Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Çıplak, iki beden, eğer bir Yunan heykelinde vücut bulmuşsa sa­nat, romantik çağın ressamı Goya’run tuvalinde estetik; bir genelev döşeğinde et; aşkla şekillenmiş birlikteliklerin koynunda ise kutsaldır.
Sayfa 26 - Destek Yayınları: Haziran 2013Kitabı okudu
Kutsal bir nesne olarak sanat eseri mefhumu bu eserin değerinin mutlak ve evrensel olduğunu ima eder. Bu düşünce [...] bana pek makul gelmiyor. Değerin nesnelere içkin olmadığı, değerlendirmeyi yapan kişi tarafından onlara atfedildiği gün gibi aşikârdır. Öte yandan bu durum estetik tercihi şahsi bir fikir meselesi kılarken, kanımca onun önemini azaltmamaktadır.
Reklam
Çekici insanların yanında bulunmaktan hoşlanırız, çünkü onlarla beraberken, güzel sanal eserlerine bakarken olduğu gibi estetik keyif alırız.
Ben şiirlerimde insana estetik ölçütlerden çok, merhametle yaklaşırım. Acımam gereken bir şeyi sevmemin tuzağına düşmemek: Estetik tavrım bu.
Yalnızca birey kavramı insanlıkla karıştırılmamış, insanlık yabancı unsurların tanıtılmasıyla, kendi unsurlarından kopmuş ve böylece bozulmuştur. İnsana mekanik dünyaya ait kavramları uyguladık. Düşünceyi, etik acıyı, fedakarlığı, güzelliği ve huzuru ihmal ettik. Bireye kimyasal bir maddeymiş, bir makineymiş veya makinenin bir parçasıymış gibi davrandık. İnsanın etik, estetik ve dini işlevlerini kopardık. Fizyolojik eylemlerinin belli yönlerini de atladık. Dokular ve bilincin bize dayatılan yaşam tarzındaki değişikleri nasıl uyumlandığını sormadık. Adaptasyon işlevlerinin önemini ve bunların zorla uykuya yatırılmasından kaynaklı ciddi sonuçları tamamen unuttuk. Şimdiki zayıflığımız hem bireyselliği kucaklayamayışımızdan hem de insanın yapısına dair cehaletimizden kaynaklıdır.
Sayfa 249 - Zeplin Yayınları
Bu zarif hayvanların yere neredeyse değmeden dörtnala kalkarak ileri atılmalarını,çimenin üzerinde uçar gibi ilerlemelerini sükûnetle ve sadece estetik açıdan izlemek harika olmalıydı.
Reklam
Şehrin büyüklüğü arttıkça, dindarlık azalmaktadır", daha doğrusu, insanda yabancılaşma etkisi yaratan şehircilik unsurları yükseldikçe dindarlık seviyesi düşmektedir. Çünkü şehrin büyüklüğü arttıkça üstündeki gök daha az görünür olur, doğa ve çiçekler de azalır, duman, benzin ve teknik araçlar artar, şahsiyet azalır, gittikçe kitleye doğru indirgeniriz. Şehir ne kadar büyükse, suç oranı da o kadar büyüktür. Dindarlık şehrin büyüklüğü ile ters orantılı, suç doğru orantılı bir yol izler. Bu iki fenomenin sebebi ortaktır. İkisi de, tatbiki, "yaşanmış estetik" olarak adlandırabileceğimiz şeyle doğrudan bir bağ içindedir.
Sayfa 106
Uzun bir süre boyunca birbiriyle çatışmış iki estetik, yani güncelliği bütünüyle reddeden estetikle, güncel olmayan her şeyi reddettiğini iddia eden estetik en sonunda gerçeklikten uzak ve sanatın olmadığı bir yerde, aynı yalan içerisinde bir araya gelirler.
Yaratılış gereği, güzeli ve estetiği seven bir birey olarak abartılı makyajdan, rüküş kıyafetlerden kaçınmalısın. Bunlar dikkati çekerler, ama estetik değildirler. Estetik anlayışın konumuna uygun olmalıdır.
Sayfa 15 - Timaş YayınlarıKitabı okuyor
Takma olmayan yerler de estetik °~°
! Batıllaşma dâvasından en mânalı örnek bugünün kadını... Saçı, başı, kirpiği, burnu, dişi hep takma... !
Reklam
estetik kaygısı, güçsüzlüğün ilk belirtisidir!
Bu gelişime öznelliğin bir "burjuva kavram" olarak yorumu katkıda bulundu.
Çöküşte olan bir sınıf ya da temsilcileri "yozlaşmış" sanattan başka herhangi birşey üretmeye yeteneksizdirler.
Sadettin Ökten
Sadettin Ökten
: Estetik medeniyet tasavvuruyla şekillenen bir şey. Bir Batılının güzel bulduğunu bir Müslüman güzel bulmaz. Ortaçağda bir Hıristiyanın güzel bulduğunu Rönesans döneminde yaşayan bir Avrupalı güzel bulmaz. Güzelliğin simetri, ahenk gibi temel kuralları vardır. Onlar içi doldurulması gereken kalıplardır. Onların içini siz sesle, renkle, formla dolduracaksınız. Zaman zaman Batılı insan yılar düzenden, hepsine karşı çıkar; o zaman egzantrik, öncü, avangard sanat ortaya çıkar. Bizse değer hükümleri itibariyle hâlâ Müslümanız, onun epistemolojisine bağlıyız ama bunu hayata yansıtmakta zaaflarımız var. Biçimlerimizi kendimiz organize eder, kurar ve yaparsak bize ait bir şehir ortaya çıkacaktır.
Sayfa 39
Ateş nedir? Bir muamma. Bilim insanları sürtünme ve moleküllerle ilgili saçma sapan laflar ediyor bize. Ama aslında bilmiyorlar. Ateşin asıl güzel yanı sorumluluğu ve davranışların sonuçlarını yok etmesi. Sorun çıkaran bir şey fazla yük olmaya başlarsa onu yakma fırınına atarsın. Şimdi sen bir yüksün Montag. Ateş temiz, hızlı, kesin bir şekilde seni omuzlarımdan alacak; sonradan çürüyecek hiçbir şey kalmayacak geride. Antibiyotik, estetik, pratik.
Sayfa 141 - İthakiKitabı okudu
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.