşadığı Rönesans'ı yaşamadık, yasamamız da gerekmiyor. Orada başka bir resim var, onun temelinde de ön kabuller var, bizim bunun dışında bir düşünce dünyası kurmaya ve hayatımızı da o esaslar üzerinden tatbik etmeye ihtiyacımız var. KS: Bir nefis muhasebesine ihtiyacımız var çünkü birçok değerimizi kendi ellerimizle tahrip ettik. SÖ: Hiç o mevzuyu açmayalım. Nadanın bize cazip gelen tarafları var. Konfor diyor, varlık diyor, varlığı madde üzerinden ifade ediyoruz. Bütün değerler dünyasını ters çevirmiş vaziyetteyiz. Ben her zaman ümitvar oldum. İnşallah bu hesaplaşma duracak bir yerde. Aksi halde buradaki İslami birikim sadece bir ceset olarak kalır, ruhu kaybolur. O tercih moderniteyi görünür hale getiriyor. Maddi unsur gerek eylemle gerek nesneyle gelir ama arkasındaki o bilinçli tercihini, yani ruhunu da beraberinde getirir. Siz önce maddeyle tanışırsınız, o madde üzerinden o ruh size intikal eder. Bunun en basit örneği otomobil markalarıdır; iyi marka bir otomobile bindiğinizde bu düzen içinde iyi bir insan olduğunuzu sanıyorsunuz ve ipler tam orada kopuyor.
Sayfa 95 - Turkuaz Haberleşme ve YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Söylendiğine göre, bu kent düzen bazlıklarla doluymuş, Eli çabuk hokkabazlar, gözbağcılar, Akılları çelen karanlık büyücüler, Bedenleri sakatlayan ruh öldürücü cadılar, Kıyafet değiştirmiş dolandıncılar, Yalan söyleyerek kazanç sağlayanlar, Buna benzer günahkarlada dolu bir kentmiş burası.
" İnsanlara doğruluk, düzen ve disiplini öğretin. Onlara vicdanlı olmayı, sevmeyi ve düzene saygı duymayı öğretin. Hem kendisinin hem de diğer insanların haklarına saygı duymayı da. İnsanlara kendiniz örnek olun."
Toplum bu delilik aynasını kırıp bir son verdiğinde (tımarhaneler kapatılıp delilere konuşma özgürlüğü tanındığında vb.) ya da bilim sahip olduğu nesnellik aynasını kırar gibi yaparak (nesnesine teslim olan Castaneda vb.), "farklılıklara" boyun eğdiğinde değişen bir şey yoktur. Çünkü içeri kapatılma biçiminin yerini sayılamayacak kadar çok ve her yanımızı saran biçimler den oluşan bir düzen almıştır.
Belki öteki varlıklarda gördüğü gibi, insanlar için de doğal yasalar vardır; ama bizde kaybolup gitmiştir: Çünkü şu mübarek insan aklı her yere karışıp düzen vermeye, kumanda etmeye kalkmış, dünyanın yüzünü kendi büyük iddiaları, kararsız görüşleriyle bulandırmış, karmakarışık etmiş.
Reklam
Bir düzen kurulduğunda, karşı iktidarını da oluşturur, böylece sistemin korkacak hiçbir şeyi olmaz.
276 syf.
·
Puan vermedi
1970'li yıllarda geçiyor hikayemiz.O yıllarda tarih öğretmeni olan Kemal'in ilk tayin yeri Bursa Mustafakemal Paşa' dır.Otobüsle yola koyulan Kemal aynı otobüste yolculuk yapmakta olan Ayşe'ye ilk görüşte aşık olur. Yeni görev yerinde yeni düzenini kurmaya çalışırken bir yandan da aklı hala izini kaybettiği Ayşe' dedir.Ögrencilerinden birisinin ablası olduğunu öğrendiğinde içi içine sığmaz.Köyün güzeli Ayşe' ninde gönlü Kemal 'dedir. Ne varki ailesi zavallı Ayşe' yi köyün zenginlerinden birinin hayırsız oğlu ile nişanlar.Durumu kabullenemeyen iki sevgili anlaşıp bir gece yarısı herşeyi geride bırakıp İstanbul'a kaçar ve kendilerine yeni düzen kurmaya başlarlar. Ve tabiki Ayşe' nin köyde bıraktığı nişanlısı peşlerine düşer. Kemal ve Ayşe'yi nasıl bir son bekliyor dersiniz? Kitap açıkçası çok beklentimi karşılamadı arkadaşlar.Özellikle de bayanlar üzerinden bazı gereksiz yapılan betimlemeler beni rahatsız etti.Bundan dolayı çok fazla tavsiye edemeyeceğimi söylemek isterim. Başka okumalarda görüşmek üzere. Kitapla Ve Sağlıkla Kalın. ️Aşk sadece aşk değildir,onu kutsamak,ruhunda ve bedeninde yaşatmaktır.
Tutku Aşk ve Bir Öğretmen
Tutku Aşk ve Bir ÖğretmenYılmaz Arıbaş · Sokak Kitapları Yayınları · 202127 okunma
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.