Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
148 syf.
·
Puan vermedi
·
22 saatte okudu
"Dinin sahtesi siyasete karışmış olanıdır.
Tarikat-Siyaset-Ticaret
Tarikat-Siyaset-Ticaret
"Türkiye bir İslâmcı devlet değildidr, laiktir, laik kalmalıdır. Ve laik kalacaktır. Amerikancı bütün etkilere karşın Türkiye kendi bağımsız siyasetini kendisi çizecek ve bu siyasetteki yeri kendisi uygulayacaktır. . Müslümanlığı, bir antikomünist ideoloji olarak Türkiye'nin komşularına karşı kullanmak, hem İslâm dinine saygısızlıktır, hem de Türkiye Cumhuriyeti'ni sonu gelmez bir serüvene itmek demektir "Atatürkçülük ne kadar da güzel «korunuyor ve kollanıyor» değil mi? Elhamdülillah herkes Atatürkçü! (4 Nisan 1987)" Mumcu,
Uğur Mumcu
Uğur Mumcu
bu yapıtında dinin siyasetle, dahası ticaretle iç içeliğini kanıtlamış; bu üçlü arasındaki ilişkinin belgelerini kamuoyuna sunmuştur. Ypıt, bu açıdan önemlidir, çünkü bu üçlünün ilişkisi sürmektedir. .""Türkiye’deki siyaset hiçbir dönemde değişmemiştir. Halk yapılan yolsuzlukların hiçbir zaman farkına varmamış ve umursamamıştır. "yanda sahte Müslümanlar, din tacirleri, inanç sömürücüleri.. Bir elleri siyasette, öbür elleri ticarette, ayakları da tarikatlarda dolananlar... Öte yanda da «sahte Atatürkçüler» ..."Yapma evlâdım; biraz oku evlâdım; öğren, ondan sonra konuş evlâdım "Düşünenlerin öldürülmemesi,öldürülenlerin hiç unutulmaması dileğiyle
Tarikat-Siyaset-Ticaret
Tarikat-Siyaset-Ticaret
Tarikat-Siyaset-Ticaret
Tarikat-Siyaset-TicaretUğur Mumcu · Um:ag Yayınları · 1997581 okunma
384 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Kitabın adı yani Müşahedat, ‘gözlem’ demekmiş. Romanımızın başkahramanı da, mesleği gereği iyi bir gözlemci ve kitabımızın yazarı olan Ahmet Mithat Efendi. Romana gerçek hayattaki halini dahil etmiş yazarımız. Ahmet Mithat Efendi, Tercüman-ı Hakikat gazetesinin kurucusu ve yazarı aynı zamanda. Kahramanımızın mesleği olan gazetecilik, mesai
Müşahedat
MüşahedatAhmet Mithat Efendi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022605 okunma
Reklam
İLYA mutlakiyetçi anlayışlarıyla birlikte onun eşi olarak. Ahab her iki din biçimine de izin vermeye istekliydi. Karısı değildi. Yeni tebaası uzun yıllardır peygamberlerine sahipti, Rab'bin görenleri ve ozanları, çok etkili ve yıkıcı değillerdi. Yine de, Jezebel onları saklanmaya sürükledi. Halkın çok azı onun Baal'ı konusunda
288 syf.
·
Puan vermedi
Geleneğin Yansıması
Geleneğin Yansıması ❅ ❅ ❅ Yaratıcısını arayan insan, kendi varoluş karakterini tanıma ve bilme hâli, fıtratın birer derin serzenişidir. Ruhsal ve bedensel işlevlerle her katman ve işleve anlam yükleme çabası, bunun bariz örneği... Güven ve huzur doyumunu yakalamak anlam arayışının bir sebebi iken Yaratıcı’sını tanıma ve bilme
S. Hüseyin Nasr'ın Temel Düşünceleri
S. Hüseyin Nasr'ın Temel DüşünceleriWilliam Chittick · İnsan Yayınevi · 20123 okunma
304 syf.
8/10 puan verdi
·
5 günde okudu
Özgürlük ve Determinizmin İkilemi
Isaac Asimov'un kaleme aldığı Vakıf Serisi yedi kitaptan oluşmakla birlikte yazar Roma Imparatorluğu'nun çöküş dönemini esas alarak bir bilimkurgu evreni yaratmış. Eserde Vakıf'ın kurucusu Hari Seldon bir matematikçi olup içinde bulunduğu Galaktik Imparatorluğun 300 sene içerisinde bir çöküşe uğrayacağını, bunun ise beraberinde 30
Vakıf
VakıfIsaac Asimov · İthaki Yayınları · 20173,343 okunma
“Allah Beni Yaratırken Bana mı Sordu?” (Doç.Dr. Ahmet Emin Seyhan)
"BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR, FİKİR PAYLAŞTIKÇA GELİŞİR" “Allah Beni Yaratırken Bana mı Sordu?” Allah Teâlâ ile kul arasındaki ilişkiyi “kral-köle ilişkisi” gibi zanneden ve öyle göstermeye çalışanların yanıldıklarının en bariz ifadesi işte “sapkın bir kulun çok rahatlıkla yukarıdaki cümleyi kurabiliyor ve Yüce Yaratan’a meydan okuyor”
Reklam
Regas’ın değerlendirilmesi
Yazmış oldukları, yapmak istedikleri tekrarlanmadan Regas’ı özetlersek, Osmanlı Devleti içinde Fransız Devrimi’ne benzer toplumsal ve politik bir devrimin gerçekleşmesini istemiştir diyebiliriz. ' Kimi tarihçiler Regas’ın bir “federasyon” peşinde olduğunu İleriye sürmüşlerdir. Oysa Anayasa’da görüldüğü gibi düşünürün böyle bir isteği yoktu.
İbn-i Haldun - Konfüçyüs
_Benzer hadiseleri benzer şartlar veya benzer şartları benzer hadiseler meydana getirmektedir. _O, senin mutluluğunu senden daha çok ister ve senin çıkarlarını da senden daha iyi bilir. Çünkü o, senin idrakinin ve aklının sınırlarının üstünde bir varlıktır _Türkler, savaşçı karakterleri ve kahramanlıkları nedeniyle islâmın kurtarıcısı olmuşlardır.
_Devlet, milletin kendisidir. Milleti, idare edenler devlet değildir. Çünkü irade milletindir. Millet, asildir. Millet işlerini yönetenler, onun temsilcileri olabilir. Bu sistemin uygulanmasında göz onunde bulundurulacak en onemli nokta, milletin siyasi, sosyal, eğitim ve gelişme derecesidir. _Devlet, her parcası diğerinin gorevini hazırlayan veya
_Laiklik, medeniyettir. _Laikliği, her şeyin üstünde zorunlu buluyorum. _Cadılarla, hortlaklarla ve ruhlarla ilgilenmek, politikacıların işi değildir. Politikacıların görevi, kanunlarla sınırlandırılmıştır. Politikacı, ruhları, sıradan insanlardan daha iyi bilmez ve bundan ötürü, en az benim kadar cahil olan ve benim selâmetimle benden daha az
Reklam
_İnsanın üstünlüğü bilgiye dayanır. Bilgide, kralların hazineleriyle satın alamayacağı, iradeleriyle hükmedemeyeceği, muhbir ve casuslarının ihbar edemeyeceği, kaynağı olan ülkelere denizci ve kaşiflerinin sefer düzenleyemeyeceği pek çok şey muhafaza edilir. _Bilginin gerçek amacı ve görevi, akla uygun, eğlendirici, saygıdeger ya da etkili
_İnsanca yaşamanın tek yolu, insanlığa düşman olan şeylerle savaşmaktır. _Kapitalist üretim biçiminin ekonomik yasalarının, sosyalist üretim biçiminin öncüsü olduğunu ve sınıf mücadelesinin kapitalist toplumsal üretimden köken aldığını ortaya koymak amacıyla siyasi ekonomi olarak kapitalizmin eleştirel bir analizidir. _Ne kadar az yer, içer,
_İslamı akıl ve hoşgörü dini sayanlar kuranı mutlaka okumalı. Şeriat yalnızca bir inanç işi değil, binlerce yıllık ilkelliklerin, cinayetlerin, terörün, işkencenin kaynağıdır. Kuran Allah sözüyse kölecilik, cariyelik, küfürler, kısas-kan davası niye? _Bir şeyin "insanlık dışı" olması, islamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam
Cahiliyye, dinin sadece ibadet ve merasimlerden ibaret olduğunu da ileri sürmektedir. Yani din ile dünya işlerinin ayrı olduğu iddiası Hz. Şuayb'ın yaşadığı bundan 3.500 yıl öncesine kadar dayanmaktadır. Şuayb'ın telkinlerini dinlemeyen kâfirler de ticaret gibi görünürde dinle hiçbir ilişkisi olmayan bir işe Allah'ın karışmasından hiç hoşlanmamışlar ve atalardan gelen geleneği sürdürmek istemişlerdi.
73 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.