Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Fatih Sultan Mehmed Hanın Ordusunda Görev Alan Bir Yiğit .
🇹🇷🇸🇦🇸🇦🇸🇦🇹🇷🇸🇦🇸🇦🇸🇦🇹🇷 Uubatlı Hasan, Bursa Karacabey'deki Ulubat gölünün kuzeybatı kıyısının yakınında bulunan Ulubat köyünde dünyaya gelmiştir. Ulubat köyünde bir yiğit olarak tanınan Hasan, İstanbul’un fethinin sembol ismi haline gelmiş ve gönüllere taht kurmuştur.   1453 senesinde Osmanlı Devleti’nin başındaki isim Fatih Sultan Mehmed Han,
_Mason Cemiyetine Giriş: _Bir şahıs, kendi isteğiyle bir mason cemiyetine dahil olamaz. Aday olmak kelimesinin manası, başlangıçtır. Cemiyete giren de yola koyulmuş olandır. Cemiyete aday olacak şahıs, o cemiyetin aday organizasyonu tarafından seçilir ki bu husus cemiyetin sosyal karakterini belirtir. Yeni adaya ruhi tesirde bulunulur. Usullerin
Reklam
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
208 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
“Benim Peygamberimin yolu aşk yoludur. Ben aşk çocuğuyum ve benim anam aşktır.” Hz. Mevlânâ Bir muhabbet velîsi Hz. Mevlânâ’nın aşk hakkındaki en önemli sözlerinden biridir bu beyit. Allah Resûlü’nün yolunun toprağı olmakla en büyük şeref sahibi olduğunu anlatan Hz. Mevlânâ Muhammed Celâleddîn-i Rûmî ile Hz. Peygamber arasındaki irtibatı öne
Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık
Hz. Mevlana: Bir Muhammedi AşıkÖmer Tuğrul İnançer · Sufi Kitap Yayınevi · 201694 okunma
"Allahu Teālā 'Müminler Allah'ı şiddetle severler' buyuruyor. Şiddetle sevmenin adına 'aşk' derler yahu. 'Eşeddü hubben lillah. İşte Kur'ân-ı Kerim'deki aşkın tarifi. Hz. Peygamber ise 'Sevdiğinin adı geçip de depreşmeyen mürüvvetsizdir buyuruyor. Tasavvuftaki unsurlardan biri olan aşkta, sembol şahsiyet Hz. Mevlana'dır. Bütün tasavvuf ekollerince 'Aşıkların Sultanı' olarak kabul edilir. Ötekiler peki? Onlar da öyledir ama sembol odur. Ve Hz. Mevlâna'nın aşkı, Resûlullah Efendimizin aşkından asla farklı bir şey değildir..."
Kapak sayfası
Daralıyor, bulanıyordu. Yanında konuşabildiği en tecrübeli arkadaşı Rauf Beydi. Ama o da bir misafirdi. Hatta bir sığıntı! Bu yolculukta hiçbir resmi görevi yok. Eski bir bahriyeli. Balkan Savaşı günlerinin tek kahramanı. Hamidiye kruvazörü süvarisi. Halbuki ne kadar sakin, ne kadar uysal ve Hamidiye macerası dışında ne kadar arka planda bir şahsiyet! Hem biraz da Padişaha bağlı. Padişah, onun gözünde şahıs değil, fakat makamıyla yüce bir sembol… Fakat şu anda ondan başka dertleşeceği kimse yoktur: - Sivil olursak, her şey biter Rauf. Devlet, makam ve mesnedinin başka bir değeri vardır. Anadolu'da mücadele, bir askeri mücadele olacaktır. Bu mücadelede emir vermek için resmi salâhiyet ister.¹
Sayfa 99 - Remzi KitabeviKitabı okudu
Reklam
İmza ve marka
Yahu kardeşim, bu şehrin sembole ne ihtiyacı var? Şehrin kendisi zaten sembol. Yedi tepe üzerindeki yedi cami, göklere uzanan minareleri, kubbeleri ile coğrafyaya, mekâna imzasını çoktan atmış. Siz bu camileri yıkmadıkça bu imzayı silemezsiniz. Şehirler siluetleri ile şahsiyet kazanırlar. Kadim şehirlerin siluetleri dinî olagelmiştir ve birbirlerinden kolayca ayırt edilebilirler. Çünkü kadim medeniyetlere damgasını vuran dindir. Modern şehirlerin siluetleri seküler anlayışa uygun olarak yüksek binalar, gökdelenler, kuleler, heykellerdir. Birbirlerine benzerler. Minare ile gökdelenin sentezini yapmak ise olmayacak duaya amin demektir. İmza tektir, biriciktir, eşsizdir, taklit edilemez, taklidi suçtur. İmza şahsiyettir, eserdir, sahip olanın kimliğini, kişiliğini, yetkinliğini, ruhunu, düşüncesini, inancını, zevkini, insanlığa eklediği varlığı simgeler.
Sayfa 180Kitabı okudu
Çıkardığı ilk dergiye Ağaç adını vermesi, Necip Fazıl'da ağaç fikrinin çok güçlü olduğunu göstermektedir. "Büyüklüğü, olgunluğu, erginliği, bir kelimeyle perfeksiyonu" temsil eden ağaç, Necip Fazıl'a göre, toprak üstünde ve altındaki gür ve dolaşık varlığıyla, madde ve ruh gibi, her şeyin bir diş ve bir iç yüzü bulunduğuna işaret eden güçlü bir sembol, kökleri, gövdesi ve dallarıyla "muhite doğru namütenahi dağınık ve çok, merkeze doğru namütenâhi toplu ve tek bir şahsiyet muvazenesinin en eşsiz örgüsüdür".
189 syf.
·
Puan vermedi
Muhafazakar kimlik
1960’ta başlayan muhafazakar kadın kimliğin arayış ve muhafazakar kadınların kamusal alandaki cinsiyet ve şahsiyet arayış ile okuma sorumluluğu ve kadının şekillenen kimlik boşluğu siyasi partiler bazında nasıl kulanıldı. Örtünmenin Kur’an’i emir bazında nasıl siyasal bir sembol ola bildi! 70’li yıların başında Erbakan muhafazakar kimlikle aktif bir siyasi figür olarak ortaya çıkması ve gürünen ve görünmeyen tarikat ve cemaat ile siyasal muhafazakar kimliğin kavgasında kadının kimlik sorunun ve laik seküler siyasi anlayış Türkiye de YÖK problemini ülke gönderin meşgul edip kadını örtünmenin siyasal bir kimlik ve oy kazanım deposu, siyasi parti ile tarikat ve cemaatlerin görünmeyen kazanımı! 80 darbesinin arka planın da muhafazakar kadın kimliği ve 28 Şubat post modern darbe il 2000’lerin baş örtüsün sorunu çözülmesi ve baş örtü modaya dönüşmesi ve örtünme emri ile ilgili ayet cemaat ve tarikat ile siyasi partiler bazında kadının şahsiyet ve cinsiyet bazında laik seküler kesimler tarafında nasıl su istimal etiler? Kitap sosyolojik bir kimlik inşasında Türkiye de var olan bir kimliği çok güzel bir şekilde ele alıyor. İlgisi olan arkadaşlara tavsiye edilir.....
Modern Mahrem
Modern MahremNilüfer Göle · Metis Yayınları · 2000229 okunma
SEMBOL ŞAHIS: BÜYÜK DOĞU MİMARI...
- "Beş asırlık tarih dilimimizle birlikte çağımızın nabzını yakalayan ve ideali aramayla toprağa bağlanma arasındaki bir berzahta kıvranan insanoğlunun oluş ısdırabını hakikatin hakikatine nisbetle heykelleştiren adam... İSLÂMA MUHATAP ANLAYIŞ'ın dünya görüşünü örgüleştiren adam... Dâvanın aşkını, vecdini, diyalektiğini, estetiğini, dost ve düşman kutuplarını işaretleyen, hedeflendiren, istikametlendiren; İslâmı eşya ve hâdiselere tatbik edebilmenin "nasıl"ını çerçeveleyen adam... Bunun sembol şahsı. Büyük Doğu Mimarıdır!
Sayfa 64 - 1.Levha, -İslâma Muhatap Anlayış-, (Büyük Doğu-İbda), İBDA Yayınları-Kitabı okudu
Reklam
88 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Ezoterizm, Masonluk, Ortaçağ ve Semboller üzerine
Date ve Orta Çağ’da Dini Sembolizm (Rene Guenon) Kitap genel olarak orta çağ’da dante’nin eserlerindeki ezoterik sembolleri ve ifadeleri incelemekte ve bu sembollerin yorumlarını yapmaktadır. Kitapta giderek profanlaşan felsefe ve ezoterik çalışmalara gönderme olmakla birlikte çoğu üstü kapalı, örtük bilginin de gün ışığına çıkarılması ve birbiri
Dante ve Orta Çağ'da Dinî Sembolizm
Dante ve Orta Çağ'da Dinî SembolizmRene Guenon · İnsan Yayınları · 050 okunma
Hem tarihi bir şahsiyet hem de kültürel bir sembol olarak Salâheddîn , İslam dünyasının ve Avrupa'nın hafızasında asırlar boyunca canlı kalır. Modern dönemde Filistin için verilen özgürlük mücadelesi, onun hatırası etrafında şekillenmiştir. Kudüs'ü ve Filistin topraklarını İsrail işgalinden kurtarmak için mücadele edenlerin kendilerini Salâheddîn' in evlatları olarak görmeleri bir tesadüf değil.
Sayfa 121 - İnsan yayınlarıKitabı okudu
344 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
12 günde okudu
FİLOZOFLARIN DÜELLOSU
Sosyal ve Siyasi Boyutlarıyla Ahi Evren - Mevlânâ Mücadelesi… Mevlânâ Celâlü’d-din-i Rumî & Ahi Evren Hâce Nasirü’d-din Mahmud (Nam-ı Diğer Nasreddin Hoca) ***SPOILER İÇERİR*** Tarihin karanlık sayfalarında izi kaybettirilen günümüze sadece fıkraları ile anılıp geçilen bir karakter olarak yansıtılan Nasreddin Hoca ile diğer tarafta
Sosyal ve Siyasi Boyutlarıyla Ahi Evren - Mevlana Mücadelesi
Sosyal ve Siyasi Boyutlarıyla Ahi Evren - Mevlana MücadelesiMikail Bayram · Çizgi Kitabevi Yayınları · 202072 okunma
39 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.