“Bu süreçte 'alıcının' bize olan uzaklığı ister dünyanın öteki ucunda olsun ister yan kapıda önemli değildir. Meydana getirilen ve etrafa yayılan rezonans alanı, o kişi bu durumdan haberdar olmasa bile, bulması gereken insana mutlaka ulaşır”
Savaşta bir insan için en önemli olan şey kendi hayatıdır, kurtuluş bazen kaçmakta, bazen koşarak ilerlemekteymiş gibi görünür ve savaşın tam ortasındaki bu insanlar da anın gerektirdiği gibi hareket ederler.
Bir yapıt, ancak gizlilik içinde, nasıl vuracağını düşünen bir katilin özeniyle hazırlanmışsa vardır. İki durumda da önemli olan, canevinden vurma isteğidir.
“Sistem bir şekildir, maddedir, önemli olan onu dolduran ruhtur, manadır, anlayıştır. Aristokrasi oligarşiye, demokrasi demagojiye, krallık zorbalığa rahatlıkla dönüşebilir.”
"Bir çözüm bulmak istiyorsanız, depresyon veya kaygı yaşayan insanın hayatında neyin eksik olduğunu dinlemeniz ve o eksik olan şeye ulaşmalarına yardımcı olmanız gerekiyor."
Varoluşun ana fikri deneyimlemektir, her şeyi bilmek değil. Bilgi ancak deneyimlediklerini analiz etmeyi geliştirdiğinde ve diğer deneyimleyenleri yargılamayı kestiğinde işe yarar kıvama gelir. Yani varoluşun katmanlarını anlamak için araçtır bilgi, ulaşılması gereken bir amaç değildir. Çünkü önemli olan bilmek değil, anlamaktır.
Zirvede kartallar da bulunur,yılanlarda. Ancak birisi oraya süzülerek birisi sürünerek gelmiştir.Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok nereden ve nasıl geldiğinizdir.
1. Utanç bir prangadır. Kendini azat et.
2. Yeteneklerin hakkında endişelenme. Sevme yeteneğin var. Bu yeter.
3. Diğer insanlara karşı nazik ol. Evrensel boyutta onlar sensin.
4. İnsanlığı teknoloji kurtarmayacak. İnsanlar kurtaracak.
5. Gül. Sana yakışıyor.
6. Meraklı ol. Her şeyi sorgula. Şimdinin gerçeği gelecekte bir hikaye olacak sadece.
7.
Bir bilim olarak psikanaliz "bilinçlilik sorunu" iddiasının en baştaki halinin ayraç içine veya askıya alınmasına dayanır. İkincisi psikanaliz sorun olmaktan çıkarılmıştır ve Lacan'ın görüşüne göre bu, Freud'un bu konudaki çabayı görmezden gelen ve yeni bir konuma yerleştiren basılmamış 1895 tarihli Entwurf adlı yapıtında halihazırda araştırdığı bir durumdu. Bu Lacan'ın Descartes ile bir tartışma biçiminde sürdürdüğü seminerleri boyunca ele aldığı bir harekettir (ve bu örtük veya belirtik bir biçimde daha az önemli olan Husserl'in fenomenolojisi üzerine izleyicileriyle yaptığı bir tartışmada da içerilir).
Sayfa 673 - Lacan ve Diyalektik: Bir Fragman, Fredric JamesonKitabı okuyor