Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
77 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
. . ÇERÇİCİ , Kitap İncelemesi . .
İnsandan (Varlığı Adlandırılmış/Anlamlandırılmış Bir Salt Özden) , Adı (varlığı) Elinden Alınarak Adsızlaştırılan, Nesneye Dönüştürülüp Hiçliğe Savrulan Bir Adamın Fenomenolojik Bir Novellası:
Çerçici
Çerçici
Tesadüf eseri tanıştığım ve iyi ki böylesi bir kitapla tanışmışım dedirten bir okuma oldu benim için.
Sabahattin Ali
Sabahattin Ali
‘nin yazarlığının umduğumdan çok
Çerçici
ÇerçiciRecep Yılmaz · Ötüken Neşriyat · 202145 okunma
Geniş anlamda Ateizm'e göre gerekçeler; 1-Hayatın anlamsızlığı 2-Kötülüklerin varlığı 3-Ölüm ötesi hayatın olanaksızlığı 1.gerekçe: 'Eğer gerçekten Tanrı olsaydı, hayat anlamlı olurdu.' 2.gerekçe: 'Kötülüğün olduğu yerde Tanrı olamaz.' 3.gerekçe:'Ruh, bedene bağlıdır. Cennet ve cehennem bu dünyada yaşanır.' (Prof. Dr. Metin Yasa derslerinden)
Reklam
"Yoksulsunuz, Mersault. Bıkkınlığınızın yarısı buna dayanıyor. Ötesi yarısıysa yoksulluğu saçma bir biçimde kabul etmenize."
Sayfa 53 - Can yayınları. 26. Baskı.Kitabı okudu
432 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
Ölüm karşısında acı çeken tanrıtanımaz yoldaşlara hangi tedavi gerek?
Bugünü yaşama arzusu Yalom Öğretici roman katagorisi varsa bu kitap alanında başarılı bir örnektir. Yalom, romanı bir hikaye anlatmak için değil, terapi yapanlara ya da kişisel gelişim için terapiye ilgi duyanlara yardımcı olacak didaktik bir roman olarak yazıyor. 1-3 Bölümlerde terapist Julius'un ölümcül hastalığı ile tanışmasını ve yıllar
Bugünü Yaşama Arzusu
Bugünü Yaşama ArzusuIrvin D. Yalom · Kabalcı Yayınevi · 20053,322 okunma
_Mantık, mutlak varlığın bilimidir. Varlık, sonsuzluğun tedirginliği dürtülen mutlak tinin kendini evrene açmasıdır. Mantık bilimi, kosmos’un nedeni olan mutlak tini ortaya koymaya çalışır. Mutlak tin, Tanrı’dır, İdea’dır.(Kendinde varlık). Özne ile nesnenin, ideal ile gerçekliğin, sonlu beden ile sonsuz ruhun birliğidir idea. Mantık bilimi mutlak
İnsanlar ölümsüz olsalardı, Doğa için yeni bi­ reyler yaratmak imkansız olmaz mıydı? Eğer Doğa varlıklara ölümsüzlük bahşetmediyse, yok olmaları Doğa'nın kanunlarından biridir. Doğa için yok etmek vazgeçilemeyecek kadar gerekliyse ve ölümün ona sağladığı bu fayda olmadan yaratamıyorsa, bu nokta­ da ölümle ilintili bulduğumuz yok etme düşüncesinin gerçek olmadığını anlarız; gerçek bir yok oluş yoktur; canlıların sonu olarak nitelendirdiğimiz şey gerçek bir son değildir artık, basit bir dönüşüm, maddenin mu­ tasyonu, bütün modern filozofların Doğa'nın birincil yasalarından olduğunu bildikleri bir durumdur. Bu yadsınamayacak ilkelere göre, ölüm, bir biçim deği­ şikliğinden ötekine, bir varlıktan diğerine geçmekten ve Pisagor'un "ruh göçü" olarak adlandırdığı şeyden ötesi değildir.
Reklam
_Oturarak başarıya ulaşan tek yaratık bir tavuktur. _Seksten daha ilginç bir şey keşfetmiş kişiye entelektüel denir. _Eğer doğru kullanırsan sözcükler X ışınları gibi her şeyi delip geçebilirler. _Dertlerini gözyaşlarında boğmak isteyenlere, dertlerin yüzme bildiğini söyle. _Dertten kim öImüş sanki bırak her şey dağınık kaIsın.
_Ateizm için şehit olalım. _İki yürek arasındaki en kısa yol kamıştır. _Bir kadının kalbine giden yol işkenceden geçer. Ondan daha kesinini bilmiyorum. _Hayat, orospu gibidir. Bu yüzden sadece zevk almaya bakın. _Doğa kanunları tek yasamızdır. Ona karşı gelmeyin. Geri kalan her şeyi ezin geçin. Hiçbir davranış doğayı gücendirmez. _Sefalete
_Ölüm, felsefenin gerçek ilham perisi veya esinleyici gücüdür ve bu sebepten ötürü Sokrates felsefeyi, “Ölüme hazırlık” diye tarif etmişti. Gerçekten de ölüm olmasaydı felsefe yapmak kolay kolay mümkün olmazdı. Bütün dini ve felsefi sistemler esas itibariyle bu amaca yönelir ve öncelikle ölümün kesinliğine karşı bir panzehirdir. Düşünen akıl
İnsan ve Sembolleri - Arketipler
_Rüyanızda şeytanla mücadele ettiğinizi gördüğünüzde fark edeceksinizdir ki mücadele ettiğiniz yalnızca kendinizdir. Düşünü gördüğümüz kimse, İçimizdeki diğer yandır. Tanrım şükürler olsun ki beni böyle yaratmamışsın. Düş, düşü gören kişiye değil, bir topluluğa, halka, insanların tümüne aittir. Gelecekteki kişiliğimiz çok önceden oradadır ama
Reklam
_Psişe, insan zihninin, bilincinin ve bilinç dışının tamamıdır. Galaksilerin ardında tanrıyı aramayı hayal edemeyiz. Her şey psişenin ürünüdür. Eski yunanca'daki psyche sözcüğü, "kelebek" anlamına gelir." Latince'deki animus ruh ve anima can, eski yunanca anemos rüzgar sözcüğüyle aynı köktendir. _Vücudun merkezi de başta
Tecrübesi yok
Ölüm en az hayat kadar derin ilgi ve düşüncelerine konu olan bir olaydır. Şüphesiz ölümün doğrudan doğruya tecrübesi yapılamaz. Çünkü ölüm, bilimsel anlamda her tecrübenin ötesindedir. O yaşanan tecrübe değil ancak dışardan müşahede edilip farkına varılan objektif bir bilgi konusudur. Bu bakımdan, ölüm hakkında varılan müşahede ve tasavvura dayalı bir yolla bilgi temin edilebilir.
Der Sokrat !..
Ölüm korkulacak bir şey değildir. Çünkü ölüm ya bir hiç olmaktır yani hayatın tükenmesidir veya ölüm yeni bir hayata başlamak demektir.
Ölüm korkusu insanda sürekli değildir. Normal şartlarda insan ölümü aklına getirmez. Ölüme neden olabilecek iç veya dış bir olay meydana geldiğinde bu korku insanı sarar, tehlike kaybolduğunda korku da gider.
Bir şey hem var hem de yok olamaz. Bir söz hem doğru hem yanlış olamaz.
150 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.