Marcel Proust okumaya çok çekiniyorum...
Kayıp Zamanın İzinde serisi beni çok zorlayacakmış gibi geliyor, bir türlü başlayamıyorum...
Marcel Proust okursam hiçbir şey anlamayacağımı düşünüyorum...
gibi cümlelere nokta koymanın vakti geldi artık!
Eğer bu tür sorular aklınızı kurcalıyor ve bir türlü Proust okumaya başlayamıyorsanız bu yazı tam size
Elimden geldiğince ve kendi çapımda, nitelikli okur olma yolunda ilerlemeye çalışıyorum. Özellikle geçtiğimiz yıl ve bu sene hem kitap okuma grupları, hem sitede takip ettiğim okurlar ve kitap etkinlikleri sayesinde birçok iyi yazarın kaliteli kitaplarını okuma şansına eriştim. Fakat bu okumalar her ne kadar benim için çok faydalı ve edebiyat
Martın sonu kitap oldu!
Annemle küçük bir laf dalaşı ederek başladığım yeni videomda mart ayında okuduğum kitapları ve kendime kattığım konuları yorumladım kısaca : youtu.be/0QsuJ9RyBtA
Bu kitaplar ve konular:
1-
Sevgili Arsız Ölüm ile büyülü gerçekçilik ve Tekin ile Marquez'in hayatlarına kısa bir bakış.
En beğendiğim kitap Proust'un
Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde adlı kitabı oldu. Ama Unamuno ve Berger ile beraber kendime çok şey kattığımı söyleyebilirim.
Sizin en beğendiğiniz kitap hangisi olmuştu? Yorumlarınızı beklerim. Destek amacıyla paylaşabilirsiniz zira çocuklara ulaşmama az bir zaman kaldı. :)
Keyifli bir nisan ayı dilerim.
“Kitaplarında öyle cümle sonları vardır ki, seslerin yığılımı bir türlü bitmeyen, orkestra şefi batonunu indirinceye kadar son kadansını birçok kez tekrarlayan bir opera uvertürünün son akorlarında olduğu gibi uzar gider.”
Nesnelere ad olan isimler, daima bir kavrama cevap verir; bu kavram gerçek izlenimlerimize yabancıdır ve bizi bu kavrama ilişkin olmayan her şeyi onlardan ayıklamaya mecbur eder.
Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde
Kayıp Zamanın İzinde serisinin henüz ikinci kitabını okuyorum fakat seriye devam edip etmemekle ilgili kafamı kurcalayan bir kaç şey var.
Swann’ların Tarafı’nı okurken betimlemelerden dolayı zorlanmakla birlikte oldukça haz aldığımı ve Proust’un betimlemelerinin şu ana kadar okuduğum hiçbir yazarla karşılaştırılamayacak ölçüde başarılı